Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-16, 12:53   #281
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I år har vi ingen bilde, vet ikke om det blir noe julekort, det burde........

Det er litt ekstra tungt med sånne ting når en har mistet noen nære, jul i seg selv er tøft. Du trenger ikke sende kort i år, kjære deg. Folk skjønner sånt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 13:07   #282
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg kommer liksom ikke i gang i år. Vi har hatt så knapt med penger dette året at jeg nesten ikke tør å starte med å kjøpe gaver.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 14:29   #283
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.563
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Et par gaver til er kjøpt. Julebord med jobb om noen timer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 23:51   #284
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.840
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har strikket mange små gaver, og lurer på hvor jeg får kjøpt gaveposer i farget eller mønstret "gråpapir". Noen som vet?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 00:17   #285
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg har strikket mange små gaver, og lurer på hvor jeg får kjøpt gaveposer i farget eller mønstret "gråpapir". Noen som vet?

Kremmerhuset pleier å ha sånne pakker med gråpapirposer. Panduro har det også.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 12:31   #286
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

Julekort er i boks.
Kalendergaver er på vei fra det store utland,noen har ankommet,men venter fortsatt på en del ting.
Julegaveinnkjøp er startet, har kjøpt mange,må bare få pakket og orden på hvem som skla ha hva...
Onsdagene i nov er satt av til julebord. Da slipper en det rushet i desember.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 13:57   #287
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.563
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Vi har pakket inn julegaver, noen kan faktisk sendes til uken. Julebord med jobb overstått. Da ligger vi godt an i år også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 14:24   #288
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Julekortene er ferdigadresserte og mangler bare frimerker (vi venter uansett med å sende til desember). Flere gaver er kjøpt inn og i går kveld koste jeg meg med å pakke dem inn. Jeg bare elsker å pakke julegaver.
Noen juleavslutninger o.l. har begynt å bli booket inn. I fjor var desember relativt travel med spesielt én uke hvor vi hadde et arrangement hver kveld. Bare taekwondo tar tre kvelder i desember med teoriprøve, gradering og så juleavslutning. Og enda er det bare ett av barna som har fritidsaktiviteter og barnehagen har ikke julearrangement på kveldstid så jeg kan tenke meg det blir enda travlere ettersom de to yngste også blir skolebarn.
Og så bestemte vi oss for å gi barna en ekstragave til jul, nemlig billetter til Disney on Ice i januar. Det har vi aldri vært på før så det tror jeg blir veldig fint.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 15:07   #289
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har begynt å pakke inn gaver. Det gjenstår fremdeles å kjøpe noen, men vi ligger veldig godt an.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 16:32   #290
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.870
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Så flott innpakning.
Du nå gjerne detaljforklare hvor du har kjøpt det stæsjet.
Jeg er så dårlig på sånt så skjønner litt hvorfor jeg har fått gutter.

Har kjøpt billetter til julekonsert. Stille natt, hellige natt med Rybak, MArian Aas Hansen, MAria Haukas Mittet, Rune Larsen.
Skal ta med svigermor og min mamma. Gledings til det for det tror jeg blir flott.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 16:37   #291
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Veldig pent Niobe.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 17:09   #292
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Takk. Det meste er kjøpt på salg på Panduro. "Figurene" er hvit trolldeig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 17:19   #293
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.840
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Kremmerhuset pleier å ha sånne pakker med gråpapirposer. Panduro har det også.

Takk!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 18:11   #294
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.563
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Sånn innpakning får ikke noen av meg altså. Du er flink, Niobe!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 19:01   #295
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Fine pakker!

Vi blir plutselig flere på julaften, ene søsteren min og samboeren vil komme, i tillegg til moren min. Superkoselig, vi har ikke feiret jul sammen på lenge. Gleder meg!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 19:02   #296
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.864
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Så hyggelig Ingling.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 19:12   #297
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.323
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2016

Har få julegaver i boks, men i dag har jeg bestilt billetter til meg og jentene for å se "The Snowman" mens Trondheim symfoniorkester spiller musikken live
Gleder meg!

http://www.kimenkulturhus.no/omtale/?s=b4xan8

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 19:14   #298
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Det høres veldig hyggelig ut ingling. Jeg vet fremdeles ikke hvem som evt feirer med oss. Broren min feiret med oss i fjor og selv om samboeren hans feiret med egen familie i fjor regner jeg med at begge feirer med hennes familie i år. Mamma vet jeg ikke ennå, må høre hva hun har tenkt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 20:31   #299
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Åh, Niobe, det var nydelig!
Kan jeg spør hvordan du lager de figurene i hvit trolldeig? (Og hvordan lager man hvit trolldeig? Jeg vil gjerne ha det på detaljnivå. )
Er det til-og fra-kortene? Hvordan skriver du evnt på dem? Preger du det inn før de tørkes? Mange spørsmål, men jeg håper du gidder å svare.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 20:38   #300
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Åh, Niobe, det var nydelig!
Kan jeg spør hvordan du lager de figurene i hvit trolldeig? (Og hvordan lager man hvit trolldeig? Jeg vil gjerne ha det på detaljnivå. )
Er det til-og fra-kortene? Hvordan skriver du evnt på dem? Preger du det inn før de tørkes? Mange spørsmål, men jeg håper du gidder å svare.

Skal vi se...

Hvit trolldeig: Lag vanlig trolldeig, men hold igjen en del av vannet. Bland i hvit akrymaling (fra Panduro, Søstrene Grene, eller hva som helst, egentlig. Jeg laget en ladning med en skimrende/glitrende hvitmaling, og det ble nok finest.) Kna til deigen er jevn, tilsett evt. mer vann om det trengs. Jo mer maling, jo hvitere deig. Jeg anbefaler engangshansker til akkurat det. Etterpå er det bare å bruke deigen som vanlig. Jeg kjevlet ut og trykket ut figurer med pepperkakeformer, og preget dem med bokstaver/mønster. De bør nok helst ligge i press under tørking, men siden jeg ikke gidder det så bøyer de seg litt. Det plager ikke meg. Jeg anbefaler lufttørking, de bøyde seg mer i ovnen, selv om jeg snudde dem hvert halve minutt. Føltes det som.

Jeg bruker dem bare som pynt, men på guttenes gaver har jeg brukt "tags" med navnet deres på. Jeg bruker et "pregesett" til å lage bokstavene, og en sånn mønsterkjevle til å lage mønster. Det er veldig enkelt!

Trolldeigen kan også lages med like mye kanel som salt. Da blir den brun og lukter selvsagt kanel. For de som liker pepperkakelignende pynt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no