|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Glitterchick gets her license
Man må ikke (jeg måtte ikke), men det kan skje. Hvis det fortsatt er slik som den gang jeg tok lappen.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Glitterchick gets her licenseEt tips til på lukeparkering: Kommer du skjevt inn så IKKE prøv å rikke frem og tilbake for å få det til. Kjør helt ut og frem til utgangspunktet og prøv på nytt.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Godt tips. Jeg ser for meg at det kan bli mye knoting hvis man begynner å rugge frem og tilbake. Takk!
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg må kunne lukeparkere i bakke. :bor med fin utsikt:
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseNå begynner jeg å bli skikkelig lei. Jeg syns det er slitsomt å kjøre bil. Jeg øver på å kjøre av og på motorvei, gasse på og komme i riktig gir. Blæh.
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseDet er veldig mentalt slitsomt å kjøre bil, ja. Jeg har bare hatt fire kjøretimer, og vært skikkelig sliten etter hver gang. Jeg får også øvelseskjørt lite utenom. På dagtid er det jobb, på ettermiddagen barn, og om kvelden tør jeg ikke kjøre uten kjørelærer ennå.
|
|
|
#11 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her licenseDet er slitsomt, ja. Selv med automatgir, så manuell giring må jo gjøre det enda mer slitsomt. Jeg var anspent og sliten i hodet etter å ha kjørt bil en god stund etter at jeg hadde tatt lappen, men det gikk seg til etter hvert. Men jeg synes fortsatt det er ganske slitsomt å kjøre i rushtrafikken.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ikke bare knoting. Kan hende man kommer så skjevt at man blir stående bom fast mellom høy fortauskant bak og støtfangeren på bilen foran. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Glitterchick gets her licenseNå har jeg skumma gjennom tråden din, føler vi er litt i samme situasjon. Jeg er 32, hadde aldri øvelseskjørt før jeg satte meg bak rattet første kjøretime i mai, får ikke øvelseskjørt på privaten pga to barn og ingen barnevakt (og jeg tør bare ikke øveleskjøre med barna i bilen enda).
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseTakk for mange gode tips, Arona. Her i Oslo er man pokka nødt til å kunne lukeparkere, her vi bor så er vi heldige hvis vi får en plass med 30 cm ekstra å gå på foran og bak bilen. Kjørelæreren min sier at man kan få det på førerprøven, men det kan godt hende det bare er i Oslo. Jeg skal bestille teoriprøven denne uken og ta den i starten av desember.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Nei, jeg vil kjøre opp i Oslo. Det er jo tross alt her jeg skal kjøre mesteparten av tiden, så jeg syns det er et poeng å både ta kjøretimene her, og kjøre opp her. Dessuten så blir jeg jo ganske godt vant til veiene nå, i Drammen hadde jeg følt meg ganske lost på en førerprøve tror jeg.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseEtt skritt nærmere, i dag var jeg på glattkjøring! Det var kjempegøy. Jeg kjørte heldigvis sammen med en venninne, så vi har fnist oss gjennom dagen. Jeg fikk prøve meg på å skifte CD i krapp sving, og besto ikke rånertesten, jeg kjørte særdeles dårlig med tilbakelent sete og en hånd på rattet. Elger og gummimenn fløy.
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Glitterchick gets her licenseGlattkjøring er kjempegøy! (I hvertfall når det skjer i trygge forhold på øvingsbanen.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 17-12-09 kl 00:35. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseAlle med lappen burde egentlig ta en tur på glattkjøringsbanen før vinteren setter inn, sånn bare for å bli minnet på hvor lite kontroll man har på isete vei. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
*_*
|
|
|