Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-25, 11:19   #1
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Jeg bruker snap kun til venner og ser nedover lista med forslag, kjendiser og slikt, men av og til havner jeg nedi det kaninhullet.
Altså, dette er voksne folk som bruker hverdagen sin (og har som jobb?) å selge shit og legge ut en trillard snapper daglig med hjernedødt innhold og klage på oppmerksomheten de får når den ikke er utelukkende positivt.
Det er jo ikke morsomt, underholdende, lærerrikt eller tilfører menneskeheten noe som fucking helst.
Jeg gremmmes.

Gammel 29-08-25, 10:42   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Har blitt forkjølet i inngangen til en helg det passer ekstremt lite å være forkjølet. Ja også sluttet den 1,5 år gamle vaskemaskinen å tømme vann i går. Filter er sjekket og rengjort, sjekket det som sjekkes kan. Bestilt service som går på garantien, men det kan ta en uke før jeg hører fra de……, altså nei.
Fristet til å kjøpe ny maskin, så kan de fikse den andre nesten nye, og så kan den selges på Finn etterpå. Problemet er bare at vaskemaskiner er så jækla tunge. Kjører en tom maskin nå (fra hjemmekontor) for å sjekke om den har skjerpet seg i løpet av natten..

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 11:33   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Gruffer over bryllup i nær familie. Takket ja til en helg uten kostnad. Nå koster det plutselig 10.000 (uten reise). Hadde vi fått vite det da vi meldte oss på, så hadde vi reist opp og ned på dagen. Har ødelagt noe som egentlig skulle være en fin ting for min del. Det er veldig mye penger.

Gammel 29-08-25, 19:42   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Gruffer over bryllup i nær familie. Takket ja til en helg uten kostnad. Nå koster det plutselig 10.000 (uten reise). Hadde vi fått vite det da vi meldte oss på, så hadde vi reist opp og ned på dagen. Har ødelagt noe som egentlig skulle være en fin ting for min del. Det er veldig mye penger.

Sa de først at det ikke skulle koste noe? (Hva endret seg, eventuelt?) Eller sa du ja uten at du visste hva det ville koste?

Gammel 29-08-25, 11:34   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, det høres veldig spesielt ut! Rart å ikke oppgi eventuelle utgifter i invitasjonen?

Gammel 29-08-25, 11:48   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Det var heftig Pelle.

Gammel 29-08-25, 13:47   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hjelpe meg! Da må det vel gå an å trekke seg, altså reise opp og ned på dagen slik du skrev at dere opprinnelig ville.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 13:51   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 60
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

At det var, Pelle?? Eg er einig med liefje, gå tilbake til opprinneleg plan.

Gammel 29-08-25, 13:58   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Bindende påmelding. Jeg drømte jo ikke om den prisen da vi sa at vi såklart ble med på to netter på et hyttetun.

Gammel 29-08-25, 14:01   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er rett og slett ufint og frekk. Da hadde jeg glatt droppet gave.

Gammel 29-08-25, 14:38   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da litt av en pris for en hyttehelg. Skjønner godt at du ikke så den komme.

Var det ikke informert på forhånd om at alle skulle betale for seg, og at det var i øvre prisklasse (som i dyrere enn hotell) for overnatting, før etter bindende påmelding? Veldig spesielt.

Sist redigert av My : 29-08-25 kl 14:49.
My er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 14:47   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sært, egentlig over grensen til lynfrekt.

Gammel 29-08-25, 14:54   #13
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jeg kan love det ikke blir noen gave. Først var det gratis. Så viste det seg at det ble dyrere for brudeparet ennforvrntet grunnet misforståelse. Vi sa vi fremdeles deltok (trodde det kun ble noen tusen, men det er jo vår egen dumme gjetting). Rett før sommer kom prisen, og at de håpet alle vil delta Som nær familier synes vi det ble vanskelig å trekke seg og potensielt spolere drømmen om fjellbryllup med alle samlet. Og i forrige uke ble det enda litt dyrere. Har jeg nevnt at vi ikke får lunsj? Avreise i dag, rundstykker og pålegg er medbragt.Jobb og trening søndag gjør at avreisen er kl 09 for oss, derfor rekker vi heller ikke frokost.

Gammel 29-08-25, 14:56   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Har jeg nevnt at min mann stiller som vigsler, som gjør at de kan gifte seg akkurat slik de vil??!!!!!!

Den dyre prisen skyldes at alle er enslige og par. Unntatt vi, som er 4 personer pga våre barn er invitert som eneste barn i selskapet fordi de tross alt er 15 og 18( som er en veldig hyggelig gest). Så vi er eneste gjeng på 4 stk. Ergo stykkpris ganget med 4.

Gammel 29-08-25, 15:24   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Har jeg nevnt at min mann stiller som vigsler, som gjør at de kan gifte seg akkurat slik de vil??!!!!!!

Den dyre prisen skyldes at alle er enslige og par. Unntatt vi, som er 4 personer pga våre barn er invitert som eneste barn i selskapet fordi de tross alt er 15 og 18( som er en veldig hyggelig gest). Så vi er eneste gjeng på 4 stk. Ergo stykkpris ganget med 4.

kan dere sende regning på vigsler-gjerningen? Ca. 10.000?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 15:38   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Genialt! Digger hjernen din.

Gammel 29-08-25, 16:05   #17
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vippskrav er fint

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 15:00   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Det blir jo sprøere og sprøere. Skjønner godt at dette blir med en bismak, så leit!

Gammel 29-08-25, 15:00   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Virkelig, Pelle Hadde jeg blitt utsatt for denne misforståelsen, der jeg hadde invitert en masse folk, så hadde jeg endret hele konseptet. Om det så innebar at bryllupet måtte utsettes/flyttes. Jeg hadde aldri fått meg til å be folk betale 10.000 + reise og mat. Det går faktisk ikke an. Det kan være en hel rekke andre drømmer som blir spolert, på grunn av at folk må prioritere dette for ikke å spolere brudeparets (lett egoistiske) drøm. Jeg hadde klikket.

Gammel 29-08-25, 15:03   #20
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Helt enig. Det går ikke an. Men i morgen ryker det ut 10.000 på mitt Mastercard. Kan ikke droppe å møte opp i bryllup til søsken, liksom. Har vært planlagt og gledet i 2 år. Og nå er jeg bare kjempesur.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.