Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-22, 12:27   #281
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg sliter også med italiensk avfelling. Tenkte å prøve det nå på ermene på Balloon Sweater, for å slippe å bale med så kjempelange tråder. Enig i at det var veldig knotete med to tråder og mohair involvert.

Fikk et tips om å bare felle av med den ene tråden, den i vanlig ullgarn.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 12:37   #282
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.057
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg sliter også med italiensk avfelling. Tenkte å prøve det nå på ermene på Balloon Sweater, for å slippe å bale med så kjempelange tråder. Enig i at det var veldig knotete med to tråder og mohair involvert.

Fikk et tips om å bare felle av med den ene tråden, den i vanlig ullgarn.


Det har jeg gjort når jeg har strikket med tynt pusete garn og det fungerer veldig bra.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 22:31   #283
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.623
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg E7B29757-D553-46EE-B6A7-EDA15229479C.jpg (20,3 KB, 165 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 23:28   #284
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.212
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Kjempefin!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 07:06   #285
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.765
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker sokker til yngstedatters bursdag. Falling Leaves heter mønsteret, og er designet av Birkebolla. Pinner no 2, så fort går det ikke.

572D6B0D-30F6-4D05-9EED-D1AA2C0CA9F4.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 07:46   #286
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Er godt i gang med en genser fra Skappel.
Glimre tror jeg den heter.
Setter i gang med armene etterpå, veldig deilig, men fyttigrisen så garnet røyter…

25918FF8-45F3-41AE-9F50-3A31AB07F8D0.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 07:47   #287
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Strikker sokker til yngstedatters bursdag. Falling Leaves heter mønsteret, og er designet av Birkebolla. Pinner no 2, så fort går det ikke.

Vedlegg 66669

Nydelige.
Jeg har rett og slett ikke tålmodighet med så mye mønster, noe je skulle ønske jeg hadde.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:01   #288
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.161
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Strikker sokker til yngstedatters bursdag. Falling Leaves heter mønsteret, og er designet av Birkebolla. Pinner no 2, så fort går det ikke.

Vedlegg 66669

De var virkelig kjempefine. Jeg strikker mye sokker på helt tynt garn med tynne pinner. Jeg synes det blir både gode hverdagssokker og innmari fint på en gang. (Jeg strikker såpass mye at jeg tenker det er helt greit at det tar litt tid på hvert prosjekt.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:04   #289
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.765
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Nydelige.
Jeg har rett og slett ikke tålmodighet med så mye mønster, noe je skulle ønske jeg hadde.

Tålmodigheten er der, men det hender fysiske faktorer lager krøll. Fem tynne pinner er ikke ideelt for giktbrudne fingre, så jeg jublet høyt når bittesmå rundpinner kom på markedet. Gjør sokkestrikking så mye enklere!

Retz er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:06   #290
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.765
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

De var virkelig kjempefine. Jeg strikker mye sokker på helt tynt garn med tynne pinner. Jeg synes det blir både gode hverdagssokker og innmari fint på en gang. (Jeg strikker såpass mye at jeg tenker det er helt greit at det tar litt tid på hvert prosjekt.)

Det siste der tenker jeg også i blant! Særlig når jeg strikker med dyrt garn/dyre blandinger.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:09   #291
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.161
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Tålmodigheten er der, men det hender fysiske faktorer lager krøll. Fem tynne pinner er ikke ideelt for giktbrudne fingre, så jeg jublet høyt når bittesmå rundpinner kom på markedet. Gjør sokkestrikking så mye enklere!

Jeg strikker sokker med magic loop, og det er greiere enn med strømpepinner. men finnes det rundpinner som er små nok for sokker, altså? Jeg liker nemlig å strikke dem ganske stramme slik at de sitter tett på foten uten annen sokk på under; altså ikke tradisjonell raggsokk som foten kan svømme rundt i.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:11   #292
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Korte rundpinner samt Addi Crazy Trio gjør at jeg så og si aldri lengre rører 5-pinner lengre. Jeg kunne nok med fordel også blitt flinkere til å bruke magic loop, men synes det blir så mye trekking i wire der.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:12   #293
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.035
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikker sokker med magic loop, og det er greiere enn med strømpepinner. men finnes det rundpinner som er små nok for sokker, altså? Jeg liker nemlig å strikke dem ganske stramme slik at de sitter tett på foten uten annen sokk på under; altså ikke tradisjonell raggsokk som foten kan svømme rundt i.


Det finnes veldig små rundpinner, men personlig synes jeg de er håpløse å strikke med fordi selve pinnedelen som du holder i er så kort og det fungerer ikke for grepet mitt. Jeg foretrekker magic loop. Faktisk bruker jeg det ofte når 40- og 50cm pinner kunne fungert, fordi jeg synes de også har for kort del å holde i.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:13   #294
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.035
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Mange strikker sokker med sånne som disse. Jeg får ikke til dem heller pga. de korte pinnene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:14   #295
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Korte rundpinner samt Addi Crazy Trio gjør at jeg så og si aldri lengre rører 5-pinner lengre. Jeg kunne nok med fordel også blitt flinkere til å bruke magic loop, men synes det blir så mye trekking i wire der.

De pinnene er gull, bruker nesten aldri 5 pinner lengre.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 08:30   #296
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.946
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mange strikker sokker med sånne som disse. Jeg får ikke til dem heller pga. de korte pinnene.

Jeg elsker de pinnene. Strikker både sokker og votter på dem, mye behageligere enn fem pinner

Blå er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 09:03   #297
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.035
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg elsker de pinnene. Strikker både sokker og votter på dem, mye behageligere enn fem pinner


Ja, det tviler jeg ikke på - men jeg bruker ikke fem pinner heller, bare magic loop. Har ikke en eneste settpinne i hus bortsett fra en som ligger i kjøkkenskuffa for å sjekke om kaker er ferdigstekt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 10:55   #298
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.765
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Og denne klarer jeg nesten ikke å vente på oppskriften til!

https://www.instagram.com/p/CaNjBMSr...dium=copy_link

Retz er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 10:58   #299
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Og denne klarer jeg nesten ikke å vente på oppskriften til!

https://www.instagram.com/p/CaNjBMSr...dium=copy_link

Den er jeg også klar for å strikke.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 22-02-22, 11:10   #300
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.765
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det blir så fint!

Retz er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no