|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du medlem av Mensa? | |||
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3,23% |
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) |
63 | 29,03% |
Nei, jeg har tatt testen, men strøk |
12 | 5,53% |
Nei, så smart er jeg neppe |
63 | 29,03% |
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens |
72 | 33,18% |
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?
Det er da ikke det samme!
![]() |
#282 |
flisespikker
|
Hvis man tror at de ordene betyr akkurat det samme, skjønner jeg forsåvidt at man ikke synes det er noe poeng å bruke så presise ord som Esme gjør. Eller å skille mellom "intelligens" og "IQ".
![]() |
#283 |
|
Det er tanken som teller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
flisespikker
|
Nå savner jeg virkelig :åååååååååååæersnøyeaduskjøntehvajegmenteikksant!:-smileyen.
![]() |
#288 |
frakoblet
|
![]() |
#289 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Det gikk et veldig interessant program på NRK2 på torsdagskvelden som tok for seg ulike intelligensformer og tester. Howard Gardner var en av de som ble intervjuet der. De tok også for seg klassiske IQ-tester, g-tester, EQ-tester, kreativitetstester og øye-hånd-koordinasjonstester, og problematiserte intelligensbegrepet og hvordan vi måler det. Det var veldig interessant, og vel verd å få med seg dersom det skulle bli sendt igjen.
![]() |
#290 |
Travelt opptatt
|
Her er det en som har peiling på vitenskap, ja. Er du kanskje blant dem som mener at man burde undervise kreasjonisme i skolen fordi evolusjon bare er en teori?
Litjtausa 06. Lille skatt 07 Sist redigert av gajamor : 30-08-08 kl 19:12. Årsak: Satte på tegn før smiley slik at aC skulle bli glad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg tror denne tråden blir et eksempel på hvordan man kan få seg skikkelig tyn dersom man ypper på en av smartingene her.
![]() |
#293 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Er det her man bør lese absolutt hele tråden før man svarer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Hei |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Pauset
|
Sånn er det å være oversmart vettu. Andre mennesker blir bare trege og kjedelige og det er vanskelig å senke seg til deres nivå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Aner ikke hva jeg ville scoret på noe sånt...så nei, har ikke tatt noe test og er altså ikke medlem heller!
![]() |
#298 |
Leser
|
"Ordet Mensa betyr "bord" på latin, og henspeiler til rundebordsprinsippet: Alle stiller likt, uavhengig av kjønn, hudfarge og politisk eller religiøs overbevisning."
![]() |
#299 |
Bedreviter
|
Det er fullt mulig at 25 % av en gitt gruppe mennesker er smarte nok til å bli med i Mensa, selv om bare to prosent av den gruppen som søker om medlemskap får det innvilget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Mother of Dragons
|
Her på forumet er det omtrent 800 aktive brukere. Det vil si at i en normalbefolkning så er det statistisk sett minst 16 stk som tilfredsstiller kravene til Mensa. Av disse er det med høy sannsynlighet flere som har mye høyere IQ enn deg. Når man tenker på den høye andelen universitetsutdannede her, dvs en subpopulasjon hvor medianen antagelig ligger høyere enn 100, så kommer du kanskje ikke på Topp-20 lista en gang.