|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?
Vel, det var dere i eliten som startet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dig for victory!
|
Jeg har ikke opplevd det sånn, tvert i mot synes jeg folk er hyggelige og inkluderende. Det gjelder vel bare å si noe halvveis fornuftig selv av og til, slik at folk får en sjanse til å se hvem du er. Jeg kan nok gjette meg til hvem som regnes som "eliten" da.
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Me too |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Ah, jeg bruker "forumeliten" kun fordi jeg ikke kommer på et bedre ord, ikke fordi jeg opplever forumeliten som så veldig ekskluderende. Men vi utgjør en slags gruppe alle vi som er på FP, og denne gruppen har en slags ledelse som m.a. har stor innflytlse på kulturen og reglene her inne. |
|
|
|
#5 |
|
lider av tastleksi
|
Jeg I mitt hode kaller jeg det ikke eliten, men ja, det er ganske mange sterke personligheter her som leser mye mer mellom linjenne og som kjenner hverandre veldig godt etterhvert. Og som en av "pakket" og "nybyggerne" er det ikke helt enkelt å få tak på skrivestilen til den enkelte. Til det er det rett og slett for stort og for mange mennesker her føler jeg. Og når man i tillegg får passet sitt påskrevet om man bruker smilyer til å understreke tonen man skriver i dropper man jo det, og da blir det enda vanskeligere å komme under huden på hva som egentlig står skrevet.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Men jeg mente jo egentlig at JEG er en sånn da, ikke du
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Jeg tenker ikke så mye over "elite", men at det for nye kan oppfattes som litt vanskelig å komme seg skikkelig inn her, fordi mange her kjenner hverandre godt (også irl) - det forstår jeg.
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Er egentlig problemet at det er alt for mye såkalt "mammaprat" her? Når jeg tenker meg om så tror jeg vel heller at det er slik at disse trådene blir mer synlige, fordi vi ikke diskuterer de andre tingene noe særlig lenger.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Jeg har ingen problemer med typiske "mammatråder" om sying, strikking og utstyr. De håper jeg virkelig blir. De er jo nyttige. Mitt problem er nivået på det som diskuteres. Noen etterlyser mer provokasjon, ikke fordi argumentet er reflektert, men kun for å provosere og gjøre det mer spennende her inne. Da synes jeg det blir uinteressant.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Faren (?) er vel kanskje at FP etter hvert kan bli et sånn venneforum, hvor de som kjenner hverandre blir fordi de liker folka her.
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Jeg gjentar gjerne meg selv - jeg synes å erklære at ting er så "kjedelig" ikke fører noe godt med seg. Når noen gjør det, får jeg instant flashback til en fest jeg var på som tenåring; det var tidlig på kvelden, alle koste seg og stemningen var stigende. Så smeller plutselig døra opp, et par-tre gutter i den perifere vennekretsen kommer inn, slenger seg ned og før de engang har rukket å hilse på noen erklærer den ene: "Ja HER var det liv, gitt...
Jeg tar tak i denne, for det var jeg som brakte ordet "elitisme" inn i tråden. Og det var altså det jeg ville si noe om(elitistisk holdning) - ikke "eliten på FP". Jeg har ikke et slikt blikk på tilværelsen - at noen er elite og andre ikke. For min egen del, deler jeg ikke folk inn i grupper på den måten. Jeg er opptatt av enkeltmennesker jeg liker og blir imponert over - ikke hele grupper (som f.eks "Mayflowergjengen på FP", "Språklærerne på jobben" etc.)
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Dere var mye slemmere da jeg var ny (dvs, jeg oppfatter meg jo som ny enda jeg da).
|
|
|
|
#13 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Har ikke tid til å være her så mye rett og slett. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Så langt jeg kan se er ikke bloggene annet en personlige. Det er ikke der diskusjonene foregår. For meg er bloggen min viktig siden jeg har uhelbredelig kreft (har ikke akseptert det) og trenger å få ut litt rundt det. Det er såpass personlig at jeg må "beskytte" meg, men jeg godkjenner stadig nye til å lese. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ctrl+z
|
Den ser jeg, men er det egentlig et problem?
Word!
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Agenten, Mim, Skilpadda, Esme, Toffen, SF, Polyanna, Missa, Teofelia - jeg nevner i fleng. |
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Fader, nå gjorde jeg sikkert noe dumt. :venter på å få hodet kappet av: |
|
|
|
#19 |
|
|
Ja, kan du være så snill? Tror vi alle hadde hatt godt av en truserøsk i ny og ne.
|
|
|
#20 |
|
© All rights reserved
|
Jeg tilhører ikke eliten, Pida. Jeg starter sjelden tråder, er ikke særlig flink til å diskutere og argumentere, jeg fjaser mer enn jeg er alvorlig og deltar svært sjelden i kaffebloggen. |
|
|
|
![]() |
|
|