Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-09, 21:13   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Takk, Iset.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 06-10-09, 07:47   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Gårsdagen:
Frokost: 3 speilegg, 5 små pepperonipølser, 3 cherrytomater, 1 babybelost
Lunsj: Medisterkaker og tomatsalsa (høres spesielt ut, men det var veldig godt)
Middag: Isbergsalat, kyllingskinke, agurk, paprika, fetaost, pinjekjerner
Kvelds: 2 coop chilipølser, lomper av 2 egg. Ketchup sennep og litt sprø løk.

Gammel 06-10-09, 17:48   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Havregrøt med cc
2 skiver brød med ost
0,5 skive til med sukkerfritt syltetøy
Tacoomelett med bønnestuing eller hva det nå heter
Appelsin
Ombestemte meg - var så sulten.
150 gram kyllingkjøttdeig med grønnsaker og mangochutney er fortært sammen med én tortilla
jordbær og litt cc til dessert.

Nuh er jeg mett og varm og fornøyd.

Sist redigert av Slettet bruker : 06-10-09 kl 19:14.

Gammel 06-10-09, 18:12   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: speilegg, bacon og kaffe latte
Mellom: skyr og te
Lunsj: siste rest av sqachlasagne
Middag: grillet kylling, salat og dressing
Planlagt kvelds: grønnsaker, rømmedip og te til min såre hals

Gammel 06-10-09, 19:12   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: 1 fiberrik med smør, skinke og agurk. Vitaminer og vann.
Lunsj: 1 speilegg med 3 stekte skinkeskiver, en klementin
Middag: Taco (spiste 1/2 tub, men ellers masse godt fyll)
Mellom: en neve mandler
Kvelds: blir tacosalat av middagsrestene, og kanskje en bit (10 gram) mørk sjokkis om jeg har lyst på.

Gammel 06-10-09, 20:12   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har handlet inn å skal prøve meg på hjemmelagde knekkebrød fra lavkarbo.
Begynte å mikse sammen nå, men så såg jeg at dette skal skeikes over 4 timer, så forsetter i morgen.

Gammel 06-10-09, 22:18   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Rugsprø med rekesalat, litt Fedonmusli med cc
Lunsj: Pølseomelett
Mellommåltid: Atkinsbar
Middag/Kvelds: Biffwok fra ferskvaren på Mega

Guava er ikke aktiv  
Gammel 06-10-09, 22:56   #8
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 1 stk babybelost (stekt i mikro som ostechips) og en kopp kakao (kakaopulver, 1/2 plate sukkerfritt mørk sjokolade, fløte, sukrin og vann)
Lunsj: 1 coop chilipølse m eggelompe, isbergsalat
Middag: Isbergsalat, paprika, kyllingskinke, pinjekjerner, fetaost
Kvelds: 2 stk coop ost- og baconpølser, 2 eggelomper, isbergsalat
Fysen...1/2 plate sukkerfritt mørk sjokolade

Det ble en hel plate sjokolade tilsammen i dag det gitt. Hører det på magen som jobber da!

Gammel 06-10-09, 22:59   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Maimor- hvor får du tak i den mørke sjokoladen fra sukkerfritt ? Har lett i massevis av butikker, men finner den ikke noe sted....

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 06-10-09, 23:02   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Hjemmelaget müsli med en neve blåbær og melk
Lunsj: En lavkarbobrødskive m/leverpostei og agurk
Middag: Sesampanert kylling med bulgurcoleslaw og grønnsaker
Kvelds:

Gammel 06-10-09, 23:04   #11
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Maimor- hvor får du tak i den mørke sjokoladen fra sukkerfritt ? Har lett i massevis av butikker, men finner den ikke noe sted....

Før hadde de den på rema og rimi, men det er noen måneder siden. Men de har den i sortimentet så de kan sikkert bestille inn om noen maser. Jeg kjøpte den på Meny forrige uke. Det fine med denne er at det bare er 2 karber pr 100g.

Ellers synes jeg Cloetta Mjølkchocklad utan socker er superdupergod, men den er det 13 karber pr 100g og det er litt for mye for meg når jeg sliter med å begrense meg til tider. Den har de på Spar, både den lyse og mørke.

Gammel 07-10-09, 00:43   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Meny på senteret ??
Har spurt på Rema og Rimi, og de sier at "Sukkerfritt" er så vanskelige å samarbeide med, at de ikke ønsker å bruke de lenger
Jeg får ta meg en tur på senteret og se om jeg finner den der. Kjekt å ha i hus om jeg skulle bli fysen

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 07-10-09, 06:55   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Gnuri - de har sukkerfri sjokolade på de fleste helsekoster. Og Cloettaen er veldig god. Men jeg spiser den ikke, for jeg får tenning på den og overspiser. Og da blir det sånn det blir med magen og det der.

Men hvis man først skal ha sukkerfri sjokolade så anbefaler jeg de fra Stella. Gjerne med nøtter. De er helt ubeskrivelig gode.

Selv spiser jeg 70 % eller 86 % med sukker fordi det da holder med en bit eller to likevel, også ønsker jeg å begrense meg litt når det er sukker i.

Gammel 07-10-09, 08:20   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Smilefjes-tusen takk
Jeg spiser ikke sjokolade sånn for å spise det, men av og til er det ok med litt i desserter eller bakst. Likte godt den fra sukkerfritt, men skal teste de du nevnte.
Jeg er nok heldig, for jeg får absolutt ikke noe sug om jeg spiser sukkerfritt. Det er faktisk grunnen til at jeg holder ut på lavkarbo selv om jeg ikke går ned i vekt; jeg får så velsignet stabilt blodsukker

Sist redigert av gnuri : 07-10-09 kl 08:25.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 07-10-09, 16:33   #15
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Kylling curry med sopp, rømme, løk og tomat til både frokost og lunsj. :syk:
Mellom: en skyr og en kaffe latte
Middag: nybakte knekkebrød med ost og smør. :syk: Ostesmørbrød og smoothie til barna. Luksus her i heimen.
Kvelds: sikkert ett knekkebrød.

3-4 kopper te iløpet av dagen. Vond hals har lyst på honning i teen, men har greid å hold meg unna.

De knekkebrødee kommer til å redde meg.
I morgen skal jeg prøve havrepannekaker.

Gammel 08-10-09, 01:47   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Havregrøt. Jeg prøvde meg på havregrøt med cottage cheese for noen dager siden og det syntes jeg ikke var godt. Nå hadde jeg den i før jeg kokte, kanskje det var dumt?
Mellommåltid: Skulle trene kl 11 og det var for tidlig å spise lunsj først, men jeg trengte noe. Det ble en bar fra South beach. Etter å ha syklet i 30 min så trengte jeg noe mer så da ble det en til. Deretter styrke i en time
Lunsj: Lunsj og lunsj, hastverk så det ble protienshake med melk og bringebær
Middag: Stor salat med fersk tunfisk, pinjekjerner, reven mozzarella og parmesan pluss diverse grønnsaker og linfrøolje på
Kvelds: Foreløpig et knekkebrød med ost, må nok spise noe mer før jeg legger meg.

Litt lite mat egentlig.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 08-10-09, 09:01   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg prøvde meg på havregrøt med cottage cheese for noen dager siden og det syntes jeg ikke var godt. Nå hadde jeg den i før jeg kokte, kanskje det var dumt?

Cottage cheese blir seigt hvis det koker, synes jeg - jeg rører den alltid inn i den ferdige grøten rett før jeg skal spise.

Gammel 07-10-09, 17:08   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse Skyr som dere spiser. Er det noen av dem som er vanlig yoghurtsur, og ikke veldig-veldig sur? *sår mage*

Gammel 07-10-09, 17:15   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Jeg syns ikke de er sur i det hele tatt jeg, men nå syns jeg vanlig yoghurt er for søt.
De er bare tilsatt sukker, er vel det som er uvant.

Gammel 07-10-09, 17:22   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Jeg har bare smakt den med jordbær, og jeg synes ikke den er sur. Men den virker litt "tørr" på en måte...

gnuri er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.