Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-23, 17:41   #281
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.045
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg har verdens sureste tenåring, og hele verden konspirerer mot henne. Nå er hun (jeg er reisefølge) på treningsleir i Bulgaria med veldig tøft program, og maten på hotellet er uvant, øktene veldig lange, vannet smaker stygt, og trenerne er veldig strenge, og det hjelper nok ikke at første treningsøkt er fra 07-08, løping på stranden. Jeg forsøker å spørre hva jeg kan gjøre, men får olme blikk, og er nesten glad for at vi voksne bor på nabohotellet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå  
Gammel 02-08-23, 18:13   #282
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.325
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Han minste tenåringen min har faktisk grått sine modige tårer i fortvilelse over at jeg er så dum som er brød og HVORDAN skal det gå med meg i livet?! Jeg unngikk å påpeke at jeg hadde overlevd i 45 år allerede og har både fast jobb og har holdt liv i to andre skapninger i noen år nå.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 18:37   #283
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.472
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

__________________
2006-2010-2013
Millen er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 18:37   #284
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.472
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har verdens sureste tenåring, og hele verden konspirerer mot henne. Nå er hun (jeg er reisefølge) på treningsleir i Bulgaria med veldig tøft program, og maten på hotellet er uvant, øktene veldig lange, vannet smaker stygt, og trenerne er veldig strenge, og det hjelper nok ikke at første treningsøkt er fra 07-08, løping på stranden. Jeg forsøker å spørre hva jeg kan gjøre, men får olme blikk, og er nesten glad for at vi voksne bor på nabohotellet.

__________________
2006-2010-2013
Millen er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 18:57   #285
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg føler at vi har jo tatt denne tenårings-greia motsatt vei. Eller i rykk og napp eller noe.
Lillesøster ble jo tenåring som 8 åring, og frem til hun startet på ungdomsskolen i fjor, så var det som å ha en udetonert bombe i hus. Jeg og samboeren snakket om det senest i dag faktisk, at vi kan ikke huske sist hun marsjerte fra middagsbordet i raseri. Det er LENGE siden.
Hun gjør det hun får beskjed om, strekker ikke grenser, maser ikke om å få ting og spør hun og jeg sier hun må vente en uke eller noe, så er det helt greit.
Hadde det ikke vært for skolevegringen, så hadde ungen nå vært en perfekt 13 åring. En sånn som aldri lager trøbbel.

Storebror har noen blaff nå der han er tenåring. Men han er jo et kapittel for seg selv, så litt sure miner tåler vi.

Rommene holder de ryddige, personlig hygiene går av seg selv, de legger seg når de skal og står opp når de skal.

Jeg lurer på når neste smell kommer.




Nå gruffer jeg over at vi bestilte mat på Sabrura, hentet og da vi kom hjem manglet all sushien i komboen vi bestilte. Og å kjøre 25 minutter tilbake, det er ikke aktuelt. Har sendt de mail, og tenker at det bør de gi oss noe refusjon eller noe på. Storebror ble kjempelei seg, for han hadde gledet seg vilt til sushi.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 20:09   #286
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.300
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Facetime på restaurant. Med høyttaler. Altså, seriøst?!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 20:28   #287
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.472
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg håper det var barn/ungdom My.

__________________
2006-2010-2013
Millen er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 20:54   #288
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.300
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg håper det var barn/ungdom My.

Det var unge voksne, de var nok i 20-åra. Så ut som to søstre, og på skjermen (de satt rett ved meg med ryggen til, så skjermen vendte mot meg) var det to som så ut til å kunne være foreldrene deres. Først og fremst mor, med en far som dukket inn av og til. De snakket lenge, og med relativt høyt volum.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 21:16   #289
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.472
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Hjelpes, det var de for gamle til ref barn/ungdom.

__________________
2006-2010-2013
Millen er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 21:26   #290
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.287
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg har klikka på gaten i utlandet på barn (mitt) som ikke kan oppføre seg ( over en hel ettermiddag der vi kun har gjort ungdomsvennlige ting i timesvis). Beklager til alle i 200 m omkrets som dessverre hørte det. Begge har sagt unnskyld.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 21:28   #291
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.300
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hjelpes, det var de for gamle til ref barn/ungdom.

Ja, det var de.

Uansett hva anledningen måtte være, det går an å ringe, eller å gå ut så lenge samtalen varer, hvis det absolutt må tas med høyttaler og ikke kan vente. Hyggelig nok sikkert, å invitere foreldrene inn i det som sikkert var en koselig middag for de to unge damene, men veldig plagsomt for andre. Det er slik man kan gjøre når man spiser middag hjemme.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 02-08-23, 21:51   #292
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.472
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Enig.

__________________
2006-2010-2013
Millen er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 07:28   #293
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.719
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Uansett hva anledningen måtte være, det går an å ringe, eller å gå ut så lenge samtalen varer, hvis det absolutt må tas med høyttaler og ikke kan vente. Hyggelig nok sikkert, å invitere foreldrene inn i det som sikkert var en koselig middag for de to unge damene, men veldig plagsomt for andre. Det er slik man kan gjøre når man spiser middag hjemme.

Hvis volumet var høyt var det sikkert plagsomt, men det kan jo være høyt volum når folk er fysisk tilstede også? Jeg synes ikke det at folk er virtuelt til stede er "verre eller bedre" enn om folk er fysisk til stede, og sjønner ikke helt hva du mener?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 08:06   #294
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.524
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg synes lyden er helt annerledes via en telefon. Har opplevd det samme på pub i Tromsø med turister som ringte hjem og hadde flere gjester rundt bordet, via telefonen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 08:44   #295
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.782
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg gruffer over klimaendringene. Eller mest over hvorfor vi (jeg også) bare fortsetter som normalt. Dette er kommer til å gå skikkelig galt og det er ingen grunn til å tilgi oss. Vi visste svært godt hva vi gjorde.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 08:46   #296
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.392
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis volumet var høyt var det sikkert plagsomt, men det kan jo være høyt volum når folk er fysisk tilstede også? Jeg synes ikke det at folk er virtuelt til stede er "verre eller bedre" enn om folk er fysisk til stede, og sjønner ikke helt hva du mener?

Jeg er helt uenig. Det er noe metallisk over telefonhøyttalere som gjør meg splitter pine gal hvis jeg ufrivillig blir deltaker i en slik samtale. Eller hvis folk ser på film (med lyd, ja) på t-banen. Og dette skjer bare oftere og oftere. Også av godt voksne folk. Det verste er når det blir to slike telefoner samtidig. Snart må jeg ta banen med lyddempende headsett, og det vil jeg ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 03-08-23 kl 08:53.
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 08:46   #297
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.348
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Facetime på restaurant. Med høyttaler. Altså, seriøst?!

Det har jeg opplevd også. En gang gikk jeg bort og snakket inn i padden/telefonen og spurte den i andre enden "Er du klar over at alle rundt hører betroelsene dine?". Personen la på, de andre ble sure på meg, andre gjester klappet. Det var en ekstrem reaksjon fra meg og jeg har ikke gjort det om igjen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 08:50   #298
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.392
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Min 17-åring mener jeg er urimelig bare jeg sitter i stua og ikke sier et ord, og gud forby at jeg skal åpne munnen å si noe. Da er jeg nesten ikke til å holde ut, har jeg blitt fortalt. Mantraet mitt er "det er en fase, det går over". Fungerer sånn av og til.




Akkurat sånn er det innimellom. Akkurat sånn. Det er virkelig "damned if you do and damned if you don't".

Vi er ferdige med hun på 18. Det forsvant som dugg for solen i det øyeblikket hun begynte på videregående. Jeg har et lønnlig håp om at overgangen til vgs skal bli en like stor åpenbaring for knerten, men jeg har en mistanke om at det ikke skjer. Han er vel egentlig bare akkurat startet.

Men han er ikke så aller verst altså. Denne runden tror jeg faktisk at jeg skal klare.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 08:52   #299
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.348
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis volumet var høyt var det sikkert plagsomt, men det kan jo være høyt volum når folk er fysisk tilstede også? Jeg synes ikke det at folk er virtuelt til stede er "verre eller bedre" enn om folk er fysisk til stede, og sjønner ikke helt hva du mener?

Seriøst? Mener du at vanlig stemme vs metallbokslyd er helt likt? Frekvensene på de to lydbildene er nok ikke like. Den ene kan fades ut av hjernen, den andre gnager seg inn og gjør meg ubrukelig en stund. Jeg bruker alltid headsett når jeg reiser, for å unngå hodekolaps, men jeg forventer at på en restaurant o.l. så kan jeg ta det av uten å bli utsatt for andres intime samtaler og hjernedrepende lydfrekvenser.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 08:52   #300
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.300
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis volumet var høyt var det sikkert plagsomt, men det kan jo være høyt volum når folk er fysisk tilstede også? Jeg synes ikke det at folk er virtuelt til stede er "verre eller bedre" enn om folk er fysisk til stede, og sjønner ikke helt hva du mener?

Det er ikke volumet i seg selv som er det største problemet. Jeg synes det skal veldig mye til med stemmevolum på stedet før det blir plagsomt. Det er bare når folk snakker "fyllehøyt" (typ godt voksne businessfolk med guttastemning ). Problemet med høyttaler på mobil er den gjennomtrengende "bokslyden", som flere over her nevner, og den synes jeg er veldig plagsom, den skjærer igjennom stemmesurret på en helt annen måte. Det ville også vært stor forskjell på om musikken i restauranten kom fra en mobilhøyttaler rett ved meg, mot fra en skikkelig høyttaler i rommet, selv om desibelnivået skulle være likt. Og selv om det ikke var en veldig fin og dyr restaurant, så var det heller ikke MacDonalds eller Jafs i Pirbadet. Det er et sted i mellomsjiktet, hvor du går hvis du har tenkt til å kose deg litt ekstra.

Og om flere i restauranten skulle gjøre det samme, så ville det bli helt uutholdelig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-08-23 kl 09:12.
My er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no