Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kronprinsfamilien og skolevalg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 18:58   #301
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Rine. Det finnes skoler som sier at de ikke vil kartlegge barn når de får mestrer på kunnskapsmål. Dette medfører at barna aldri møter motstand og lærer å utfordre seg selv på barneskolen. Disse kan få et stort sjokk på ungdomsskolen eller videregående skole.

Jeg drømmer om en skole som har fokus på at flinke barn også skal få gode arbeidsvaner.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:02   #302
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg lurer også på en ting i forhold til kronprinsfamilien. Jeg kjenner ikke deres skole, men hva synes dere kronprinsfamilien burde gjøre hvis der er sånn at lokalskolen er dårlig eller helt feil for deres barn?

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:08   #303
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er skeptisk til hele allmennlærerutdanningen, jeg. Det funker ikke å være litt god i mange ting. Inn med mer fordypning i færre fag, og gi ungene lærere som virkelig brenner for, og kan, faget sitt, slik man i mye større grad har i vg. skole- det hadde hjulpet godt på, tror jeg.

Nå har jo allmennlærerutdanningen (eller grunnskolelærerutdanning som det heter nå) beveget seg store skritt i denne retningen de siste årene.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når man har fjernet estetiske fag fra lærerutdannelsen, samt ansetter allmennlærere som syns det er litt gøy å strikke i stedet for faglærere så er det klart at mye av dannelsesaspektet, samt utvikling av kreativitet er i ferd med å forsvinne fullstendig fra norsk, offentlig skole.

Estetiske fag er ikke fjernet fra grunnskolelærerutdanningen, men det er ikke lenger en obligatorisk del. Dette har nettopp sammenheng med at man har gått bort fra et lappeteppe av småfag til en fordypnings- og spesialiseringstankegang. Jeg mener bestemt at de få studiepoengene lærere utdannet etter gammel modell har i praktisk/estetiske fag, ikke har gjort noe som helst for å styrke disse fagene i skolen. Jeg har mye mer tro på faglærere med fordypningskompetanse. Utfordringen er å organisere stillingshjemlene deres ute i skolen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:09   #304
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.850
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Jeg lurer også på en ting i forhold til kronprinsfamilien. Jeg kjenner ikke deres skole, men hva synes dere kronprinsfamilien burde gjøre hvis der er sånn at lokalskolen er dårlig eller helt feil for deres barn?

Rabalderet nå er jo ingenting mot hva det ville ha blitt om de hadde flyttet til naboskolen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:11   #305
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Zulu: det har kanskje ikke gjort noe for de estetiske fagene isolert, men det gjør mye med lærernes evne til å bruke kreative virkemidler i undervisningen ellers. Eller utnytte potensialet i den kulturelle skolesekken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:54   #306
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.292
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg kjenner sånn noenlunde godt til denne kommunen og nabokommunen.

Her bygde de en ny barne og ungdomsskole, den ble ferdig for 2 år siden, eller noe slikt. Nå er den for liten. Det er så ille at flytter det EN barnefamilie til kommunen, uten at det flytter en barnefamilie ut, så vet de ikke hvor de skal gjøre av ungene. :dåner: Det er tjoka fult, alle steder. På sentrumsskolen gambler de på at folk flytter UT av kommunen før ungene begynner på skolen. På småskolene ber de på sine knær om at ingen flytter dit. Og på en skole oppi dalen står det et brakkebygg som har stått der noen år, og koster kommunen MYE, for at de skal få det til å gå opp. Nå kan de snart slutte med det oppi der, men da må de flytte den til en annen skole. Det er jo helt håpløst.
De hadde egentlig 2 førsteklassinger for mye i kommunen i år, men de greide å få det til, på ett eller annet vis.

I nabokommunen legger de ned grendaskolene. De pusset opp den ene ungdomsskolen for noen år siden, (7 år tror jeg), og den skal nå gjøres om til barneskole, der alle grendaskole ungene skal på. Ungdomsskole- elevene fra to ungdomsskoler skal på en stor skole i sentrum. Den har de så vidt begynt å bygge. Og de mener at det skal være klart til skolestart neste år. Det er den ikke. Men ungdomsskole elevene må ut, fordi at den skal gjøres om til barneskole.
Det hele er kaos, for å si det mildt.

Jeg vokste opp i nabokommunen, og gikk på den ene grendaskolen som nå skal legges ned. De har "truet" med det siden før jeg begynte på skolen.

Jeg var på møte med skolesjefen i fjor vår, og da innrømte han at de hadde for mange elever, for mange unger, de hadde bygd for lite pga økonomi, og krysset fingre for at noen flyttet. Det er jo helt håpløst.

Her i kommunen er det ingen privatskoler. I nabokommunen er det en privat kristen skole. Jeg er spent på om det dukker opp noe nå når grendaskolene blir lagt ned.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:56   #307
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.157
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Jeg lurer også på en ting i forhold til kronprinsfamilien. Jeg kjenner ikke deres skole, men hva synes dere kronprinsfamilien burde gjøre hvis der er sånn at lokalskolen er dårlig eller helt feil for deres barn?

Flyttet begge til den lokale Montesorriskolen i Asker? Flyttet begge til Montessorri i Oslo? (Hvis det er slik at de liker denne pedagogikken, hvis ikke finnes det også en Steinerskole og en nystartet internasjonal skole i sykkelavstand i Asker.)

Nå skal det også sies at Marius (første barnet til MM har gått skolen i 7 år han også, uten å bli flyttet noe sted), hadde skolen vært rævva alt da antar jeg barna ikke hadde begynt der i første omgang. Her er skoleresultatene, jeg vet ikke hvordan man leser slikt eller hva som er landsgjennomsnitt: www.budstikka.no/nyheter/sjekk-din-skole-1.8037906

Jeg holder fremdeles en god knapp på at IA flyttes av sikkerhetsgrunner. Det er mye PST vet, som ikke vi vet.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 24-06-14 kl 21:03.
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:06   #308
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.720
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og si for all del fra om jeg ikke har skjønt den helt, Pøblis. Jeg falt litt av da jeg kom til denne formelen her:

Barneskirenn! :statistiker:

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:54   #309
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så syns jeg det er fascinerende at Hege Glad postulerer at privatskoler trekker til seg de kreative, musikalske, beleste og lærevillige, uten et øyeblikk å reflektere over hvorfor de vil bort...



Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det som irriterer meg mest ved denne debatten er den automatiske «Klart den norske skolen er bra nok for alle!»-retorikken, for det mener jeg ikke den er. Den er fortsatt ikke god nok til å tilpasse undervisningen, og det er store grupper som går under radaren.

Helt enig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:06   #310
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg holder fremdeles en god knapp på at IA flyttes av sikkerhetsgrunner. Det er mye PST vet, som ikke vi vet.

Støtter deg i denne. Det er mye rart som skjer i A&B for tiden.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:18   #311
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Støtter deg i denne. Det er mye rart som skjer i A&B for tiden.

Ikke sant?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:36   #312
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Barneskirenn! :statistiker:

Ke?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:38   #313
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.172
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ke?

Hun mener at det er enkelt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:49   #314
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Ah! Ingenting med ordet "skirenn" i seg assosieres med "enkelt" for meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 10:17   #315
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ah! Ingenting med ordet "skirenn" i seg assosieres med "enkelt" for meg.

Her er referansen: http://www.vg.no/sport/langrenn/ski-...renn/a/156192/

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 10:20   #316
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Zulu: det har kanskje ikke gjort noe for de estetiske fagene isolert, men det gjør mye med lærernes evne til å bruke kreative virkemidler i undervisningen ellers. Eller utnytte potensialet i den kulturelle skolesekken.

Ja, jo, det er sikkert et aspekt å ta med seg. Jeg er bare så opptatt av at de praktisk/estetiske fagene vokser så veldig på å ha dedikerte faglærere med fordypningskompetanse, framfor å ha allmennlærere med et obligatorisk minifag som bare skal ha «fylt opp stillingen».

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 11:07   #317
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ja, jo, det er sikkert et aspekt å ta med seg. Jeg er bare så opptatt av at de praktisk/estetiske fagene vokser så veldig på å ha dedikerte faglærere med fordypningskompetanse, framfor å ha allmennlærere med et obligatorisk minifag som bare skal ha «fylt opp stillingen».

Ja, det er derfor jeg vil ha begge deler. Mange skoler "erstatter" estetiske fag med innslag fra den kulturelle skolesekken. Da taper elevene dobbelt: De taper viktig kunnskap i å utføre estetiske fag selv, samt lære historikk, samt at de er stuck med lærere som verken forbereder elevene på hva de skal oppleve, eller evner å sette det inn i en relevant sammenheng etterp.

Norske elever taper stort på at estetikk, kunst og kultur blir nedprioritert på den måten. Derfor vil jeg ha faglærere i estetiske fag, og almennlærere som kan såpass om kunst og kultur at de har selvtillit nok til å ta elevenes kunstopplevlelser videre. Man får ikke gode kulturopplevelser av å ha en lærer som sier "nå skal vi på teater/konsert/danseforestilling, dere! Hva det er? Nei, vet ikke, jeg kan ikke så mye om dans, jeg".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 13:12   #318
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.817
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er derfor jeg vil ha begge deler. Mange skoler "erstatter" estetiske fag med innslag fra den kulturelle skolesekken. Da taper elevene dobbelt: De taper viktig kunnskap i å utføre estetiske fag selv, samt lære historikk, samt at de er stuck med lærere som verken forbereder elevene på hva de skal oppleve, eller evner å sette det inn i en relevant sammenheng etterp.

Norske elever taper stort på at estetikk, kunst og kultur blir nedprioritert på den måten. Derfor vil jeg ha faglærere i estetiske fag, og almennlærere som kan såpass om kunst og kultur at de har selvtillit nok til å ta elevenes kunstopplevlelser videre. Man får ikke gode kulturopplevelser av å ha en lærer som sier "nå skal vi på teater/konsert/danseforestilling, dere! Hva det er? Nei, vet ikke, jeg kan ikke så mye om dans, jeg".

De fleste lærere må regne med å undervise i mer enn ett fag - og det gjelder særlig faglærere i estetiske fag. Det er mye enklere å bruke faglærere i estetiske fag dersom de samme faglærerne også har/ skaffer seg undervisningskometanse i andre fag. Særlig norsk og matematikk er trygge kort hvis man vil ha full, fast stilling i norsk skole. Det er vel ofte der det stikker. Joda, man vil vel ha faglærere - men når de bare kan brukes til en ting blir det vanskeligere å forsvare å ansette dem. Akkurat der har de litt ansvar selv, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 12:10   #319
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Måtte bare dra opp igjen denne. Jeg tenker at dersom man tror at nynorsk er noens morsmål, har man såpass lite snøring at man i alle fall ikke bør ha ansvar for ungenes nynorskopplæring.

http://www.vg.no/rampelys/kronprinse...en/a/23634548/

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 12:17   #320
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.643
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Morsmål, faktisk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no