Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kronprinsfamilien og skolevalg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 13:31   #281
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Kan du være mer konkret? Er det snakk om lokale læreplaner, vurdering, kompetansemål, timetallsorganisering?

De har rett og slett droppet å innføre Kunnskapsløftet. I følge Fylkesmannen i Oslo og Akershus. De slipper ikke unna med det, da, når det blir oppdaget.

Jeg har av og til tenkt på det, sånn sett fra utsiden, "lurer på om noen reformleie skoler bare DROPPER det, bare fortsetter slik de har gjort det før, og prøver å gå under radaren?". Og noen gjør visst nettopp det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 13:31   #282
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.663
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men hvis en kommune velger å legge ned en liten grendeskole for å spare et antall kroner - kan de da ende opp med å måtte betale minst like mye til et privat tilbud?

Det beløpet de mister fordi elever flyttes ut av den offentlige skolen, skal jo da gjenspeile det de sparer i gjennomsnittlige driftsutgifter per elev. Bare at driftsutgiftene til en skole blir ikke særlig mindre om du tar ut én elev per klasse, f.eks.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 13:32   #283
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men hvis en kommune velger å legge ned en liten grendeskole for å spare et antall kroner - kan de da ende opp med å måtte betale minst like mye til et privat tilbud?

De får i hvert fall ikke den innsparingen de hadde tenkt, vil jeg tro. For de har sikkert hatt en plan om å få stordriftsfordeler ved den skolen elevene skulle flyttes til. Så det gjør selvsagt planleggingsarbeidet ganske trøblete og er nok temmelig frustrerende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 13:33   #284
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.663
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De har rett og slett droppet å innføre Kunnskapsløftet. I følge Fylkesmannen i Oslo og Akershus. De slipper ikke unna med det, da, når det blir oppdaget.

Jeg har av og til tenkt på det, sånn sett fra utsiden, "lurer på om noen reformleie skoler bare DROPPER det, bare fortsetter slik de har gjort det før, og prøver å gå under radaren?". Og noen gjør visst nettopp det.

Jeg skjønner ikke at det kan være mulig. Det må være snakk om noen helt eksepsjonelle tilfeller.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 13:35   #285
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg kjenner noen som startet en sånn bygdeskole, som startet ganske klassisk, tror jeg: Nærskolen legges ned, foreldre i harnisk, vil starte privatskole, finner ut at Montessori er "enklest" og mest salgbart, innser at det er ikke helt enkelt å sette opp, begynner det nitidige arbeidet med å skaffe pedagoger og materiell og altmedseg, bruker et år eller to på å få det opp og stå. Og da de er i gang så er barnet til initiativtagerne godt installert på den store skolen med skolesyss, storttrives og NEKTER å bytte skole.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 13:35   #286
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.663
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De får i hvert fall ikke den innsparingen de hadde tenkt, vil jeg tro. For de har sikkert hatt en plan om å få stordriftsfordeler ved den skolen elevene skulle flyttes til. Så det gjør selvsagt planleggingsarbeidet ganske trøblete og er nok temmelig frustrerende.

Ja, nedleggingen tar omtrent alltid utgangspunkt i at elevene skal sentraliseres. De færreste lokalpolitikere tar høyde for at elevene forsvinner i privatskoler.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 13:36   #287
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ja, for eksempel når grendeskoler legges ned og Montessoriskoler popper opp. Det skjer temmelig kjappe politiske beslutninger på nedleggelse i mange kommuner.

Dette skjer jo i utstrakt grad rund omkring i landet. Tall fra i fjor men hver åttende dag legges det ned en offentlig grunnskole i Norge. Der jeg kommer fra er flere små grendeskoler lagt ned og barna busses til en større skole. I noen bygder motsetter de seg og hvis de er heldige får de starte privatskole, ofte Montessoriskole. Problemet er at det ikke akkurat er overflod av kvalifiserte lærere som søker seg til disse skolene.

http://www.tv2.no/a/4097665

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 13:36   #288
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg skjønner ikke at det kan være mulig. Det må være snakk om noen helt eksepsjonelle tilfeller.

Det ble nevnt litt anekdotisk av de fra Fylkesmannen (som har tilsynsansvaret). Jeg antar at det er skoler som også har litt av hvert annet å slite med. Men det ble altså avdekket ved tilsyn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 13:45   #289
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror du skal finne en del mat her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/...html?id=345421

Og si for all del fra om jeg ikke har skjønt den helt, Pøblis. Jeg falt litt av da jeg kom til denne formelen her:

Sitat:

Analysen viser at det har liten hensikt å innføre høyere ordens ledd enn tredjegrad. Den statistiske analyse benytter etter dette funksjonsformen:
Y = a + b * x + c * x2 + d * x3
der x er antall elever ved skolen og Y blir tilskuddsgrunnlaget for skolen.
Den benyttede metode er regresjon etter minste kvadraters metode. Det er brukt stegvis regresjon. Det forutsettes at betingelsene for bruk av minste kvadraters metode er oppfylt.
Tabell 4.4 inneholder resultatene av analysen for forskjellige typer skoler. I tillegg til verdier for konstantene a, b, c og d inneholder tabellen R2 -justert som gir et mål for hvor godt antall elever forklarer varia­sjonen i totalkostnaden. (R2 kan anta verdier mellom 0 og 1, der 0 betegner ingen samvariasjon og 1 total samvariasjon).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 14:00   #290
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.914
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og si for all del fra om jeg ikke har skjønt den helt, Pøblis. Jeg falt litt av da jeg kom til denne formelen her:



:ikkerealist:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 14:01   #291
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og si for all del fra om jeg ikke har skjønt den helt, Pøblis. Jeg falt litt av da jeg kom til denne formelen her:

Ja, den var jo SCHEMPE-enkel!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 14:02   #292
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men hvis en kommune velger å legge ned en liten grendeskole for å spare et antall kroner - kan de da ende opp med å måtte betale minst like mye til et privat tilbud?

Kommunen kan ende opp med større utgifter enn tenkt i alle fall.
En kommune som med god grunn velger å slå sammen grendeskoler må oftest bygge noe nytt. De må ha bygninger nok til å ha kapasitet til å ta i mot alle elever i kretsen. De må også ved langtidsplanlegging ta utgangspunkt i tall som går på antall barn i skolekretsen. Når det så popper opp en montessoriskole vil det medføre færre barn på den nye sentralskolen enn beregnet, men i små kommuner ligger det lite besparelse i dette. Den kommunale skolen må også måtte kunne ta i mot elever fra den private når som helst.
Det siste kjenner jeg eksempler på. Barn som har begynt på montessorri og hvor de har mistrives og foreldre flytter dem over på offentlig skole etter kort tid. Montessorri beholder tilskuddet hele året og den offentlige skolen får flere barn enn beregnet ved skolestart.

Jeg er ganske kritisk til privatskoler som etableres etter skolesentralisering.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 16:30   #293
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.378
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Hvorfor er det så vanskelig å forstå at når skolens økonomi i stor grad er basert på at pengene følger eleven, er det negativt når elever velger privat i stedet for offentlig skole? Naturlig nok blir det da mindre å rutte med for den offentlige skolen, og mindre og rutte med, betyr at det kun er penger til det aller, aller nødvendigste, som lønn til lærer og litt spesialundervisning til de aller, aller svakeste. Flere elever på hver skole betyr bedre økonomi og penger å bruke på de kreative og flinke elevene også. M.a.o: Det blir en ond sirkel. Nå tror jeg forresten ikke et sekund på myten om at det er gjengs praksis i norsk, offentlig skole å kneble flinke og kreative elever. Sånt leser jeg mest om på FP og i Dagbladet, men det stemmer ikke med den virkeligheten jeg ser hver dag, både på egen arbeidsplass og på ungenes skoler i alle fall.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 16:35   #294
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.910
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

rine, du er stråmennenes dronning! Ingen her har vel noensinne sagt at de flinke og kreative studentene blir kneblet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 16:36   #295
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.328
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Og i områder med fulle skoler så holder ikke økonomiargumentet sammen heller.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 16:51   #296
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.378
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

rine, du er stråmennenes dronning! Ingen her har vel noensinne sagt at de flinke og kreative studentene blir kneblet.

Jeg er en stråkvinne. Og, nei, ordet kneblet har jeg vel ikke sett i bruk så mange ganger, men jeg oppfatter det ofte, både i diskusjoner her og i media, som at mange mener at den offentlige skolen ikke ser de flinke og kreative og at den i lite grad er interessert i å møte disse eleven der de er. Jeg er selvfølgelig klar over at jeg ikke vet alt som skjer i norske klasserom, og at det selvsagt finnes lærere som ikke ønsker å tilrettelegge i noen som helst retning, men jeg tror ikke at det er et så stort problem i norsk skole som man ofte vil ha det til. Jeg sier heller ikke at dersom man har et svært evnerikt/kreativt barn som ikke blir fulgt opp av skolen skal man vær så holde ut i 7 år for samfunnets skyld, jeg skjønner at foreldre av og til velger som de gjør. Jeg kunne likevel ønske meg litt forståelse for argumentet om at det er negativt for den norske skolen og fellesskapet om vi opplever en masseflukt til privatskolene, og jeg er utrolig skuffet (eller kunne vært, om jeg hadde hatt noen som helst tiltro til dem i utgangspunktet) over kronprinsfamilien som velger å gi et så solid ballespark til norsk skole som det de gjør nå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 16:59   #297
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Når man har fjernet estetiske fag fra lærerutdannelsen, samt ansetter allmennlærere som syns det er litt gøy å strikke i stedet for faglærere så er det klart at mye av dannelsesaspektet, samt utvikling av kreativitet er i ferd med å forsvinne fullstendig fra norsk, offentlig skole.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 17:06   #298
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.378
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg er skeptisk til hele allmennlærerutdanningen, jeg. Det funker ikke å være litt god i mange ting. Inn med mer fordypning i færre fag, og gi ungene lærere som virkelig brenner for, og kan, faget sitt, slik man i mye større grad har i vg. skole- det hadde hjulpet godt på, tror jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 17:18   #299
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.342
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er skeptisk til hele allmennlærerutdanningen, jeg. Det funker ikke å være litt god i mange ting. Inn med mer fordypning i færre fag, og gi ungene lærere som virkelig brenner for, og kan, faget sitt, slik man i mye større grad har i vg. skole- det hadde hjulpet godt på, tror jeg.

Det er hovedårsaken til at jeg er organisert i lektorlaget og ikke udf...

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 17:23   #300
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er skeptisk til hele allmennlærerutdanningen, jeg. Det funker ikke å være litt god i mange ting. Inn med mer fordypning i færre fag, og gi ungene lærere som virkelig brenner for, og kan, faget sitt, slik man i mye større grad har i vg. skole- det hadde hjulpet godt på, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no