|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Et par oppskrifter til imens jeg er i gang. Brokkoligrateng passer nok til det meste av kjøtt vil jeg tro.
![]()
|
|
|
#2 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Kylling med kryddret saus
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Den retten er knallgod Snuppa. Hadde faktisk tenkt til å lage den for et par uker siden, og legge ut her - men fikk aldri somlet oss til å lage. Vi har brukt å lage med ris, men poteter er sikkert også kjempegodt.
|
|
|
#4 |
|
Lengter etter sola
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Bruk photobucket Irma
|
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)
Skal tenke på det. Fotoknudsen har vært veldig ustabil i det siste. Blogg høres litt over my league ut.
|
|
|
#6 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Irma: Det jeg savner litt, er tilbakemeldinger fra deg om hvordan maten smaker, om det er for lite/nok krydder i forhold til oppskrift etc.
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Dersom vi ikke har følt noen behov for endringer i forhold til smak, så skriver jeg ikke noe ekstra når jeg legger inn oppskrift. Middager vi ikke har likt, legger jeg ikke inn oppskrift på. De gangene vi har endret på (eller tenker at vi senere må endre på) oppskriften, gjør jeg det i innledningen til oppskriften eller i selve oppskriften. Når det gjelder mer detaljer rundt matens smak, tror jeg nok ikke jeg kommer til å skrive så mye mer, for jeg har inntrykk av at smaken er veldig som baken. Dessuten er jeg ofte veldig skrivelei når jeg legger inn oppskriftene her, etter å ha sittet en god stund og skrevet ned oppskrifter.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 11-11-07 kl 19:44. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Må bare løfte fram denne. Utrolig deilig mat!
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Forrige helg fylte jeg 30 år, og inviterte de nærmeste til fest. Det ble indisk mat, alle oppskriftene har jeg lagt ut tidligere i tråden. Tenkte allikevel å avgi en liten bilderapport:
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Det ble gourmetsøndag hos oss i dag. Har i det siste laget flere gode oppskrifter fra et gratisblad vi fant på Meny. Masse flotte grønnsaksoppskrifter, med høstens gode grønnsaker. I oppskriftsbladet serveres følgende grønnsaksretter sammen med kjøtt og bobolisaus (rettelse: barolosaus). Hvis noen har lyst til å google litt å finne/oversette oppskrift på barololisaus, så er det ikke meg i mot. Boboli er vel en vin? Oppskriftene som følger er veldig generelle, vi slumpet litt, alt ble veldig godt allikevel. Rødbetfondanten sto lenge i ovnen, og ble overraskende god. Fennikelkrem laget vi av to medium store fenikkeler, 2 dl matfløte og 0,5 dl matlagingshvitvin++. Det ble alt for mye til to voksne og et barn. Persillerøttene ble gode, men jeg tror jeg hadde syntes de ville bli mer delikate hvis de ble skrelt på forhånd. Honningglazeoppskriften halverte vi, det ble allikevel for mye for oss. Sukkerertene ble ikke helt slik som forventet, tror nok sånne tykke krispe tar seg bedre ut enn de mer flate daffe - vi fikk ikke tak i annet. Men gode ble de.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 11-11-07 kl 21:20. Årsak: barolo ja, barolo! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Nydelig! :noterer:
|
|
|
#12 |
|
Lengter etter sola
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Her pleier vi å kjøpe boboli på cafe. Et slags rundt brød fyldt med salat, krydret kylling, to stk sauser. En salsa/tomatsaus og en hvitløkssaus.
|
|
|
|
#13 |
|
A friend with benefits
|
Samme her. Den heter vel kylling boboli tror jeg. Det er ganske godt, og her i byen får man det på Opus-kafèene.
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Barolosaus, ja.
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Godt å høre. Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal lage en slik saus uten oppskrift.
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Sv: Irmas kokebok (med bilder)En barolosaus lages som en hvilken som helst annen rødvinssaus bare at det ligger i navnet at man skal bruke barolo ikke bare "rødvin".
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: Irmas kokebok (med bilder)Vi fortsetter høsthyllesten og har i dag prøvd en litt mer avansert rotmos enn den jeg har vist til tidligere i tråden. Vi droppet akevitt, og brukte melk - ellers hadde vi i alle grønnsakene som foreslått i oppskriften. Det ble kjempegodt.
|
![]() |
|
|