Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-20, 17:11   #281
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det kan eg absolutt vere villig til. Vi har foreløpig berre betalt depositum på 10 000 kroner og eg har råd til å la dei stå hos Ving til neste år. Dersom vi hadde forhåndsbetalt heile summen for reisa kunne eg nok ikkje gjort det. Då hadde vi ikkje hatt råd til anna ferie i år.

Eller vent no litt....Kva skje med min tilgodelapp på 10 000 kroner dersom Ving faktisk går konkurs i år? Då får eg ikkje brukt tilgodelappen og får heller ikkje pengane igjen?

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 18:39   #282
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.608
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eller vent no litt....Kva skje med min tilgodelapp på 10 000 kroner dersom Ving faktisk går konkurs i år? Då får eg ikkje brukt tilgodelappen og får heller ikkje pengane igjen?

Neppe.

Hadde ønsket pengene nå. Så står dere fritt neste år til å ikke bruke Ving. Mye kan skje på et år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 18:43   #283
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg vil gjerne ha igjen pengene jeg har brukt på flybilletter, selv om det sikkert hadde vært best for flyselskapet om jeg ga de pengene mine som et lån til neste år liksom. Jeg ser for meg at det kommer til å bli mye dyrere å fly når det settes i gang igjen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 20:12   #284
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.860
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har betalt forsikring for å ha 0,- i egenandel, nå har jeg 25 000,- dekt av reiseforsikring. Uansett ikke kjekt å skade annens eiendom, men enklere når det er en 3. part som tar hånd om det. Sist leide jeg en Ford Mondeo, kanskje fem år gammel, og ferdig bulket i dører og bagasjeluke. Da senker ihvertfall jeg skuldrene.

Forsikring og tredjepart som ordner er slikt som snakker til meg. Jeg er så dårlig på å ta slike ting selv. Jeg skal lese meg opp på tilbudet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:27   #285
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi sitter i klisteret med en felles bestilling med annen familie. Usa. Reisebyrå. Vi har betalt inn 72 000 hver og må betale de siste 50 innen 30 april. Skulle reist/reiser 29 juni. Men det kan da ikke bli noe av? Kan dere på noen måte se det for dere?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:30   #286
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.608
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Vi sitter i klisteret med en felles bestilling med annen familie. Usa. Reisebyrå. Vi har betalt inn 72 000 hver og må betale de siste 50 innen 30 april. Skulle reist/reiser 29 juni. Men det kan da ikke bli noe av? Kan dere på noen måte se det for dere?

Nei. Hvor lenge gjelder UD sine reiseråd? 30.4? Vil tro de forlenges. Flyet er ikke kansellert enda?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:42   #287
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei. Hvor lenge gjelder UD sine reiseråd? 30.4? Vil tro de forlenges. Flyet er ikke kansellert enda?

Det vet jeg ikke helt. Det kan jeg prøve å sjekke. Det er SAS.
UD sine råd er inntil videre. Dvs 14 dager frem eller noe sånt.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 22:36   #288
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.608
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Tror jeg hadde tatt en telefon til reisebyrået og hørt litt hva de sier.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 23:29   #289
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Vi sitter i klisteret med en felles bestilling med annen familie. Usa. Reisebyrå. Vi har betalt inn 72 000 hver og må betale de siste 50 innen 30 april. Skulle reist/reiser 29 juni. Men det kan da ikke bli noe av? Kan dere på noen måte se det for dere?

Vi skal vel og merke til Spania , men SAS har foreløbig bedt oss vente å se. De har ikke kansellert nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 07:17   #290
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror jeg hadde tatt en telefon til reisebyrået og hørt litt hva de sier.

Jeg har snakket med dem, og reisegarantifondet mm.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 08:34   #291
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg var i USA for et år siden, da SAS streiket? I hvert fall, fly ble kansellert, flyselskap tilbakebetalte reisebyrå som til slutt overførte pengene til meg. SAS kunne by på retur til Oslo med 12 timer å vente i på flyplass i London, den takket jeg nei til. Så jeg mener å tro at dere skal forholde dere til den som solgte billettene, de får oppgjør av flyselskap for kansellerte fly.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 08:38   #292
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.608
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg var i USA for et år siden, da SAS streiket? I hvert fall, fly ble kansellert, flyselskap tilbakebetalte reisebyrå som til slutt overførte pengene til meg. SAS kunne by på retur til Oslo med 12 timer å vente i på flyplass i London, den takket jeg nei til. Så jeg mener å tro at dere skal forholde dere til den som solgte billettene, de får oppgjør av flyselskap for kansellerte fly.

Jeg tror også det. Men tror (ikke helt sikker) dere må betale inn resten av beløpet for å kunne få dekket det? Tror ikke de dekker "kun" det som er betalt inn til nå? Det var i alle fall slik for min mor med samboer nå i april. De skulle reist til Mallorca i går med Ving og fikk beskjed om at før de kunne få tilbakebetalt alt (UD kom jo med reiseråd) måtte alt være betalt inn. Hun var innstilt på å bare tape de få tusen som var betalt inn og ikke betale inn siste rest. Men endte med å betale inn alt og fikk alt tilbake. Sjekk hva som gjelder for dere. Mulig det er annerledes når reiserådet ikke gjelder så langt frem i tid?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 09:41   #293
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Det kan være utrolig mye styr og arbeid før man faktisk får igjen penger som er betalt for ferie. Vi hadde bestilt fly og hoteller individuelt til Mexico og jeg har ikke tall på hvor mange mailer og telefonsamtaler jeg har vært gjennom så langt. Flyselskapet har kansellert deler av reisen vår, men nekter å betale oss penger tilbake. Den saken er nå oversendt kredittkortselskapet for såkalt chargeback-sak. De fem ulike hotellene har vært til dels lite samarbeidsvillige, men det ser nå ut til at vi til slutt får penger tilbake. De har prøvet seg flerfoldige ganger med å tilby vouchers som kan brukes innen (max) et år, men en reise til Mexico er jo ikke noe man kan snu seg rundt og planlegge i en så usikker fremtid. Jeg har også vært redd for at hotellene i mellomtiden går konkurs (små, individuelle hoteller og haciendaer, ingen kjeder) og da vil vi sitte der med katta i sekken. Vi har insistert og ringt halve jorden rundt for å få penger tilbake. Snakket med folk som omtrent ikke kan engelsk og styrt på. Forsikringsselskapene krever jo at man selv gjør det man kan for å redusere skadeomfanget, man får ikke pengene sine uten videre. Jeg krysser nå fingrene for at det mest ordner seg, det er i alle fall det jeg har fått signaler om, men tror det ikke før pengene står på konto. Gjett hvem som alltid skal booke hoteller og reiser som kan kanselleres frem til avreisetidspunkt fra nå av. Puh!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 09:47   #294
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Enig i det siste. For første gang siden 2012 har jeg tenkt at charter er fint, en billett, en avbestilling, og kun er lite depositum ved bestilling.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 10:01   #295
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.317
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi hadde planlagt en tur til Sibir nå i vår, den måtte avlyses, og gjett om vi var glade for at alt var mulig å avbestille, stor lettelse, og lite jobb, dvs en Mail for overnatting og en Mail for transporten.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 10:10   #296
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg tenker vel at i år er sommeren jeg må lære meg å bli glad i hytta.....
...eller enda mer glad i svigermor. (hun er suveren, men hun gjør meg litt gal og)

Jeg er ganske god på å kose meg med å bare ha fri og ta småturer - mannen derimot: han er helt ødelagt av tanken på å ikke få sol. - Jeg har foreslått fjelltur - men han er hellig overbevist om at hele Norge skal gå i fjellet i år, så det har aldri vært så uaktuelt som nå.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 10:14   #297
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.733
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Mens jeg lurer på om dette er det året jeg ikke skal bli gal av svigermor. Som virkelig er snill og grei altså, men to uker i samme hus er definitivt i overkant. Men jeg lurer på om det kanskje ikke blir lov i år?

Hytte har vi ikke. Men om været er greit hvorenn vi får lov å oppholde oss, så har vi telt.

Mannen min utstår ikke varme, det er jeg som drømmer om en sånn ferie, men ikke i år heller nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 10:21   #298
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal overleve uten varme i sommer, om ikke Norge virkelig slår på stortrommen. Er også usikker på om Norgesferie blir "som vanlig". Vil restauranter og aktiviteter være åpne slik at vi kan bo på hotell og ha ferie eller må vi leie et sted med kjøkken og lage mat. Hva med båtutleie eller andre slags organiserte greier. Urk. Gidder ikke booke noe enda.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 11:33   #299
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal overleve uten varme i sommer, om ikke Norge virkelig slår på stortrommen.

Jeg blir trist bare med tanken.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 12:06   #300
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Norgesferie og hjemmeferie med litt av hvert av vær og uten hotelloppvartning er normalen år etter år for mange, så det bør være mulig å takle for de fleste av oss uten å klage.

Vi måtte avlyse vår sommerplaner om å besøke nær familie på andre siden av jorden. Det går helt fint. Hva vi gjør i sommer, vet jeg ikke, men jeg er glad for at vi (enn så lenge) har jobber å ta ferie fra og at jeg bor sammen med fleksible folk (både mannen og tenåringene) som tar dette med godt humør og er vant til kortreiste ferier.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no