Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-24, 11:08   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Flaks at taket som ramlet ned på skolepultene, var det i Arendal?, ikke skjedde mens det var barn på skolen, men i natt.

Gammel 22-01-24, 17:14   #2
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Tennene verker. Jeg har ikke hull altså, men har lenge slitt med at det av og til verker i "alle" tennene eller tanrøttene, hva vet jeg? Smertestillende hjelper ikke, så det prøver jeg ikke lenger. Noen ganger dukker det opp uten at jeg skjønner hvorfor.

Strå er aktiv nå  
Gammel 22-01-24, 19:14   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Tennene verker. Jeg har ikke hull altså, men har lenge slitt med at det av og til verker i "alle" tennene eller tanrøttene, hva vet jeg? Smertestillende hjelper ikke, så det prøver jeg ikke lenger. Noen ganger dukker det opp uten at jeg skjønner hvorfor.

Fått noe råd av tannlege? Hatt noe lignende og ble bedre med duraphat tannkrem og flux munnskyll. God bedring.

Gammel 22-01-24, 17:18   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Fortsatt syk og ingen tegn til bedring. Januar.

Gammel 22-01-24, 18:14   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fortsatt syk og ingen tegn til bedring. Januar.

Kanskje du trenger annen medisin?

God bedring

Gammel 22-01-24, 19:22   #6
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Må og til tannlegen, men har ikke råd før renta går ned.

Gammel 22-01-24, 22:19   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er sikker på at det er tennene og ikke bihulene? (Sorry hvis jeg spør dumt, men jeg har blitt lurt selv).

Gammel 22-01-24, 22:21   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du er sikker på at det er tennene og ikke bihulene? (Sorry hvis jeg spør dumt, men jeg har blitt lurt selv).

Mens jeg gikk til tannlegen med det som viste seg å være ekstremt stramme kjevemuskler..

Timar er ikke aktiv  
Gammel 22-01-24, 22:59   #9
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja det er jeg sikker på. Bihulebetennelse er anderledes hos meg i hvert fall.

Strå er aktiv nå  
Gammel 22-01-24, 23:07   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boring i tunnelen.

Har ikke grevling i taket, men bergsprengere i "kjelleren". Dvs i tunnelen tjue meter under oss. De borer og styrer, det er en jevn dur hele tida, nesten hele døgnet. Og så sprenger de en gang eller to pr dag. Klokka 07 er greit, klokka 22.30 not so much.
Jaja, de er vel ferdig om et års tid.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 23-01-24, 09:54   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

En bekjent hadde det. Viste seg at rotfylling måtte til. Dette har sannsynligvis skjedd ifm. et fall hvor tennene fikk seg et slag. Det var først over hodet ingen problemer, men så kom det verk, ofte rundt omkring i munnen, ikke bare akkurat der slaget hadde vært, og det viste seg å være en død fortann som måtte rotfylles.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 23-01-24, 10:12   #12
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

En bekjent hadde det. Viste seg at rotfylling måtte til. Dette har sannsynligvis skjedd ifm. et fall hvor tennene fikk seg et slag. Det var først over hodet ingen problemer, men så kom det verk, ofte rundt omkring i munnen, ikke bare akkurat der slaget hadde vært, og det viste seg å være en død fortann som måtte rotfylles.

Døde tenner trenger da ikke rotfylles, i så fall er de ikke døde. Min døde fortann er vel den eneste som ikke plager meg noen gang, så den skal jeg i hvert fall ikke gjøre noe med. Selv om den er mørkere enn de andre, nettopp fordi den er død.
Verkingen som dukker opp kommer oftest i forbindelse med at jeg har spist varm fet mat. Det meste har jeg klart å identifisere og unngå, men av og til så bommer jeg. Kan det være at tynnslitt reguleringsskadd emalje reagerer mer en vanlig emalje?

Strå er aktiv nå  
Gammel 23-01-24, 17:29   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Døde tenner trenger da ikke rotfylles, i så fall er de ikke døde. Min døde fortann er vel den eneste som ikke plager meg noen gang, så den skal jeg i hvert fall ikke gjøre noe med. Selv om den er mørkere enn de andre, nettopp fordi den er død.
Verkingen som dukker opp kommer oftest i forbindelse med at jeg har spist varm fet mat. Det meste har jeg klart å identifisere og unngå, men av og til så bommer jeg. Kan det være at tynnslitt reguleringsskadd emalje reagerer mer en vanlig emalje?

Det er noe annet enn vedkommende fikk opplyst. Rotfylling er vel noe man gjør for å bevare en tann som er død, det sier også Dr. Google. Det er visst også mulig at de skal sette på krone hvis den blir misfarget, men dette er jo såklart kosmetisk.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 23-01-24, 20:43   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er noe annet enn vedkommende fikk opplyst. Rotfylling er vel noe man gjør for å bevare en tann som er død, det sier også Dr. Google. Det er visst også mulig at de skal sette på krone hvis den blir misfarget, men dette er jo såklart kosmetisk.

Jeg har også rotfylt og da sa tannlege at definisjonen på en død tann er en tan uten rot, og da fyller ma der rota skulle vært for at tannen ikke skal falle ut.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-01-24, 20:45   #15
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Dr Google sier at dersom bindevevet inni tannen får en omfattende betennelse eller skade må den rotfylles, men det er ikke det som har skjedd med min tann, den rett og slett døde av at en medelev med viten og vilje pakket en stein inn i en snøball og kastet den på meg. Ulempen er at den er blitt mørk siden den er død, men akkurat den tanna gjør ikke vondt og plager meg ikke noen gang.

Strå er aktiv nå  
Gammel 23-01-24, 16:20   #16
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hadde jeg kjørt så hadde jeg vært hjemme i sofaen allerede. Men bussen har akkurat kjørt. Burde vært godt over halvveis.

Gammel 23-01-24, 16:25   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

irriterende folk.

Gammel 23-01-24, 17:21   #18
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Fikk nye briller for noen måneder siden, nå ser jeg ikke en dritt!

Gammel 23-01-24, 19:38   #19
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bedt om pris på vinduer, med spec. Vel de likte ikke spec-en min, så de ga tilbud på andre vinduer.
Da jeg på nytt ba om oppdatert tilbud ble jeg bedt om å komme innom for å se om jeg virkelig ville ha det jeg hadde bestilt.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 23-01-24, 22:09   #20
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har bedt om pris på vinduer, med spec. Vel de likte ikke spec-en min, så de ga tilbud på andre vinduer.
Da jeg på nytt ba om oppdatert tilbud ble jeg bedt om å komme innom for å se om jeg virkelig ville ha det jeg hadde bestilt.

De har sikkert hatt sin andel kunder som har feks bestilt skyvedør som er 200 bred og 140 høy og fiverse feil på vi duer og slikt og derfor vil være helt sikker før en setter igang produksjon.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.