Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 18:05   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Etter å ha ledd meg halvt fordervet (og blitt ganske rørt også) av Reaper Man, fortsetter jeg nå Pratchett-orgien med Soul Music.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 16-01-08, 18:13   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reaper Man er fantastisk. Og rimelig rørende også, ja. Den dyslektiske hanen! Og den lille og rimelig realistiske jenta som kan se hvordan Death ser ut (og som har nye sokker), og ikke minst de macho trollmennene som roper "Bonsai!". Og så har Indiana Jones en gjeste-nesten-opptreden i ett eller annet tempel (""Chap with a whip got as far as the big sharp spikes last week," said the low priest"). (Og så ligner egentlig historien en del på historien i Small Gods, sånn tematisk sett, synes jeg å huske?)

Gammel 16-01-08, 18:15   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

«He was not familiar with persons with an attention span of less than three seconds.»

Dessuten er jeg veldig svak for Pratchetts hang til å skrive ømme kjærlighetshistorier med virkelig lite unge og billedskjønne heltinner.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 17-01-08, 19:14   #4
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Harry Potter 1. Har aldri lest de bøkene, nå er alle 7 bøkene handlet inn. Tror jeg har lesestoff ei stønn. Måtte bare ha noe å lese i går, leser den egentlig for guttene. I morgen får jeg eremittkrepsene og ligge i grønne enger, det gleder jeg meg til. Arver dem fra mamma...

Gammel 17-01-08, 20:51   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Harry Potter 1. Har aldri lest de bøkene, nå er alle 7 bøkene handlet inn. Tror jeg har lesestoff ei stønn. Måtte bare ha noe å lese i går, leser den egentlig for guttene. I morgen får jeg eremittkrepsene og ligge i grønne enger, det gleder jeg meg til. Arver dem fra mamma...

Gled deg til alle bøkene, jeg elsker dem.

Jeg har ikke nattbord, men på hylla ligger "Hässelby" som jeg kunne lest i dersom jeg ikke hadde sittet her.

Gammel 17-01-08, 22:39   #6
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Nå holder jeg på med Boktyven.

Jålebeinet er aktiv nå  
Gammel 22-01-08, 16:40   #7
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg begynt på Drageløperen. Veldig lesbar, ja.

Bequita er ikke aktiv  
Gammel 22-01-08, 17:12   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snart ferdig med Mattis Øybøs Alle ting skinner. Når den er avsluttet, tar jeg fatt på Johan Harstads Hässelby.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 22-01-08, 18:15   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Johan Harstad: Hässelby. Den starter veldig bra.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 22-01-08, 18:20   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blue Like Jazz av Donald Miller.

Gammel 22-01-08, 18:37   #11
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Johan Harstad: Hässelby. Den starter veldig bra.

Den taper seg veldig fort.

Pingis er ikke aktiv  
Gammel 22-01-08, 20:40   #12
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lenge siden jeg har oppdatert her inne. Men jeg la fra meg den siste til Stieg Larson igår. Det er en helt annen bok enn de 2 første, men jeg synes virkelig han klarer å holde spenningen gjennom boken. Et bra beskrevet komplott!

Litt usikker på hva som blir neste bok? Hvordan er boken til M. Øybø, Elinblu?

Gammel 22-01-08, 21:53   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Litt usikker på hva som blir neste bok? Hvordan er boken til M. Øybø, Elinblu?

Jeg har nettopp lest hans siste også, Ingen er alene, og har nå lånt Alle ting skinner av en kollega. Det føles i grunnen nesten som en og samme bok, selv om persongalleriet er annerledes. Det er gode bøker, synes jeg, velskrevne, men kanskje en smule tunge.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 28-01-08, 17:35   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Mengele Zoo etter flere anbefalinger, så nå er jeg spent.
Samme med P.S. Jeg elsker deg.
Noen som har lest de som synes de var bra?

Aminta er ikke aktiv  
Gammel 28-01-08, 17:41   #15
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Samme med P.S. Jeg elsker deg.
Noen som har lest de som synes de var bra?

Har lest P.S. Jeg elsker deg, og selv om jeg liker en dose chicklit iblant, så falt den ikke helt i smak.
Mengele Zoo vil jeg også lese!

Pingis er ikke aktiv  
Gammel 28-01-08, 19:37   #16
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Kjøpte Mengele Zoo i dag! Jeg er også spent...

leliane er ikke aktiv  
Gammel 22-01-08, 23:10   #17
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Johan Harstad: Hässelby.

Samme her. Syntes den er bra så langt, har lest vel 100 sider.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 24-01-08, 10:22   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I cd-spilleren i bilen høre jeg nå på Madame Terror av Jan Guillou. Har akkurat startet, men den virker bra så langt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 24-01-08, 10:42   #19
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Are Kalvø sin Våre venner kinesarane

Han er god, synes jeg, og har mange poeng. Det rare er at jeg leser på hans dialekt....

Gammel 24-01-08, 10:47   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Han er god, synes jeg, og har mange poeng. Det rare er at jeg leser på hans dialekt....

Ja, ikke sant, man hører automatisk stemmen hans for sitt indre øre. Nå må jeg skaffe meg denne, jeg også, altså - stor fan som jeg er både av kinamat og Kalvø.

Bluen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.