Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diettens første dag. Lettere :urk:

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-09, 09:09   #281
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Hvordan går det?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 14:42   #282
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Ta vare på kvitteringene i en måned eller så, så trekker du fra det du får i grunnstønad, og søker på utvidet grunnstønad, evt penger tilbake på skatten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:16   #283
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Jeg har sats 5 allerede
Men jeg søker selvsagt skattefradrag da!!

Det går greit nå, men han sover dårligere om natten igjen. Nå har jeg tenkt og tenkt, og det eneste jeg kommer på er at det sammenfaller med at jeg har gått tom for Epsom Salt (Magnesiumsulfat) som han har badet i daglig - med en nærmest religiøs hyppighet, og den nye sekken har ikke kommet til felleskjøpet igjen.
Det høres jo temmelig hokuspokus ut, men det er nå hvertfall en stor motivasjon til å få purret på FK til å få inn den sekken noe fortere enn svint

Idag begynte morran 0300

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:18   #284
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Om det er så at det er saltet som gjør det, så benk deg ved døra til FK og nekt å reise derfra før de har spadd fram en saltsekk!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 22:17   #285
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Krysser fingre for at det er saltet!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 17:44   #286
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Gutten sover som en stein igjen, kun endret på saltet
Nærmest magisk dette...
Jeg nevnte "nær-snåsamannen-følelsen" til barnepsykologen til lillegutt, men han var ikke enig med meg. Siden jeg faktisk gjorde noe, mens snåsamannen tilsynelatende fikk resultater uten å gjøre noe veldig aktivt hvertfall Og det har han jo forsåvidt rett i...

Ellers kan jeg melde at vafler laget av egg, kokos, frø fra vaniljestang, litt salt og ørlite søtning smaker kjempegodt med hjemmelaget plommekompott og hjemmepresset pære-og-mangojuice

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 18:04   #287
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.579
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Jeg er fortsatt imponert over deg.

Magnesiumsulfat. :noterer:

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 18:07   #288
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Så bra! Du er virkelig flink!

  Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 19:01   #289
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Hurra for saltet!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 19:04   #290
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Idag har jeg hentet ny dose med melatonin også, så nå blir det helt sikkert årnings (alle monner drar osv)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 23:55   #291
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Det er litt magisk, ja.

(Ikke til forkleinelse for den utrolige innsatsen du gjør altså. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 00:04   #292
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Godt å høre han sover igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 08:43   #293
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Med tanke på saltet i badevannet - hvor salt blir vannet i forhold til det naturlig salte vannet i sjøen?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:22   #294
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Bare det å komme på det med å prøve sånt salt er jo trylling spørru meg.

  Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:13   #295
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Så deilig at søvnen ble bra igjen med saltet!

En ting jeg kom til å tenke på, siden jeg nettopp fikk vite at jeg mangler magnesium. Hvorfor som badesalt, og ikke som vitamin/tilskudd? Magnesium og magnesiumsulfat er kanskje forskjellige ting? Mulig du har forklart dette tidligere i tråden altså, jeg er litt glemsk.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 09:37   #296
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Jeg kan melde om at "risgrøt", laget av yellow split peas (hva heter nå det på norsk?), kokosmelk, sånne små svarte korn fra vaniljestang og , eh, nei det var kanskje ikke noe mer?
Går ned på høykant med kanel på toppen. Veldig godt, visstnok

Nå må jeg finne ut hvordan jeg skal trylle det til å bli riskrem. Jeg tenker... gelatinpulver, noe kokosmelk-greier? Erlet får jeg uansett ikke tak i, dessuten inneholder det så innmari mye rart.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 09:42   #297
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.777
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Du, m^2, det er noe jeg har tenkt å spørre om lenge, men det har virket så surmaget og/eller frekt, men det ER ikke ment slik, altså. Jeg ville bare presisere på forhånd. Men det jeg lurer på, er: Hvorfor er det så viktig for deg at maten han spiser skal være likt det de andre spiser. OK, jeg SER selvsagt at det alltid er kjipt å spise annen mat, men noen ganger så virker det som om du går veldig, veldig langt i å servere noe som kanskje, muligens kan minne om et eller annet. Det er utrolig beundringsverdig at du klarer å gjøre det, jeg er virkelig imponert, men hadde det ikke noen ganger vært bedre å kunne si at "nei, dette har jeg ingen erstatning for. Beklager, men du må spise noe annet." Jeg bare tenker at det kan bli ris til egen bak dersom lillegutt forventer å alltid få noe som ligner på det alle andre spiser?

Nok en gang, jeg bare undres altså, jeg mener ikke dette sårende på noe som helst vis.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 09:48   #298
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Det gjør jeg ofte Det er slett ikke alt jeg har et alternativ for, og til daglig på SFO f.eks får de andre barna servert et måltid, mens lillegutt for det meste har med seg restemiddag fra igår. På en bursdag her satt han og spiste finnbiff med erter og sopp mens de andre barna spiste kake (de hadde fortalt meg om geleen, men glemt å nevne at de hadde kake). Gikk fint det, selv om han hadde veldig lyst på kake da!

Men når de andre barna 1) får noe som er sterkt tradisjonsbundet og 2) det er noe det gjøres mye oppstuss rundt sånn sosialt sett (seeee så fin kake!!!) 3) det er noe lillegutt i utgangspunktet liker VELDIG godt eller hvertfall tror han liker veldig godt, så strekker jeg meg langt for at han også skal få noe som ligner.

Også synes jeg faktisk selv det virker helt pyton urettferdig at "de andre skal få", men "det skal ikke han" også skal det forklares med at ellers får han vondt i magen også er det alltid sykdom som styrer at han "ikke får være med å kose seg", (evt. mammas fikse ideer, som heller ikke gjøre det noe bedre). Så lenge vi voksne legger så mye kos i å spise spesifikke matvarer, og snakker om denne maten på en måte som gjør at man nærmest er avhengig av å spise den for ha det bra der og da - ja, da blir det feil at ikke han skal få. Jeg hadde hvertfall blitt sur av sånt, selv.

(jeg er veldig sånn at man ikke skal forbinde mat og kos så sterkt jeg da, men det virker som jeg er i et lite alene-korstog der gitt )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 09:51   #299
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Eksempel: de andre ungene får pølse i brød og brus.
Lillegutt ELSKER pølser, det er noe av det beste han får!

lillegutt er ikke noe glad i brus og søt drikke, så han er storfornøyd med en flaske blå farris, så det løser jo den biten av problemet.
De eneste pølsene han kan spise nå koster 12-16 kroner stykket ++, og det er sjelden jeg får tak i dem. Jeg kan f.eks handle dem hos et lokalt slakteri her, og da lager de egne pølser til meg. Eller jeg kan kjøpe Jacob´s Brattwurst-pølser, som ikke er perfekte i innhold men "de går". De koster 45,- for 4 stk, og jeg må kjøre omvei for å få tak i dem.
Da gjør jeg SELVSAGT det! Hadde ikke du?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 09:51   #300
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.579
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

"Du ække aleine - vi er mange som har det sånn!"

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no