|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lærerstreik!Jeg er ikke overraska. Hos oss er rommene lagd for klasser på 28, så sjølve klassene er aldri større enn det, men de brytes jo opp og settes i nye grupper i programfagene, og der kan det godt være 32. Det betyr at noen av klasserommene må ha 32 pulter - sjøl om det ikke er plass. I fjor brukte vi en del tid på å ommøblere rommet før vi kunne begynne undervisning, ellers var det håpløst å bevege seg rundt der. Jeg synes egentlig det er mer sjokkerende at de forventer at én lærer skal kunne gi er godt tilbud til 32 elever på en gang...
|
|
|
#2 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærerstreik!Vi har ikke rom for 30 elever, kun noen få. Klasser fylles opp til 30 elever, noen ganger flere, yrkesfagsklasser slås sammen i fællesfag, osv osv, alt for å spare penger. Min store skrekk er at nå som vi skal bygge ut er at vi får klasserom som rommer langt flere elever enn 32.... |
|
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Jeg er temmelig sikker på at brannvesenet aldri hadde godkjent mellomrommet på 30 cm foran i klasserommet som rømningsvei. Aldri. |
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Lærerstreik!Men grunnen til at det er vanskelig med rømmingsvei er jo fordi vi møblerer klasserommet slik. Vi kunne hatt mindre pulter, hatt pultrekker osv, da hadde vi hatt bedre rømmingsvei. (Men det hadde ikke blitt særlig lett å undervise, det er jo en annen sak.) Reglene handler om hvor stor plass hver elev har krav på, og da uten pultstørrelse. Det handler om tilgang til kubikkmeter luft, ikke tilgang til plass. Så er det høyt under taket kan en putte flere elever inn i samme rom. |
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lærerstreik!Høyt under taket, ja. Og klasserom fra femtitallet som var ment for mellomtrinnet og ikke ungdommer. |
|
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Lærerstreik!I dag varsles det visst om hvilke skoler som tas ut i eventuell streik her i kommunen, fom. neste uke. Det eneste vi vet med sikkerhet foreløpig er at streiken ikke skal ramme årets skolestartere første skoledag.
|
|
#7 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærerstreik!Det står her hvilke skoler som er tatt ut i streik: http://www.dagbladet.no/2014/08/06/n...reik/34655970/ |
|
|
|
|
#8 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Lærerstreik!De har ikke tatt ut barneskoler i denne omgangen. Strategisk lurt. |
|
|
|
|
#9 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærerstreik!
Jeg tenkte nok at man i første omgang ville se streiken på ungdomsskoler og vgs, siden de allerede har sagt at 6-åringene skal skjermes. |
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Lurt. Og hvis de planlegger å streike lenge, vil de nok få adskillig mer sympati om ikke foreldrene må være hjemme fra dag én. |
|
|
|
|
#13 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
|
|
#14 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Lærerstreik!Ser også at her i byen er de rene ungdomsskolene tatt ut, men ikke ungdomstrinnet på 1-10-skolene. Til Herremannens skuffelse.
|
|
#15 |
|
intro
|
Sv: Lærerstreik!I Akershus fylke er det kun min hjemkommune Skedsmo som rammes av streik, ser jeg - helt massivt. Om de utvider til barneskoler også, er det kanskje grunn til å anta at det vil ramme oss også.
|
|
|
#16 |
|
Make it count!
Det blir jo bare spekulasjoner, men jeg vi tippe at neste fase innebærer både opptrapping i allerede streikeuttatte kommuner samt utvidelse til flere kommuner.
|
|
#17 |
|
Make it count!
Og grunnskole er alt innenfor 1.-10. trinn, for øvrig.
|
|
#18 |
|
intro
|
Ja, jeg er selvfølgelig klar over det - litt upresis der. I min kommune er det mange reine barneskoler, og de er da ikke tatt ut. Ennå.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|