Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-22, 20:33   #281
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.565
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Men altså. Alte Antonsen!! Jeg blir helt tom for ord!
Heldigvis blir det straffesak. Tydelig at det må statueres noen skikkelige eksempler for kjipe hvite menn forstår alvoret. Greier du ikke begrense deg når du drikker. Vel da får du la være å drikke.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 09:08   #282
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jammen stakkars A.A. da, han har sagt et slags unnskyld og da er jo alt hennes feil fra nå. Det forstår du vel. /s
Spytting, holding og rasistisk søppelspråk er aldri okay. Og nei, hun er ikke lettkrenket for å reagere (og bli redd).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 09:12   #283
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.811
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg blir helt satt ut av kommentarfeltene om Antonsen. Herlighet! Han har jo ikke engang benektet hendelsesforløpet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 09:24   #284
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.699
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jammen stakkars A.A. da, han har sagt et slags unnskyld og da er jo alt hennes feil fra nå. Det forstår du vel. /s
Spytting, holding og rasistisk søppelspråk er aldri okay. Og nei, hun er ikke lettkrenket for å reagere (og bli redd).

Den unnskyldningen er ikke akkurat veldig ektefølt da, når noen har måttet fortelle ham at han må gjøre det. "Har fått erfart at jeg må si unnskyld." Og den kom vel først da hun la ut historien sin på face.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 09:43   #285
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg blir helt satt ut av kommentarfeltene om Antonsen. Herlighet! Han har jo ikke engang benektet hendelsesforløpet.

Det skal han ha. Han har ikke benektet noen ting. Selv om det høres ut som en episode fra Dag.

Allikevel lirer han av seg en Listhaug-unnskyldning. Han beklager at hun ble lei seg, ikke det han faktisk gjorde.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 09:50   #286
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.651
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Ja, det vil jo være ganske tullete å benekte noe, siden det var flere folk til stede som hørte hva som foregikk, og har stått fram og bekreftet historien til SJA. Magnus Devold blant annet. Så det eneste han kan ro seg i land med er at det var ment som humor, og at alle som hørte på misforstod. Og at han var full. For i fylla blir man jo automatisk rasist, det vet jo alle.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 09:54   #287
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg blir helt satt ut av kommentarfeltene om Antonsen. Herlighet! Han har jo ikke engang benektet hendelsesforløpet.

Og det er vel det eneste positive som kan sies oppe i dette.

Jeg er skuffa. Jeg har jo alltid syntes fyren er knallmorsom og elsker Dag og Kongen befaler og Misjonen. Og nå er alt det ødelagt. All respekt blåst bort og fyren er jo tydeligvis er vemmelig dust som tråkker på alt og alle. Møkk altså! Da er de jo ikke morsomt lengre, bare trist og dumt og blæh!

Godt det kommer fram.

Med to unger som er litt brunere i huden enn snittet og støtt og stadig opplever hverdagsrasisme som å alltid være den som blir valgt ut i bilettkontroller, kommentarer om hvor flinke de er til å snakke norsk osv osv synes jeg vi skal slå knallhardt ned på all form for rasisme.

Og stenge kommentarfeltene.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 09:59   #288
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.565
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Det som blir spennende er å se dommen ifht hva Hulsker(?) fikk. Jeg tror dette er grover, men det vil tiden vise. Og ikke minst hvilke konsekvenser det får karrieremessig. Jeg har sansen for han som komiker, men det funker jo ikke som komikk om du faktisk er en brøleape også på privaten. Da er det liksom ikke så morsomt lenger.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 10:19   #289
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.639
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Tydeligvis ikke bare rasist, men en drittsekk generelt.

https://www.facebook.com/1388528056/...8486979344690/

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 10:26   #290
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Ja. Drittsekk generelt. Ubehagelig bølle. Litt for nær noen av karakteren han har spilt. eller «spilt». Jeg blir så ekstremt skuffet når folk jeg trodde var fine folk viser seg å være det stikk motsatte.

Høyt at flyve, dypt at falle.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:15   #291
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg må si at jeg ikke er enig i at dette var en Sylvi Listhaug-beklagelse, i det hele tatt. Jeg syns ikke han tar hardt nok i når han beskriver hendelsen ("idiotisk" er virkelig for svakt), den kommer ALTFOR sent, og først etter at saken ble offentlig, men jeg syns det er positivt at han
- Legger ansvaret 100% hos seg selv
- Ikke drar den samme som Hulsker (eller hva han heter) ("jeg kan ikke ha gjort det for jeg er ikke rasist og har mange fargede venner"). Tvert i mot så sier han noe som at "jeg trodde ikke jeg kunne være rasistisk, men her må jeg gå noen runder med meg selv, for det kunne jeg visst"
- Ikke sier "det var jo en spøk", men tar inn over seg at det han har tenkt inni seg var en spøk, helt åpenbart ikke var det, og at sånn han tror inni seg at han er, overhodet ikke er sånn han oppfattes utenfra.
- Skjønner at han har et alkoholproblem når han kan oppføre seg sånn i fylla


Jeg sier ikke at alt bør være tilgitt, altså, jeg syns det virker helt rimelig at dette får rettslige etterspill. Men jeg syns ikke selve beklagelsen er så borti natta.


Og så syns jeg så synd på offeret at jeg får helt vondt i magen når jeg tenker på det. Tanken på å bli spyttebrølt til av en rasende, rabiat og rasistisk Atle Antonsen vår det til å vrenge seg. Det må ha vært helt skrekkelig.

Og jeg forstår faktisk godt de rundt som ble helt lammet, de også, og så syns jeg han Input lenker til beskriver godt hvordan man kan komme unna med mye i hans posisjon, fordi folk er dels redde, dels starsstruck.

Jeg tror jeg hadde vært redd om jeg satt rundt det bordet, redd for at skytset skulle snus mot meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:16   #292
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Ja, og så bør han røkte kommentarfeltet sitt, for DER er det mye "herregud, folk må tåle en spøk, da!", og det som verre er.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:16   #293
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Nå er det jo ikke besluttet om det skal tas ut tiltale enda, men jeg håper inderlig denne får seg en runde i rettssystemet. Basert på Hulsker-saken kan jeg nesten ikke skjønne annet.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:18   #294
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Ja, jeg syns det er rart om det ikke blir sak av denne.

Og ref Inputs lenke, så mener jeg at jeg hørte et utelivsbransje-menneske si på radioen i dag, at det er utfordringer knyttet til diskriminering av spesielt rasistisk art, og av folk med funksjonsnedsettelser. Det er jo helt tragisk. Men når jeg ser kommentarfeltene og legger til alkohol, så er det ikke overraskende...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:29   #295
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg synes det er vanskelig å anerkjenne den andre beklagelsen til Antonsen, nettopp fordi den kommer når den kommer. Han sendte jo en kort "beklagelse" til henne et par dager etter denne lørdagen, som var så lame at ikke engang Gerd Liv Valla kunne gjort det bedre. Denne litt lengre unnskyldningen hans kommer når saken blower i media. Først når han innser omdømmekonsekvensene klarer han å tromme sammen noe ørlite mer ydmykt. Men selv ikke da klarer han å la være å holde humør-døra på gløtt. Det synes jeg er helt vilt utidig, og hører ingen sted hjemme i denne saken her.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:32   #296
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Det var den første beklagelsen, den han sendte til henne tre dager etter hendelsen og før dette kom i avisen, som var en Listhaug-beklagelse. Det hadde vært noe annet om han begynte med den. Den han la ut offentlig burde blitt formidlet til henne dagen etterpå, når han (forhåpentligvis) våknet med bondeanger og 14 meldinger fra de som var sammen med ham om at han hadde vært dust beyond noe som helst kvelden før.

Så sa blir den siste beklagelsen litt too litle, too late for meg.

Når det er sagt så mener jeg at man ikke har dødsstraff i Norge, verken på folk eller karrierer, sånn at man bør kunne be om tilgivelse, sone og bevise positiv endring og komme tilbake igjen.

Men dette skal ikke kimses bort med dårlig spøk/var full/såpass må man tåle. Virkelig ikke.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:33   #297
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.009
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tydeligvis ikke bare rasist, men en drittsekk generelt.

https://www.facebook.com/1388528056/...8486979344690/

Han er en mobber, rett og slett.

Veldig bra at dette ble anmeldt, fyttigrisen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:38   #298
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.639
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Han er en mobber, ja.

Jeg leste en tråd på Twitter som handlet om hvor mye mobbing og også vold som legitimeres gjennom humor. Særlig blant barn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 11:51   #299
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Den historien du linker til er virkelig helt sjukt drøy, Input. Og egentlig veldig tilsvarende til det han gjorde mot Sumaya. Jeg fatter ikke at noen får lov å holde på sånn.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 12:03   #300
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.651
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

I riktig setting bør det for så vidt kunne harseleres med alt, mye for å ufarliggjøre tabuer og annet, hvis det gjøres på en god måte. En flink komiker greier det uten at folk føler seg tråkket på, med respekt for den gruppen det harseleres med. Da skjer det fra en scene, som en del av en forestilling, åpenbar humoristisk forestilling. Alle liker ikke nødvendigvis humoren, men alle skjønner at det er humor. Det jeg tror enkelte artister bommer på er akkurat dette. At de kan si ting som er "litt på kanten", eller langt over for den saks skyld, på et humorshow, og at folk ler, kritiserer, diskuterer, forstår, betyr IKKE at de kan gjøre det samme i privat sammenheng i sosiale settinger og forvente samme reaksjon. Det er STOR forskjell på å opptre på en scene og på å bevege seg rundt blant folk i uformelle sammenhenger. En stripper kan ikke plutselig begynne å kle av seg på en kafe på lørdag formiddag, en operasanger kan ikke bare begynne å synge av full hals på bussen. En komiker kan heller ikke dra vitsene sine til fremmede på utesteder. Når i tillegg dømmekraften er temmelig bedøvd av alkohol bør du i alle fall ikke utsette fremmede for "kunsten" din, ubedt.

Om det han prøvde å dra i dette tilfellet på ett eller annet nivå, i edru og gjennomarbeidet tilstand og satt i en eller annen (uvisst hvilken) kontekst kunne fungert fra en scene, så er det langt derfra til å kunne bruke det samme til å drite ut en tilfeldig person som er der i helt annen sammenheng, og forvente at vedkommende skal tåle det på samme måte som publikum i salen. Det samme gjelder historien om han i rullestol. Det går ikke an å gå rundt og være offentlig komiker på heltid, og tro at hele verden er ditt publikum til enhver tid. Når du ikke er på scenen kan du heller ikke si hva du vil, men må forholde deg til de samme reglene som resten av samfunnet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no