Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

SE Xperia-tråden

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 13:22   #281
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Nå har jeg lest det meste av denne tråden. Jeg har fått tilbud om å få denne tlf i gave.....den skal være mye bedre enn Iphone, men hva med brukervennligheten da??
Jeg får kanskje bare hoppe idet!

Er den bedre enn Iphone?

Gammel 22-06-10, 19:36   #282
Albertine
Passiv

Standard

Hm. Jeg får til ganske mye, men det er enkelte ting som er litt forvirrende. Nå har jeg nettopp kopiert alle kontaktene mine fra den gamle telefonen til sim-kortet, men telefonen påstår at det ikke er noen kontakter der. Prøver å gå inn manuelt, men vet ikke hvor jeg finner simkortet. Hm, kanskje punktvise spørsmål?

- Hvor finner jeg muligheten til å overføre kontakter fra SIM-kort til telefon, eller bare gå inn på dem?
- Hvordan finner jeg GPS?
- Jeg er på Android Market og finner kule applikasjoner, men jeg finner ingen knapp til å laste ned. Hur gjör man det?
- Telenor har dessverre ingen MMS-oppsett til min telefon Kan jeg likevel sende og motta MMS? Hur?
- Jeg får ikke til å ta bilde med kameraet når det ikke er med touch-skjerm. Og bruksanvisningen sier at man slår på kameraet med kameraknappen på siden, men da skjer det ingenting.
- Jeg sliter med a-knappen. Det tyder på lekkasje, var det så? Hvordan får jeg bort det?

Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:45   #283
Albertine
Passiv

Standard

Android Market -Check. Fant det ut.

Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:54   #284
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ok, kan noen ta forklare med teskje hvordan man setter opp for MMS (Tele2, som selv ikke har noe godt svar vedr. denne telefonen)??

Å hei!!

Gammel 22-06-10, 21:17   #285
Albertine
Passiv

Standard

Kamera - Check. Itjnå probblem.

Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:25   #286
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kamera - Check. Itjnå probblem.

vil du dele litt av din visdom?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:28   #287
lucifine

Standard

Åh fant det ut nå! Men vet du om en kan ta flere bilder samtidig??

Gammel 24-06-10, 08:37   #288
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du må installere norsk tastatur først - det finner du i markets. Deretter setter du den opp med det. Åpne en melding eller noe også holder du fingeren på skjermen i tekstfeltet - da får du opp boksen hvor du kan velge tastaturstandard.

Det var godt du hadde skrevet dette. Hadde på en eller annen måte fått japansk tastatur men nå er det norske på plass igjen. Takk.

Gammel 24-06-10, 11:22   #289
Albertine
Passiv

Standard

Nå begynner jeg å få dreisen på saken, og jeg blir mer og mer forelska. Jeg har funnet ut at det lønner seg å stikke innom en mobilforhandler og spørre om råd, for da får man en god del tips på kjøpet. Nå har jeg vel bare såvidt fått skrapet i overflaten, det er sikkert uendelige muligheter. Gleder meg!

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:11   #290
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Er det noen som har kjøpt silikondeksel på noen butikker? Sånn som beskytter telefonen mot støt etc.
Har funnet noe på nett, men ikke den fargen jeg vil ha.

Og så ser jeg at det går an å kjøpe hvitt deksel også, har så lyst på hvit telefon i stedet for svart... - noen som har prøvd å skifte deksel?

Gammel 25-06-10, 14:31   #291
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Er det noen som har kjøpt silikondeksel på noen butikker? Sånn som beskytter telefonen mot støt etc.
Har funnet noe på nett, men ikke den fargen jeg vil ha.

Og så ser jeg at det går an å kjøpe hvitt deksel også, har så lyst på hvit telefon i stedet for svart... - noen som har prøvd å skifte deksel?

Jeg spurte etter det i et par butikker, men ingen hadde, og visste heller ikke når de fikk inn. Jeg bestilte fra ebay, betalte 53 kr for et silikondeksel, og 6 stk beskyttelsesfilmer.

Gammel 27-06-10, 19:09   #292
lucifine

Standard

Min A knapp er noe vanskelig å treffe syntes jeg, har lest tråden før og vet at dette skyldes etellerannet lekkasje..? Men hvordan fikser jeg det? Finner ikke igjen innlegget om dette..?

Gammel 28-06-10, 12:20   #293
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kan noen si noe om oppsett for MMS?? Jeg har ikke satt meg inn i telefonen, spør for en kollega som ikke får dette til.

Gammel 28-06-10, 21:21   #294
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Hvordan laster jeg ned spotify?

Gammel 29-06-10, 19:51   #295
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

En annen ting, min xperia vil ikke koble til nettet via vårt eget trådløse nettverk. What do I do?

Gammel 29-06-10, 19:54   #296
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Standard

Enda mer: Jeg hadde timescape som et ikon nederst i venstre hjørne, men det har forsvunnet. WTF?

Gammel 30-06-10, 10:46   #297
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hmm, kan man koble fra nettsøkingen og allikevel motta MMS?

Gammel 30-06-10, 11:16   #298
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, Camomilla. Du vil motta beskjed om at du har fått MMS og da må du visst skru på dataoverføringen for å laste ned MMS-en i sin helhet.

Gammel 30-06-10, 11:23   #299
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei, Camomilla. Du vil motta beskjed om at du har fått MMS og da må du visst skru på dataoverføringen for å laste ned MMS-en i sin helhet.

Så klønete.
Noen har nemlig fått en litt større regning enn normal

Gammel 30-06-10, 11:56   #300
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du ikke surfeabonnement?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.