Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 18:51   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Altså, det hender absolutt at bare en av oss tar seg et glass vin, jeg snakker mer om det totale livet man har sammen. Ikke at man har det sånn att "jeg tar et glass vin og da må du jammen se til å drikke et, du også!"

Jada, jeg skjønte det. Det var mer som en kommentar til at opplevelsen av et glass vin blir så mye mindre verdt av at de en sitter sammen med ikke drikker alkohol. Altså ikke noe du sa, men en generell kommentar.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:32   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes egentlig det er litt synd hvis alkohol og hygge/sosialt samvær er så tett bundet sammen at det er vanskelig å forestille seg at man kan ha det like greit sammen med noen som av en eller annen grunn ikke drikker.

Ja, det er litt uforståelig for meg. Jeg syns alt man tar inn i en sosial setting er underordnet det sosiale i settingen. og det blir veldig overfladisk og rart for meg å legge så enorm vekt på en enkeltfaktor som alkohol at man vurderer folk som uegnede partnere (for seg selv resiserer.
Og så blir jeg trist av at det settes likhetstegn mellom å innta alkohol og å ha evnen til å nyte ting og kose seg. Hvor kom den koblingen fra? Merkelig.

Gammel 08-09-10, 19:53   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Og så blir jeg trist av at det settes likhetstegn mellom å innta alkohol og å ha evnen til å nyte ting og kose seg. Hvor kom den koblingen fra? Merkelig.

Jeg tror den koblingen kom fra oppi hodet ditt. Ingen har skrevet noe sånt såvidt jeg kan se. I det hele tatt syns jeg mange i denne diskusjonen ikke helt klarer å se hva som egentlig blir sagt av dem som syns det er hyggelig å ta et glass vin med sin kjære.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 09-09-10 kl 20:31.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:58   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror den koblingen kom fra oppi hodet ditt. Ingen har skrevet noe sånt såvidt jeg kan se. I det hele tatt syns jeg mange i denne diskusjonen ikke helt klarer å se hva som egentlig blir sagt av dem som syns det er hyggelig å ta et glass vin med sin kjære.

Selv er jeg ganske forskjellig fra min mann, og det er ikke alle ting jeg syns er koselig som han liker, men jeg forstår jo at andre ikke takler å leve med noen som er veldig forskjellig fra seg selv. Det handler da bare om det.

Heldigvis liker vi begge å være litt fulle da.

Det skal du ikke se bort fra, der foregår det de underligste ting, spesielt nå 1 uke før babyankomst

Jeg skjønner selvsagt at det er koselig å ta et glass vin med sin kjære, men at man ikke kan det trenger jo ikke bety at man er helt forskjellige ellers. Men det er vel kanskje en del som har satt det på spissen, og jeg som tar det litt for bokstavelig :ammetåke:

Gammel 08-09-10, 18:35   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynner å forstå hvorfor det sto presisert i en eller annen bryllupsbok at det alkoholfrie drikkealternativet bør ha samme farge som det med alkohol.

Men er det så stor forskjell på å nyte et godt måltid med vin til sammen med en som også drikker vin og en som drikker eplemost? Jeg synes ikke det.

Gammel 08-09-10, 18:47   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg begynner å forstå hvorfor det sto presisert i en eller annen bryllupsbok at det alkoholfrie drikkealternativet bør ha samme farge som det med alkohol.

Men er det så stor forskjell på å nyte et godt måltid med vin til sammen med en som også drikker vin og en som drikker eplemost? Jeg synes ikke det.

Hvis man synes vinen er en del av måltidet så utgjør det en forskjell ja. Jeg hadde syntes det var stusselig om jeg plutselig ikke hadde noen som forstod hva jeg snakket om når jeg sa at den vinen var utrolig god. Men det handler jo like mye om vane og forventninger, jeg har jo null problem med å spise god mat sammen med folk som ikke drikker vin. Men jeg synes definitivt det er en fordel at min kjære og jeg har et likt forhold til alkohol og mat og sex og unger og reiser osv.

Men der hadde vært like skjæring om han så på alkohol som et middel for å bli full, altså.
Og jeg bør vel være glad for at han er tolerant nok til å akseptere at han må drikke øl alene.

Gammel 08-09-10, 18:37   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Godt å høre at intoleranse ikke er skilsmissegrunn! Jeg skjønte poenget ditt, altså. Måtte bare fjase litt. For oss har jo nettop det at jeg ikke kan spise alt ført til at vi finner på nye retter sammen og finner glede i det også. Men det var en avsporing, ja. :trøtt og sulten:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:47   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er på en måte litt tåpelig å komme inn i diskusjonen på side 17, men jeg kan jo si min mening likevel. Jeg syns ikke det er sjokkerende at man ikke drikker alkohol. Men siden jeg personlig er veldig glad i vin og kaffe, det er jo himmelsk, syns jeg at det er litt "merkelig" at man ikke liker det. Sjokkerende, nei. Det er jo veldig lite tolerant hvis man skal breke over det andre gjør som ikke er likt sine egne smaker.

Gammel 08-09-10, 23:20   #9
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Er det egentlig noen grunn til å tro at det å ikke ville drikke alkohol betyr at man ikke nyter livet, og er glad i god mat, god sex og andre gode ting?

Den koblingen forstår ikke jeg heller. Men nå kjenner jeg ikke mange som er totalt avholds heller.

Og så kan jeg på det sterkeste avkrefte at helten ikke nyter livet og det det byr på, bare fordi han ikke er glad i rødvin og kaffe.

Gammel 08-09-10, 23:31   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpes, dette ble litt av en diskusjon.

Jeg drikker alkohol, jeg liker alkohol, og, i likhet med Kasia kan jeg like å bli litt brisen, men jeg drikker veldig sjelden mer enn det, for da blir jeg dårlig dagen etter og det er ikke noe gøy.

Men det har aldri falt meg inn å ikke like å være sammen med folk fordi om de ikke drikker. Det må da være den enkeltes sak. Jeg har aldri vurdert å være sammen med andre enn mannen min, men om han ikke likte alkohol, så hadde jeg da vært like glad i ham for det. Så lenge det var andre ting han likte og kunne nyte sammen med meg. Jeg ville hatt mye større problemer med å være sammen med en mann som trengte, og ønsket, å drikke seg full. Da hadde jeg slitt.

Så alle dere som ikke drikker alkohol. Jeg fester gjerne sammen med dere. :vinker: Så lenge dere ikke holder lange forelesninger for meg om hvorfor mine to eller tre glass med vin er kjempeskadelige.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:38   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Supermarked på supermarked, jeg besvimer bare jeg tenker på det! R var i Seattle i -99 og han sa at handlekurvene var dobbelt så store som her, og at et vanlig kjøpesenter de var på var i IKEA-størrelse omtrent. Han bryr seg ikke om sånt, han bare kjøpte det han skulle ha og gikk ut. Herregud. Jeg hadde omtrent tatt med meg piknikkurv og campingstol og telt og brukt hele dagen (eller tre) der inne.

Hehe ja samme her. Første gangen jeg slapp løs på storcash var jeg på jobb og skulle handle for bedriften jeg jobbet for, herreguud det var vanskelig å kontrollere seg og jeg drømte om å få handle der til privat bruk i lange tider etterpå.

Jeg kommer til å trille rimelig fort da! Men ok, jeg får springe mellom vinrankene for å holde formen.

Ja, det er en interessant diskusjon, og man blir jo farget av opplevelser og erfaringer, ikke bare smaksløkene, når det kommer til alkohol. Og det er jammen bra vi er forskjellige også, det hadde vært fryktelig kjedelig om alle var like i alt og ingenting.

Det er helt sikkert en vingård i nærheten av min sin og Iset sin, skal du se. Det hadde vært trivelig. Men USA-drømmen hørtes digg ut, den også. Vi lever jo ut Amerika-drømmen nå, men den utlimate drømmen er en vingård i Nord-Italia. Produsere egen vin, og så kan mannen mekke gamle biler. Det hadde vært livet!

Jeg liker å kna en gjærdeig og jeg, så det høres jo helt ypperlig ut.

Alle som har vært hos oss har vært timesvis på supermarkeder for å handle. Går mellom hyllene og plukker med seg rare ting. Jeg kan også fint finne på å bruke en time og to på å handle.

Sånt kan man like! Rare nye greier å prøve/smake på. Jeg elsker det.

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Hvis alt anna hadde klaffa så kunne det vel ha gått greit. Men eg syns det er en viktig del av pakken! Eg har forresten ei venninne som oppdaga etter 2 år at kjæresten ikkje kunne fordra vin og vatna blomsterane med vin når dei tok et glass. Ho var faktisk oppriktig skuffa.

Om jeg hadde opplevd det samme som din veninne hadde jeg og blitt mektig skuffa, ikke over at han ikke likte vin, men at han faktisk så det nødvendig å late som i 2 år.

Gammel 09-09-10, 00:23   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hehe ja samme her. Første gangen jeg slapp løs på storcash var jeg på jobb og skulle handle for bedriften jeg jobbet for, herreguud det var vanskelig å kontrollere seg og jeg drømte om å få handle der til privat bruk i lange tider etterpå.

Hehe, Storcash er fantastisk, jeg gleder meg sånn til i morgen. :julaften-følelse:

Gammel 08-09-10, 22:02   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milfrid: jeg og mannen min drømmer også om en vingård i Italia, helt uten å like vin.

Gammel 08-09-10, 22:33   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milfrid: jeg og mannen min drømmer også om en vingård i Italia, helt uten å like vin.

Drømmer dere om å lage vin på den også? Hvis ikke så kan dere jo bo på nabogården vår, og så kan jeg kjøpe druene deres.

Gammel 08-09-10, 22:44   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Neida, Men jeg er bare så vant til at alle drikker kaffe, at det er helt snodig å ha noen på besøk som sier nei. Ikke mer liksom. Tanten min drikker heller ikke kaffe, men hun drikker te da, så jeg har alltid et rikt utvalg å by henne på. Og så har jeg venner som elsker kakao, så jeg passer på å ha det og i hus. Men jeg tilbyr alltid kaffe og altså, det er visst noe jeg har fått inn med, eh.. øh, noe jeg er vant til at alltid blir gjort.

Jeg har jo vanket i andre kretser og er så vant med at nesten ingen av mine jevnaldrende drikker kaffe at jeg stort sett ikke tenker på å tilby det når jeg har besøk. Det er bare du som vil ha av alle jeg kjenner, ja bortsett fra ei venninne i Oslo men hun er jo stort sett ikke her. Og Fibi som drikker sånne kaloribombe-kaffer som jeg liker, sånne har jeg jo alltid i skuffen. Kaffetrakter har jeg aldri vurdert å kjøpe siden jeg som sagt ikke kjenner andre enn deg og til nøds svigers og mamma som drikker kaffe, men jeg kjenner at jeg har litt lyst på en nespresso-maskin. Bare fordi, liksom. Skal ha meg en med tid og stunder.

Drømmer dere om å lage vin på den også? Hvis ikke så kan dere jo bo på nabogården vår, og så kan jeg kjøpe druene deres.

Ja'a, skal lage vin. Den besteste. Som vi ikke liker selv. Og som vi skal bli rike på. Men jeg bor på nabogården din anytime! Så kan vi besøke hverandre og nyte utsikten over et glass henholdsvis cola og vin, og soaked chocolate cake.

Gammel 08-09-10, 22:57   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ja'a, skal lage vin. Den besteste. Som vi ikke liker selv. Og som vi skal bli rike på. Men jeg bor på nabogården din anytime! Så kan vi besøke hverandre og nyte utsikten over et glass henholdsvis cola og vin, og soaked chocolate cake.

Nei det er vi som skal lage den beste. Man må like vin for å lage god vin, ser du. Men hvis du går på nabogården så kan jeg jo smake på den og si om den er god. Men du må bake. Jeg hater å bake. I alle fall gjærdeig - det blir så klissete på fingrene.

Gammel 08-09-10, 22:32   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter her og lurer på om det er helt tabu/harry/barnslig/whatever å si at man liker å være bittelittegranne full i blant. Må man bruke vin=kultur-alibiet for å være vinelsker og samtidig bli tatt alvorlig? Jeg elsker vin og er glad i drinker og sånn, liker smaken av det. Men jeg har ikke noe større forhold til det enn god vin/vond vin liksom. Jeg snakker ikke om vin med partneren min på noe annet plan enn "skal jeg ta et glass chablis da?". Jeg bruker ikke mye tid på å finne ut hvilken rødvin som er den ultimate til lammelåret. Og jeg himler litt lett over de som bruker lunsjpausen til å legge ut om alle vinsmakingene de reiser på i Frankrike. Jeg liker alkohol, jeg liker rusen og jeg liker alkoholholdige selskaper. Er ikke det greit?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 08-09-10 kl 22:37.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:39   #18
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker alkohol, jeg liker rusen og jeg liker alkoholholdige selskaper. Er ikke det greit?

Haha, jo! Jeg liker å snakke om vin til mat, men jeg liker ogå å drikke vin for vinens skyld og ikke minst for rusen. Dessuten elsker jeg øl.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:53   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg sitter her og lurer på om det er helt tabu/harry/barnslig/whatever å si at man liker å være bittelittegranne full i blant. Må man bruke vin=kultur-alibiet for å være vinelsker og samtidig bli tatt alvorlig? Jeg elsker vin og er glad i drinker og sånn, liker smaken av det. Men jeg har ikke noe større forhold til det enn god vin/vond vin liksom. Jeg snakker ikke om vin med partneren min på noe annet plan enn "skal jeg ta et glass chablis da?". Jeg bruker ikke mye tid på å finne ut hvilken rødvin som er den ultimate til lammelåret. Og jeg himler litt lett over de som bruker lunsjpausen til å legge ut om alle vinsmakingene de reiser på i Frankrike. Jeg liker alkohol, jeg liker rusen og jeg liker alkoholholdige selskaper. Er ikke det greit?

Du galne kvinne!

Altså, jeg liker også alkohol, fløyelsrus og alkoholholdige selskaper. Men det er ikke derfor jeg på død og liv skal ha meg en mann som liker vin, altså. Den siden av meg kunne jeg jo levd ut med venner fordi om jeg hadde en mann som ikke likte vin. Tror derimot han ville blitt litt snurt om jeg hadde invitert venner hjem på god mat og vin sånn rimelig ofte. Hadde det ikke vært for vininteressen kunne jeg altså fint ha klart meg med en avholdsmann, uten at det betydde at jeg hadde trengt å være avholds av den grunn. Jeg har full tro på at det ikke er veldig vanskelig for Acsa sin mann å leve med en avholdskvinne, altså, selv om han selv drikker.

Jeg evner å være både kyltyrell og blodharry, jeg.

Gammel 08-09-10, 22:36   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit, Kasia.

Jeg er veldig glad i god vin. Jeg er også veldig glad i Jack Daniels.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.