Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-08, 18:53   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TORO på sporet!

Smør smaker og lukter ikke godt
Man bruker margarin

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 19:20   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Og alt dette snakket deres førte til at dagens middag ble Toro Lasagne! For første gang på lenge noe som begge barna likte og forsynte seg godt av.

Gammel 28-08-08, 19:52   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Angående margarin.. er det noenforskjell på resultat om man bruker flytende margarin enn fast margarin?

Ellers, tusen takk for teskjeforklaring Mim

Margarin? Jeg bruker bare smør, og steker i blanding av rapsolje og smør.

Hyacinth: jeg synes at det smaker bedre, rett og slett, å smelte smør og røre sammen med mel. Men noen innholdsforskjell er det jo ikke.

Gammel 28-08-08, 23:09   #4
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Smør smaker og lukter ikke godt
Man bruker margarin

Jeg er visst litt enig med alle her egentlig? Synes ikke smør smaker og lukter vondt, men det setter en egen smak på mat ved steking og i bakst. Så jeg bruker av og til smør, av og til margarin helt utifra hva jeg synes passer best i smak til akkurat den retten/baksten. Kommer fra et smørfritt hjem (gjelder også rømme) og er vel mest vant til margarin...

Gammel 28-08-08, 19:14   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Man bruker ikke margarin, man bruker smør!

Så absolutt!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 19:49   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smør smaker ikke godt? Gale menneske. Margarin skyr man selvsagt som pesten. Kun smør er godt nok.

Gammel 28-08-08, 22:20   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Smør smaker ikke godt? Gale menneske. Margarin skyr man selvsagt som pesten. Kun smør er godt nok.

Jaja, det er en galskap jeg kan leve med Har aldri likt smør. I voksen alder har jeg lært meg til å spise mat med smør i når jeg må (les: på besøk), men jeg kan ikke fordra smaken.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:35   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg liker ingen av delene. Jeg liker ikke smaken av hverken smør eller margarin.

Gammel 28-08-08, 20:31   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Okei.... dette vil mannen like
Tine smør da, den grønne eller den røde? Spiller kanskje ingen rolle?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 20:43   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: TORO på sporet!

Det beste er Kviteseidsmør.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 20:40   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskjellen er vel saltinnholdet. Den røde er saltere. Jeg liker best den grønne, mens mannen elsker den røde siden han er saltoholiker. Jeg synes den er litt for salt.

Gammel 28-08-08, 20:44   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh jaa, det er det beste smøret som finnes!!

Gammel 28-08-08, 20:57   #13
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

En eldre pasient jeg pratet med levde utelukkende på Fjordland fordi han nylig ble enkemann og ikke kunne lage mat. Men han var storfornøyd han

Det er mange eldre som kun spiser Fjordland til middag. :les alle som har hjemmesykepleie som varmer middag: Det er nesten ingen pårørende som gidder å lage opp større mengder for å fryse i porsjonspakker.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror forresten dette handler om å kunne gjøre folk mer selvsikre i forhold til å lage mat. Jeg burde holdt matkurs hele tiden, så alle kunne se hvor lett og kjapt og hyggelig det er å lage mat. Jeg skulle ønske folk turde litt mer og trodde mer på seg selv.

Det er jeg veldig enig i. Jeg har aldri lært meg å lage mat. Jeg syns det er kjedelig å lage mat. Det kan komme av at jeg aldri har lært å lage mat. Jeg kan en ting, nemlig å lage hvit saus fra grunnen av. Ellers bruker vi nok veldig mye Toro og halvfabrikat. Jeg liker det ikke men det tar sånn tid når jeg skal gjøre det fra grunnen av. Dessuten har de fleste gangene jeg har prøvd meg på å lage mat fra grunnen av endt med fiasko. Jeg klarer til og med å kløne til halvfabrikata. Jeg klarer det bare ikke. Jeg klarer ikke å beregne riktig mengde salt og krydder. Enten er veldig sterkt/salt eller så er det helt smaksløst. Kanskje jeg en gang skulle ha gått et grunnleggende matlagingskurs. Da hadde jeg kanskje syns at det var litt mer givende å lage mat?

Gammel 28-08-08, 20:59   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh, så fin tråd dette ble da!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 21:12   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønn, bruker vi.

Propella; øvelse gjør mester!

Gammel 28-08-08, 21:14   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjordland vs Toro på Tv2 Hjelper deg ikveld.

Gammel 28-08-08, 21:58   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Fjordland vs Toro på Tv2 Hjelper deg ikveld.

Fjordland vant.

Gammel 28-08-08, 22:18   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bruning er bortkastet tid. Det smaker utmerket uten og går mye fortere.

Det er nok en smaksak, for vi liker sausen best når mel og smør er brunet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 22:19   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker også best brun saus når mel og smør er brunet, men har aldri fått til å brune selv. Jeg jukser med sukkerkulør, men det føles nesten som å bruke Toro .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:13   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke like smør?? Det er jo margarin som smaker fælt! Jeg kan kjenne om en sjokoladekake er bakt på smør eller margarin.

Fine tråden har ført til at jeg i dag laget hjemmelaget tomatsaus fremfor å kjøpe Dolmio. Jeg leget jo alltid sausen selv før, men etter barn/jobb har det blitt nedprioritert.

I gamle dager spiste jeg jo bare hjemmelagete kjøttkaker og klarte ikke smaken på Gildes, men komboen barn/jobb gjorde noe med det også. :skjerpings!:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.