Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 23:08   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Kjenner at jeg elsker baltie litt nå

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 23:19   #2
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

*peker på skiltet "Pass Dem for katten!"*

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 23:33   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så aCs strategi virker.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 23:45   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

baltie trenger fiskedask. Sånn snakker man ikke om Ruby.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 23:49   #5
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Fiskedask? Kommer jeg til å få pes av torsk nå?

Jeg tenkte ikke spesifikt på Ruby, hvis det hjelper. Det at du har gitt navn til bilen din putter deg på et nivå betydelig høyere enn eiere av forannevnte rullende vrak.

Gammel 29-06-10, 23:54   #6
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Fiskedask? Kommer jeg til å få pes av torsk nå?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 00:01   #7
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Åh, puh..! Den type pes kan jeg håndtere.

Gammel 29-06-10, 23:50   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, men de som ser mitt rullende vrak vet ikke at hun har et navn. Og en sjel. En vakker sjel.

Gammel 29-06-10, 23:54   #9
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Nå er det uansett ikke bilen sin feil. Det er ikke bilen som lager riper i andre biler, det er døråpneren.

Hm, kommentaren min lukta det litt mye NRA av, når jeg tenker meg om...

Jeg er sikker på at Ruby er en flott og glad bil som får masse kos og oppmerksomhet og gir masse igjen til sine lykkelige eiere!

Gammel 30-06-10, 00:02   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har sett veldig mye på andre biler i dag. Det er virkelig ikke så mange som har så mange småriper, altså.

Gammel 30-06-10, 00:20   #11
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Vel, for å finne de ripene jeg snakker om og som vi har mange av må du typisk studere lakken med ca 20-30cm øyeavstand og få lyset inn i riktig vinkel. Hvis du gjorde det med mange biler i dag vil jeg tro du fikk en del kommentarer.

Gammel 30-06-10, 00:32   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke de fleste biler enkelte småriper i lakken på sidene? Fra steinsprut og daglig bruk? Og sikkert noe fra biler som kommer inntil også. Det er liksom forskjell på riper og riper, noe er jo bare småmerker man må få lyset inn i riktig retning for å se, mens andre riper er skikkelige brudd i lakken. De er det vel ikke så mange av på de fleste biler.

Gammel 30-06-10, 02:16   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har ikke de fleste biler enkelte småriper i lakken på sidene? Fra steinsprut og daglig bruk? Og sikkert noe fra biler som kommer inntil også. Det er liksom forskjell på riper og riper, noe er jo bare småmerker man må få lyset inn i riktig retning for å se, mens andre riper er skikkelige brudd i lakken. De er det vel ikke så mange av på de fleste biler.

Vi har lite lakkskader men har kanskje med at han vi kjøpe bilen hos er lakerer og lakket 3 lag med vanlig farge og så 6 lag med lakk og 3 der med klarlakk

En kjørte i oss i høst, han fikk bungel vi fikk noe røde striper fra han ,var bare å rubbe det vekk og så var det hele like fint.Mens han måtte lakere bilen sin. HAH

Gammel 30-06-10, 09:50   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer fra der Floksa bor (bondelandet), og jeg kan love at folk sier takk, unnskyld, betaler for skader de har kommet til å gjøre på andres eiendom, og tar skader på riktig forsikring når det skjer noe. Det er der, på bondelandet, jeg har lært forskjellen på riktig og galt.

Det er jo spesielt i små tette samfunn at ting vil bli helt galt, dersom man ikke har dannelse, snakker sammen, fikser opp i ting, for alt er så gjennomsiktig og synlig, vi vet jo godt hvem sin ku som tråkket ned rosebuskene, hvem sine unger som knuste ruter eller hvem som kjørte på hunden på vei hjem fra nattevakt.

Så den moralen, eller mangelen på moral, som Floksa presenterer her, er ikke en moral som representerer det bondeland jeg kommer fra i alle fall. Men at man ikke skriver lapp der, skal jeg være enig i. Man går nemlig inn og snakker med folk.

Gammel 30-06-10, 11:08   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De nevnte skadene på min bil var av typen dra en nøkkel hardt over to hele dører og smell hele den gigastore handlevogna inn i en annen. Ikke huff-en-liten-gnukk i den andre bilen mens man fester sikkerhetsbeltet til barna. Vår bil som er ca. 5,5 år gammel tror jeg faktisk ikke har en eneste slik ripe. Skal sjekke litt nøyere neste gang den er nyvasket. Jeg må være heldig med bilnaboene jeg har hatt skjønner jeg, når jeg leser om 300 riper på en bil.

Gammel 30-06-10, 11:25   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

De nevnte skadene på min bil var av typen dra en nøkkel hardt over to hele dører og smell hele den gigastore handlevogna inn i en annen. Ikke huff-en-liten-gnukk i den andre bilen mens man fester sikkerhetsbeltet til barna. Vår bil som er ca. 5,5 år gammel tror jeg faktisk ikke har en eneste slik ripe. Skal sjekke litt nøyere neste gang den er nyvasket. Jeg må være heldig med bilnaboene jeg har hatt skjønner jeg, når jeg leser om 300 riper på en bil.

De ripene jeg snakker om er ikke engang i kategorien "Huff en liten gnukk", det setter jo ofte relativt synlige spor hvis det først blir noe merke. Det er mer vær-og-vind-slitasje på lakken jeg snakker om. Ikke alle biler har det, men de fleste jeg ser.

Gammel 30-06-10, 10:41   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Om man er usikker på hvilken ripe man eventuelt laget i bilen ved siden av så åpner man døren sin på nytt, forsiktig denne gangen, og ser hvor den toucher borti bilen ved siden av. Er det en åpenbar ripe der så må man altså ordne opp etter seg - eller leve med at man er en som ikke ordner opp etter seg og nettopp har forsynt seg med andres penger.

Jeg for min del parkerer aldri tett inntil biler med barneseter inni, og aldri, aldri, aldri ved siden av biler som ser ut til å ha eiere som ikke elsker biler. Splitternye, blankpolerte tyske biler er fine å stå ved siden av - de vil ofte passe sin egen lakk og dermed ha sammenfallende interesser med meg.

Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:50   #18
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Noen folk eier ikke respekt for andres eiendeler.

I går satt jeg i bilen, inne i et parkeringshus. Dama i bilen som parkerte ved siden av meg så ikke det, og smeller døra si som den største selvfølgelighet rett i bilen vår. Hun ofret ikke bilen et blikk, og bare gikk sin vei. Jeg gikk ut for å se, og det ble (dessverre??) ingen ripe. Jeg kjente jeg hadde så lyst til å rope på henne og be henne være litt mer forsiktig neste gang. Og kanskje si at den store ripa vi hadde der fra før var forårsaket av henne.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:17   #19
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om man er usikker på hvilken ripe man eventuelt laget i bilen ved siden av så åpner man døren sin på nytt, forsiktig denne gangen, og ser hvor den toucher borti bilen ved siden av. Er det en åpenbar ripe der så må man altså ordne opp etter seg - eller leve med at man er en som ikke ordner opp etter seg og nettopp har forsynt seg med andres penger.

Vel, for å være helt sikker er du nødt til å gjenopprette vektbalansen i bilen slik den var da døren ble åpnet. Dvs de passasjerer som satt i bilen da døra gikk opp må sette seg inn igjen. Først da kan du være sikker på at den åpenbare ripen er forårsaket av deg.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del parkerer aldri tett inntil biler med barneseter inni, og aldri, aldri, aldri ved siden av biler som ser ut til å ha eiere som ikke elsker biler. Splitternye, blankpolerte tyske biler er fine å stå ved siden av - de vil ofte passe sin egen lakk og dermed ha sammenfallende interesser med meg.

Det er en god retningslinje. Men ikke alltid like lett å finne ledig plass ved siden av slike...

Gammel 30-06-10, 12:33   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Vel, for å være helt sikker er du nødt til å gjenopprette vektbalansen i bilen slik den var da døren ble åpnet. Dvs de passasjerer som satt i bilen da døra gikk opp må sette seg inn igjen. Først da kan du være sikker på at den åpenbare ripen er forårsaket av deg.

Det er en god retningslinje. Men ikke alltid like lett å finne ledig plass ved siden av slike...

Man kan også parkere langt unna butikkåpningen - der er det gjerne god plass. Tidvis nok plass til å dobbelparkere.

Enig med vektbalansen ja - men den påvirker høydeforskjellen bare. Dersom du ser en åpenbar ripe eksakt der din dør treffer, eller litt nedenfor - så er det en god mulighet for at den lyden du hørte med metall som skaller hardt inn i lakk - ble en dyr en.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.