|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Jeg tenker vi lander på det samme. Sender julekort til familie langt unna og dropper venner. Det er virkelig kjempedyrt med porto, faktisk mange ganger så dyrt som selve kortet.
|
|
#3 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Juletråden 2021Jeg holder på å lage pakkekalender til utenlandsstudenten som vi skal besøke om ikke så lenge. Blanding av noen norske juleting, godteri, 10-eurosedler for lørdagene til litt ekstra kos, praktiske ting han trenger etc. Han aner ikke at jeg holder på med dette og jeg gleder meg som et barn til å overraske han. |
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Juletråden 2021Dropper julekort herfra i år, ett av barna vil ikke fotograferes heller, og jeg synes også porto er helt vilt dyrt. Mulig jeg kjøper noen ferdige og skriver til noen tanter og onkler, evt. går tilbake til julemail, som jeg sendte noen år da jeg reiste mye og var ung og singel. Det er veldig koselig å få julekort, men her er energien så lav pga andre ting at noe må ofres i år.
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har spist pepperkaker i dag. Og klementin. |
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021
|
|
#7 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2021Julekort med bilder har jeg slutta med. Har sendt julehilsninger digitalt med eller uten bilder. Men nå er ikke ungene like lett å få med seg til å ta bilder, så for se hvordan det blir i år.
|
|
#8 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Juletråden 2021Jeg sender julekort i år også. Håndskrevne og personlig til de jeg sender til. Hvor mange det blir i år vet jeg ikke, men tipper det er rundt 25 som får kort til vanlig. I fjor ble det ekstra mange av diverse årsaker, 55 stykker med bilde og personlig hilsen. |
|
|
|
|
#11 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2021Jeg tenker å henge opp utebelysningen i løpet av helga. Det er mange busker og trær som skal belyses, så det er litt av en jobb, men en svært hyggelig jobb. |
|
|
|
|
#12 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juletråden 2021Jeg har startet på pakkekalender. De må bestemme seg om de vil ha stor eller liten ferdigkjøpt kalender ved siden av. Velger de en stor og fin der blir det mer smått i pakkekalenderen. Må også tenke om det er noe de trenger, jeg putter alltid en del praktiske greier der som reflekser og sokker.
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har fått adventskalender av kjæresten og jeg har kjøpt til yngste (Haribo fra Europris). Nå gjenstår bare Flax-kalendere til storungene. Greit i rute.
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021Som nabojenta sa i biolen i morges.
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2021Må kjøpe kalender snart. Vet ikke helt hva det blir, trolig sjokolade eller flax. Har planer om å finne frem utelys i dag. Henger nok opp snart.
|
|
#17 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2021Halvveis ferdig med guttas kalender, og har bestilt kaffeputer til mannens kalender.
|
|
#18 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Mangler bare gaver til barna og mannen nå.
|
|
|
#19 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har bestilt julegensere til hele familien. Fant endelig et sted som selger julegensere i bomull. Det kostet litt, men flere av oss er jo utvokst. Hentet pakken på posten i dag, og må passe meg for å ikke avsløre innkjøpet før neste helg, da er det baking med svigers.
|
|
#20 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Juletråden 202148 kalendergaver pakket inn og hengt opp! Jeg koste meg skikkelig. I morgen skal jeg kjøpe den siste kalendergaven min, og så skal Snuppa pakke inn.
|
![]() |
|
|