Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 21:31   #281
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Er halvveis i We were the Mulwaneys, og er fullstendig grepet av den.

Jeg tror jeg kommer til å lengte etter en lesesirkel å diskutere den i etter at jeg er ferdig med den!

Gammel 05-01-08, 21:54   #282
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leser Vince og Joy av ... Jewell. En velsignet enkel bok om kjærlighet og sjebnens uransakelige veier. Den fenger meg på en rar måte og jeg har lest nesten ustanselig siden jeg begynte på den.

Gammel 05-01-08, 21:58   #283
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For øyeblikket ligger huskeboken til bryllup og bryllupsreise.

Ingrid-lille er ikke aktiv  
Gammel 05-01-08, 23:18   #284
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Babettes gjestebud av Karen Blixen, med illustrasjoner av Bleken. Den er søt.

Gammel 05-01-08, 23:21   #285
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Akkuratt nå ligger der en salig blanding av Berlinerpoplene, The Secret, Klarsynt(Sylvia Browne) og Norge i krig. (Johan Nygaardsvold).

Pio er ikke aktiv  
Gammel 05-01-08, 23:54   #286
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, jeg tror den er ny i paperback i hvertfall, for jeg mener vi har det meste på Murakamifronten her i heimen. De selger den på sånn tre for to på Beyer i Strandgaten.

Nå leser jeg Drageløperen.

Det må jeg sjekke... Liker du Drageløperen?

Gammel 05-01-08, 23:55   #287
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå er jeg begynt på Blodig Bevis av Patricia Cornwell. Har bare lest et par kapittel. Jeg liker bøker og filmer som handler om åstedsgransking og å sette sammen bevis.

Gammel 06-01-08, 21:53   #288
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Nå leses Stikk i strid, Frank Rossaviks biografi om Einar Førde. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg lånte den, men synes faktisk den både er interessant og artig å lese.

Pingis er ikke aktiv  
Gammel 06-01-08, 22:01   #289
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har såvidt begynt på Jan Wieses Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 06-01-08, 22:31   #290
meloni
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: oslo
meloni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ble akkurat ferdig med Monster av Knut Nærum. Lettlest og ganske morsom. Siste før det var Vindens skygge, den likte jeg veldig godt!

meloni er ikke aktiv  
Gammel 06-01-08, 22:35   #291
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leser nå Marions slør av Roy Jacobsen, etter å ha fullført Mattis Øybøs Ingen er alene.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 07-01-08, 01:26   #292
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har såvidt begynt på Jan Wieses Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede.

Den er fantastisk! Gled deg dersom det er første gangen.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-08, 01:31   #293
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Den har jeg begynt på to ganger, men det sier stopp hver gang.
Hva er det jeg går glipp av?

Gammel 07-01-08, 10:42   #294
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hãsselby.

Er den bra? Jeg har den liggende, men vurderer å bytte den.

Gammel 07-01-08, 11:13   #295
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Er den bra? Jeg har den liggende, men vurderer å bytte den.

Jeg ville bytta den. Syntes den var ganske traurig. (Men igjen, har hørt om mange som likte den. Kanskje det bare er jeg som ikke liker Johan Harstad?)

Pingis er ikke aktiv  
Gammel 07-01-08, 11:15   #296
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsket Buzz Aldrin-boka til Harstad, og kunne gjerne tenke meg å lese Hässelby også. Likte du ikke Buzz Aldrin heller, Pingis?

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 07-01-08, 11:23   #297
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg elsket Buzz Aldrin-boka til Harstad, og kunne gjerne tenke meg å lese Hässelby også. Likte du ikke Buzz Aldrin heller, Pingis?

Jeg mislikte den vel ikke, men jeg syntes vel egentlig den ble litt kjedelig. Men tror nok at den som liker Buzz Aldrin også vil like Hässelby. Og jeg synes jo ideen bak boka er artig, og jeg likte jo en del underveis - men til syvende og sist blir det bare for laaangt.

Pingis er ikke aktiv  
Gammel 07-01-08, 11:24   #298
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

På nattbordet nå: 3 bøker jeg holder på med:
Boktyven (har ligget en stund halvlest)
De krenkede / Seierstad
Tårnseilerne / Victoria Bø

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 07-01-08, 12:55   #299
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er akkurat ferdig med "Våre venner kineserane" av Are Kalvø
Morsom, og med mange bra bilder
Skal nå begynne på "Nobels testamente" av Liza Marklund

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 07-01-08, 12:59   #300
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg er akkurat ferdig med "Våre venner kineserane" av Are Kalvø
Morsom, og med mange bra bilder

Er det den kinarastaurantboka? Må skaffe meg den, tror jeg, fan som jeg er av både Kalvø og kinamat.

Bluen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.