Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 15:10   #281
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg syklet forbi floksa sin barnehage i natt og den ligger ikke øde til i det hele tatt, tok til og med bilde for å bevise det. Deretter syklet jeg på noen sinnsyke veier inn mot Bergen, hvor jeg ble reddet av tre trivelige FP-er, frøya, barbarella og mauser, som tok meg og sykkelen med til en koselig liten leilighet de leide sammen med sine respektive så de kunne kose seg sammen. Jeg tenkte swingers, men neida, de var gørrkristne alle tre, men hadde hund sammen i den. De ville bare fortelle meg at det fantes en undergruppe på FP for dem som hadde adoptert, og derfor sendt meg en felles, koselig pm. Men så så de meg sykle forbi.

Og min eneste tanke var : jeg har møtt noen på FP, jeg er kuuuuul!

Ja, og så våknet jeg.

Gammel 13-11-09, 16:02   #282
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg tror en pubertal beskrivelse passer perfekt på deg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 16:33   #283
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:33   #284
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig sporet denne tråden av.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:37   #285
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg og, men jeg tror ikke noen vil være på side med meg, egentlig...

Håjoda. Jeg hadde valgt deg først skulle vi spille kanonball. :kumbaja:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:38   #286
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Folk som deg gjør meg usikker, og jeg liker dårlig å bli konfrontert med holdninger som dine i hverdagssituasjoner i den virkelige verden. Der man mister den felles forståelsen av ting. Man begynner å lure litt på hva som ligger bak denne irritasjonen. Hva som motiverer denne holdningen. For noe må det jo være. Jeg er klar over at vi ikke kommer til å bli enige eller nærme oss noe sånt, for vi ser verden forskjellig. Det jeg oppfatter som hensynsfult oppfattes av deg som en krenkelse. Du forsøker å latterliggjøre og bagatellisere hendelsen, mistenker en annen motivasjon enn hensyn til barna, og delvis legge skylden eller problemet over på en far som sa i fra om noe som både var ekstremt ubehagelig der og da, og i tillegg ikke lov. Den umiddelbare reaksjonen ville hos de fleste vært at at de var enig med en far som sier i fra av hensyn til sine og andres barn. Fint at noen bryr seg. Det er for få som gjør det. Det er det samfunnet trenger. På alle hold. At noen da velger å se på det at noen sa i fra som problemet i hendelsen, er på en måte interessant. Slike holdninger har en årsak. Den kommer et steds fra, i noe av det som gjorde at du ble deg.

Slik tråden er ellers så er det ingen grunn til å ta deg personlig eller å tro at du representere så mange. Men svarene dine påvirker meg likevel, det gjør de, fordi det minner meg om at det finnes en del folk der ute som tenker veldig veldig annerledes om verden enn meg. Så på den måten så fikk jeg reflektert litt rundt det.

Det er ganske voldomt du reagerer på innleggene. Synes du selv at du virker som et spesielt fint menneske med uttalelsene du kommer med om andre? Har du noe selvinnsikt på kontrasten i hva du skriver så hardt om andre, i mot din egen sårbarhet for noe kritikk?

Du finner det så underlig at noen skulle reagere på slik oppførsel. Ta deg en liten spørrerunde i omgangskretsen din på hvor ille de ser på det, om noen står med motoren i gang på en parkeringsplass. Om du evner å spørre spørsmålet uten å lede de i svaret du helst ønsker, så vil du nok mest sannsynlig fortsette å bli forundret over verden. Spør de like greit om det er ok å tro man som vanlig borger kan bestemme over andre voksne som velger å stå står disse minuttene på tomgang, og undringen din vil bare vokse seg større. Andelen mennesker som tenker annerledes enn deg og din mann på dette punktet er nok ganske stor.

Jeg lurer litt på hva det er som er så forferdelig ille med meg i følge deg?

-Jeg har skrevet at det er fint å bry seg. Det er bra å si i fra til andre, om det er noe som åpenlyst plager andre.
-Men det er frekt å tro at man faktisk kan bestemme over andre voksne mennesker uten å ha myndighet over andre. Da kjenner man faktisk ikke sin plass. Jeg kaller det ufin oppførsel. Forklaringskrav har ikke andre ovenfor dere heller. Masing om noen ikke hører etter dere, er også ufint. (Det var vel grunnen til at mannen reagerte.)
-Store mengder eksos vil plage de fleste, men uttalelsene fra mrc om hans plager mens han sitter i bil tilsier en sjanse for at det er noe hysteri inn i bildet. Slik at det bildet som ble tegnet godt kunne være noe overdrevet. (Er det noen andre enn dere på barnehagen som har startet tema om hvor plagsom eksosen er??)
-Jeg også sagt at jeg er en person som bryr meg mye om andre medmennesker, og alltid tar meg tid til noen som jeg ser plages eller har det vondt. (Da synes du vel det er bra om mennesker er som meg??)
-Men jeg ikke er en person som setter det som krav til alle andre voksne at de skal følge alle regler slavisk.
-Videre har jeg nevnt at jeg ikke setter igjen bilen min på tomgang, i tilfelle det skulle være noe vesentlig i din personkarikastikk av meg.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:13   #287
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Man kan jo dra tråden videre inn i oppdragelse, barndom, empati og etikk. Hvorfor reagerer noen så sterkt på at noen sier at de gjør noe galt? Når de gjør noe galt? Henger det igjen fra en barndom der kunnskap og holdninger ble skremt inn. Er det et autoritetshat som i voksen alder trer tydeligere frem fordi "nå kan ingen bestemme over meg"? Når empati og samvittighet er lite vektlagt i forhold til hvorfor man skal oppføre seg eller handle på en viss måte, så får man noen som bare "oppfører seg" når det er fare for en reell straff (som at politiet står der). Ellers gjør de hva f** de vil. Hvorfor skal de bry seg om hva andre mener? Hva gir det dem? De finner det helt uproblematisk handle på en slik måte at det påfører andre ubehag? Problemet er hos andre - ikke dem selv. Å akseptere at man har gjort en feil er å vise seg svak. Da framstår den andre - den som avslører synden - som sterkere. Det ønsker man overhode ikke. Det spiller ingen rolle hva det gjelder. Aldri tape ansikt. Angrip først. Ikke vis deg svak. Uansett sak. Du skal aldri være svak.

Vi ser det jo i noen barn. Så klart kan man da se det hos voksne. Å være en voksen er ingen garanti for noe.

Og også interessant å se i forhold til dette:
Et barn som mangler følelsen av å være elsket vil underbevist streve etter å bli elsket. Denne streben kommer til syne i et sykelig oppkonstruert selvbilde. De ser seg selv som det høyeste de kan elske i mangel av den kjærlighet de hadde behov for men ikke fikk. Den kompenseres i voksen alder ved et sykelig narsissistisk selvbilde. Når noen så truer dette selvbilde gjennom kritikk eller ved å stille spørsmål ved personens evner eller utseende, reagerer de nærmest ubevist på dette. At de tar kritikk som en krenkelse er da også typisk for disse personer og forskjellig fra normale. For dem er en korreksjon noe mer enn bare en feil, det er en utfordring av det forskrudde selvbilde de har, et selvbilde som utsatt for trusler, blir forsvart med forsvarsmekanismer. Tross alt er dette deres akilleshel, det er skjørt selvbilde, omgitt av en tykk ytre ring av forsvarsmekanismer. Når de føler dette selvbilde truet er det ingen grenser for hva de vil gjøre for å redusere denne trusselen.

Dessverre blir de sin egen verste fiende. Dette er imidlertid noe de ikke kan forstå. Ved sin rigide, avvisende adferd forårsaker de selv at trusselen mot deres svake ego styrkes. Alle som oppfattes som en trussel, blir en fiende. Ved å nedkjempe fiender tror de at de styrker sitt eget ego, Jeg vant, ergo er jeg best! At prisen andre må betale er høy både menneskelig og økonomisk har de ingen forståelse for. Alt de ser er en trussel mot sitt eget svake ego som må nedkjempes. De gjør det med en slik intensitet og iver at det i seg selv viser hvor alvorlig de oppfatter en slik trussel. (artikkel av Rune Fardal)

Ok Denne var kanskje litt overthetop, men i og med at innlegget ble postet for flere sider siden er det kanskje allereder blitt gjenstand for videre analyse....

Gammel 13-11-09, 18:17   #288
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ok Denne var kanskje litt overthetop, men i og med at innlegget ble postet for flere sider siden er det kanskje allereder blitt gjenstand for videre analyse....

Ikke vet jeg, men jeg så den ihvertfall ikke før nå. Det første jeg bet meg merke i er hvem som er sitert. Her står det mer om ham:

http://www.frifagbevegelse.no/aktuel...cle2609002.ece

Ikke en person hvis meninger jeg ville tillagt stor vekt, selv om galskap på ett område selvsagt ikke nødvendigvis innebærer galskap på andre.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:21   #289
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så denne tråden som begynte å bli gøy ...

Gammel 13-11-09, 18:21   #290
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsto ikke at det var et sitat, jeg syns godt Dronningen kunne gjort det mer klart. Ved å f.eks. bruke sitatfunksjonen som faktisk finnes her inne. Fardal virker som en særdeles ekkel person.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:22   #291
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fardal virker som en særdeles ekkel person.

Sikkert i slekt med Signy.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:26   #292
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Håjoda. Jeg hadde valgt deg først skulle vi spille kanonball. :kumbaja:

Ja jeg er og med og spiller kanonball. Det er jeg egentlig ganske god på.

Gammel 13-11-09, 18:33   #293
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Ja jeg er og med og spiller kanonball. Det er jeg egentlig ganske god på.

Jeg og!

Gammel 13-11-09, 18:36   #294
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke vet jeg, men jeg så den ihvertfall ikke før nå. Det første jeg bet meg merke i er hvem som er sitert. Her står det mer om ham:

http://www.frifagbevegelse.no/aktuel...cle2609002.ece

Ikke en person hvis meninger jeg ville tillagt stor vekt, selv om galskap på ett område selvsagt ikke nødvendigvis innebærer galskap på andre.

Sorry, jeg klarer bare ikke fjase, men dere andre gjør en super jobb

Jaha.. Jeg ble litt sånn "hallo" av hele greia, og synes Dronningen kanskje ikke kan anta at de av oss som som _ikke_ heier på mannen hennes har et sykelig, narcissitisk og oppkonstruert selvbilde på grunn av manglende kjærlighet i barndommen. Uten at jeg kan si det sikkert selvsagt.

Gammel 13-11-09, 19:12   #295
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Her er det faktisk Floksa, Minni, nam og du som er på den ene siden. Og det er faktisk ikke sånn at de som har vært lenge på FP har antallsbegrensing på hvor mange som har lov til å diskutere i en tråd. Jeg tror heller ikke at mange som blir oppfattet som "erfaren" FP-er tenker på det sånn at "oi, her skriver Floksa noe skikkelig tåpelig som jeg reagerer på, men jeg kan ikke svare fordi jeg har vært her lenge". Det er ikke golf det her, hvor man utdeler handicappoeng.

Er jeg på noen sin side.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 19:48   #296
Slettet bruker
Passiv

Standard

Rune Fardal er for ordens skyld antagelig landets best kjente totalt ubestridte psykopat. Han er rett og slett splitter pine gal og overgås av ingen og matches nesten bare av Texmo.

(Jeg går ut fra at det er lov å navngi disse da de er meget profilerte innenfor bransjen for galskap.)

Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 22:36   #297
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, Fardal. Leder for Landsforeningen for Psykopat Ofre. :har googlet:

Gammel 13-11-09, 22:55   #298
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jaha.. Jeg ble litt sånn "hallo" av hele greia, og synes Dronningen kanskje ikke kan anta at de av oss som som _ikke_ heier på mannen hennes har et sykelig, narcissitisk og oppkonstruert selvbilde på grunn av manglende kjærlighet i barndommen. Uten at jeg kan si det sikkert selvsagt.

Denne må jeg si meg enig i. Utrolig å kunne anta så mye ut fra en uenighet om hvordan man sier ifra. (ikke at man sier ifra, slik som dronningen påstår). Nam mener jo det er fint å oppfordre til kloke valg, men at man ikke uten videre kan bestemme at andre skal gjøre kloke valg.
Man får ikke en perosn til å snu babyen bakovervendt i bilen med å si: "snu babyen din!"; og gjenta det dersom den andre ikke gjør det.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 23:02   #299
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må si jeg blir litt av å lese hvordan man etterhvert snakker (les skriver) om hverandre her inne.
'Vil ikke møte noen som deg' og 'Hva slags menneske er du?' utsagn er jo ordentlig ufint!! Presiserer at dette ikke er ordrett gjengitt ...
Er ikke hele poenget med et forum at man skal ha LOV til å være uenige om ting eller evt enige?

Gammel 13-11-09, 23:12   #300
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nå er det avgjort. Jeg arrangerer FP-kroketturnering til våren.

Da må vi spille slik som landslaget til England i Jasper Ffordes bøker. Krokket blir aldri det samme igjen.

Svar

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.