|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bibelutdeling i skolen
Og jeg skrev stil om "Guds eksistens" i 7. klasse, men jeg vet ikke om jeg mener helt det samme i dag som den gang.
|
|
|
#262 |
|
saftig
|
Du ville tatt jenta ut av skolen dagen du visste at de skulle få bibler? Får man beskjed om sånt på forhånd, da?
|
|
|
#263 |
|
Glad
|
I dette tilfellet her som HI sikter til fikk de beskjed dagen i forveien.
|
|
|
#264 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Bibelutdeling i skolenJeg hadde syntes at det hadde vært helt greit om de hadde fått bibel på skolen. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HI's førsteinnlegg forklarer jo at det er frivillig. Så egentlig er det ingenting å bråke om.
|
|
|
#267 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Åh? Jeg har bare en koreaner, jeg.
Vel, vel: She had it coming. Jeg pleier faktisk ikke å være så "slem", men jeg synes faktisk det var usedvanlig tåpelig sagt (og da tar jeg med i betraktningen hvem som skrev det....) + at personen som skrev det veldig ofte er mye krassere i sine uttalelser. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Mother of Dragons
|
Men hun mener jo ikke anti-kun-EN som at hun er i mot kun én religion, nemlig kristendom, men at det ikke skal være monopol på religionslæring. Det er jo forskjell.
|
|
|
#270 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke det inntrykket, men jeg kan naturligvis kun svare for meg selv. Som ateist er jeg negativ til religionens innflytelse i samfunnet, uansett hvilken det dreier seg om. Er negativ både til hijab, bibelutdeling samt det at vi i Norge har en statskirke. Hva folk har av personlige oppfatninger har jeg full respekt for, men det blir feil at deres overbevisninger skal gjelde for resten også.
|
|
|
#271 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, der kom Esme meg i forkjøpet. Hun mener vel at EN religion ikke skal ha monopol, uansett om det skulle være Kristendommen eller Islam.
|
|
|
#272 |
|
Halloen!
Mulig, mulig....
Jeg har iallfall det inntrykket, og jeg sier ikke at alle ateister tenker sånn, (sikkert de færreste)men enkelte jeg har snakket med har veldig sterk antipati mot kristendommen og er samtidig mer åpne for andre religioner. Regner med at de har fått et anstrengt forhold til kristendom gjennom ulike opplevelser i barndommen? |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bibelutdeling i skolenSelvfølgelig er det lettere å være kritisk til noe man kjenner godt, det syns jeg er helt naturlig. Det betyr ikke at man syns alt med kristendommen er død og pine, mens alle andre religioner er spennende og eksotiske og må få fritt spillerom.
|
|
|
#274 |
|
Halloen!
Jeg håper du har rett, men jeg er pokker ikke helt sikker.... |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Absolut ateist
|
Selvsagt gjør jeg det. Godt noen har evnen til å forstå.
|
|
|
#277 |
|
Mother of Dragons
|
Det finnes da sikkert ateister som er mindre tolerant ovenfor kristendom enn for andre religioner. Sikkert fordi at dersom man har hatt veldig dårlige erfaringer med religioner så er det statistisk sett mer sannsynlig at det er kristendom det dreier seg om.
|
|
|
#278 |
|
Halloen!
-Ja, jeg mener også at det finnes ateister som er mindre tolerante overfor kristendommen enn for andre religioner. Der er vi enige. |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Sviiisj!!
|
He he, der overrasker jeg meg selv, til og med!
|
|
|
#280 |
|
Halloen!
For meg er det et paradoks. |
|
|