|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Er frisk!
|
Sv: Barnehage i romjula?Ville ALDRI byttet ut det norske systemet med varm mat hver dag. Får forøvrig varm mat tre ganger i uka her også uten at det er viktig for meg.
|
|
|
|
#262 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Det svenske systemet høres ikke særlig bra ut for noen parter... Annet enn varm mat da, men ligger langt ned på min liste over hva jeg mener er viktig i en sånn sammenheng..
|
|
|
#263 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Barnehage i romjula?Det høres jo bra ut om man er frisk alltid og har en 8-16-jobb.
|
|
|
#264 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Jeg er ikke sånn kjempefornøyd med systemet,men det er veldig mye bra i bhg. Mat er for meg veldig viktig. Både det og slippe og lage matpakker,og vite at unga får bra mat hver dag. Men de fleste som ikke er vant til systemet,blir veldig overrasket.Men det er bare sånn her,man har rett og slett ikke unga i bhg mens man er hjemme,folk forstår rett og slett ikke hvorfor man får barn hvis man ikke ønsker å ha dem hjemme mest mulig. Sånn er tankegangen her,og jeg blir stadig sett på som vanskelig fordi jeg ønsker at unga kunne gått fast f.eks 3 dager per uke uavhengig av min turnus.
|
|
|
#265 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Barnehage i romjula var deilig ja! |
|
|
|
|
|
#266 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehage i romjula?
Amen!
|
|
|
#267 |
|
Erfaren nok
|
Det må jo gjøre noe med barnas evne til å leke, forhold til venner, trygghet og sånt også?
|
|
|
#268 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Min fireåring får all mat i bhg han også
|
|
|
#269 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Erfaren nok
|
Jeg får meg ikke til å sende barna mine helt alene i barnehagen når ingen andre barn er der nei.
|
|
|
#271 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#272 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Hadde vi hatt fri til å bare nyte dagene i ro, hadde det vært ingen problemer med å hatt de selv. Da ville dagene blitt planlagt etter det. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Her har barnehagen vært åpen i romjula. Hadde på forhånd avtalt tre dager for den eldste og to dager for minste (han har 60% plass). Eldstemann har ikke godt av å gå bort i fra rutiner så derfor har han vært i barnehagen. Kjøpte faktisk en ekstra dag til minstemann på tirsdag, rett og slett fordi mamman er kjempe sliten og ikke er noe godt selskap. På tirsdag når vi kom å hentet var det ikke så mange barn der, assistenten sa at de hadde bare vært 14 barn, men de skulle egentlig være 22 barn, pga litt sykdom og at noen hadde besteforeldrene på besøk. Det virket ikke som om hun var noe sur for dette. Selv synes jeg det er ok, om man da har sagt ifra om barnet ikke kommer allikevel, det gjelder jo som en vanlig hverdag. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Jentene mine var i barnehagen 2 dager i romjula og de storkoste seg. Begge hadde bestevennene sine der også og de hadde gjort masse gøy sammen. Greit å få lekt med vennene sine etter noen dager hjemme og nå skal vi ha ei skikkelig fin langhelg sammen (barnehagen har stengt mandag 4. grunnet planlegging).
|
|
|
#275 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Var det ikke greit du fikk beskjed? Vi var bare 2 barn påmeldt i vår bhg og ped.leder ga beskjed til moren. Hun også ble overrasket. Vi ansatte blir bare glade, for da har vi mulighet til avspasering. Har unger og familie selv, så få fri i romjulen var veldig ønsket. Etter en hektisk høst både for ungene og ansatte, så er julen en god avkobling. I romjulen er ikke bhg slik den er ellers i året. Det kommer lite unger, kanskje ikke de de er vant med å leke med, personalet er på fri, noen leier inn vikarer, og avdelingene blir slått sammen. Har man muligheten og fri selv så ønsker vel egentlig barnehagene de aller fleste på fri. |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Var ikke det å få beskjed om det som var rart, men at av 18 barn var det ingen som skulle være der i romjula. Ingen som skulle jobbe engang. Det syns jeg kanskje var litt rart.
|
|
|
#277 |
|
Tittel og tittel....
|
Det kan godt være noen foreldre som skulle jobbe, men endel får jo besøk i julen av besteforeldre/annen familie, og velger derfor å ha barna hjemme.
|
|
|
|
#278 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Barnehage i romjula?Jeg skulle ønske vi kunne fått mat hver dag i barnehagen vår.
|
|
|
#279 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Det er nok mange som har fri selv i romjulen, avspaserer osv, eller har besteforeldre, tanter, onkler ect som passer. |
|
|
|
|
|
#280 |
|
Quiet, please
|
Etter å ha hatt ungene hjemme i nesten to uker (inkl. to dager med veldig syk mann) høres dette helt perfekt ut.
|
![]() |
|
|