Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 14:58   #281
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

På nattbordet ligger fortsatt New York Trilogy (jeg er halvveis), men nå har jeg akkurat begynt på Coetzee, jeg også. Vil jo være med og diskutere, må vite!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 08-01-07, 16:45   #282
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hickory dickory dock - Agatha Christie (som vanlig)

Fluke er ikke aktiv  
Gammel 09-01-07, 22:09   #283
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På stuebordet ligger "Ines, Jeg elsker deg" av Isabel Allende. Gleder meg til å lese videre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 09-01-07, 22:10   #284
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra og med i kveld: Boyhood av Coeetze. Kom i posten i dag.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 09-01-07, 22:12   #285
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er litt sent ute og leser først nå Berlinerpoplene og Eremittkrepsene av Anne B Ragde.

Molo er ikke aktiv  
Gammel 09-01-07, 22:15   #286
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser ikke i senga, men for tiden leser jeg denne boka: http://www.amazon.co.uk/No-1-Ladies-.../dp/034911675X

Herlig og morsom bok - jeg har lest endel av bøkene lenger ut i serien, og har endelig fått tak i dem alle, så jeg kan lese fra start av.

Gammel 09-01-07, 22:48   #287
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Herlig og morsom bok - jeg har lest endel av bøkene lenger ut i serien, og har endelig fått tak i dem alle, så jeg kan lese fra start av.

Jeg har lest de tre første, og likte dem kjempegodt!

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 00:43   #288
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Eller ved siden av sengen, dersom du ikke har nattbord.

Noen som har noe forhold til Michail Bulgakov? Fikk anbefalt "Mesteren og Margarita"

Gammel 10-01-07, 00:48   #289
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Ditt kompetente barn" av Jesper Juul ligger øverst i bunken nå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 02:19   #290
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anne B. Ragde her også: Arsenikktårnet

Gammel 10-01-07, 08:37   #291
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Noen som har noe forhold til Michail Bulgakov? Fikk anbefalt "Mesteren og Margarita"

Jeg har lest Mesteren og Margarita. Den er veldig bra, men vær forberedt på følelsen av å gå glipp av ca. halvparten av humoren. Ja, hvis du ikke er ekspert på stridigheter i sovjetiske forfatterorganisasjoner på 30-tallet, da. Men den anbefales.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 09:47   #292
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nettopp ferdig med Coetzee-boken, og begynte på The Other Boleyn Girl på t-banen i morges. Den ser adskillig mer lettspist ut enn de andre bøkene jeg har lest i det siste.

Kontrasten mellom de to bøkene må virke temmelig ekstrem når man leser dem på rappen etter hverandre sånn som du gjør!

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 09:48   #293
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Kontrasten mellom de to bøkene må virke temmelig ekstrem når man leser dem på rappen etter hverandre sånn som du gjør!

Det kan du trygt si.

Gammel 10-01-07, 10:47   #294
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har lest Mesteren og Margarita. Den er veldig bra, men vær forberedt på følelsen av å gå glipp av ca. halvparten av humoren. Ja, hvis du ikke er ekspert på stridigheter i sovjetiske forfatterorganisasjoner på 30-tallet, da. Men den anbefales.

Ja, den anbefales. Men mye gikk meg hus forbi. Jeg må innrømme at jeg synes den var vanskelig å forstå, men samtidig var den så spesiell og fascinerende at jeg kjempet meg innbitt videre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 11:31   #295
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var på Smart Club igår (for første gang på Slependen!) og da fant jeg denne boken på salg Mitt navn er Karmosin - Orhan Pamuk. Den kostet 89,- for en hardbook. Det er verken profetisk eller dristig å anta at han vil motta Nobelprisen.»Terje Stemland, Aftenposten (i «Toppen av bokåret 2003»)
Og Nobelpris har han fått.. Gleder meg til å starte å lese på den.

Så igjen er Jan Guillou satt på hold... lurer på om jeg klarer å komme meg gjennom kapittel 1 noen gang .

Gammel 10-01-07, 21:23   #296
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den har jeg akkurat lest. Veldig annerledes, veldig flott. Men det tok litt tid jeg kom ordentlig inn i den.

Gammel 12-01-07, 04:04   #297
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Etterpå venter Menn som hater kvinner av Stieg Larsson, og den gleder jeg meg til.

Denne har jeg nettopp begynt på.

Frost er ikke aktiv  
Gammel 12-01-07, 11:19   #298
Therese
Fullverdig medlem

Therese sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her leses nå Unni Lindell med tittelen; Rødhette.

Gammel 12-01-07, 13:01   #299
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Donaldpocket-bok ligger og venter på meg hver kveld for tida....

Gammel 13-01-07, 20:53   #300
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

"Ditt kompetente barn" av Jesper Juul ligger øverst i bunken nå.

Den har jeg også liggende på nattbordet. I tillegg har jeg nettopp lest biografien "Lettere" av Grete Roede. Ikke akkurat imponerende innholdsmessig, men mange fine oppskrifter da.

I dag har jeg kjøpt "Drageløperen" av Khaled Hosseini. Gleder meg til å begynne på den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.