Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

ID Escentuals sminke

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 22:52   #261
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ID Escentuals sminke

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Har noen av dere forresten sett et godt fargekart for foundationene? Jeg har en brosjyre, men der er det bare bilder av fargene og ikke navn på de ulike.
Jeg har vært hos hudpleier og fått anbefalt fairly light, men tenker at denne kan bli litt lys når jeg får litt mer farge i ansiktet. Vet noen av dere hva den som er litt mørkere heter?

Jeg er lys i huden og jeg har "light". Den har en veldig fin, gylden men lys tone.

Gammel 24-03-08, 22:56   #262
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er lys i huden og jeg har "light". Den har en veldig fin, gylden men lys tone.

Jeg fikk beskjed av hudpleieren om at light var litt for gul for min hud. Jeg stod nemlig med den i hånden og skulle kjøpe et prøvesett da hun sa at jeg heller burde bestille fairly light prøvesett i stedet.

Jeg må kanskje sjekke ut medium tan Leo?

Kanskje jeg rett og slett må ta meg en tur innom et parfymeri?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 23:03   #263
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også lys hud (med litt fregner) og antydning til rødskjær - dvs jeg blir rødmusset/solbrent før jeg blir brun feks. Jeg har "Light" også, den er veldig fin. Med et litt tykkere lag får man en fin, gylden glød.

Her ser det ut til at de rangerer etter mørkhetsgrad, så man kan se "rekkefølgen" på nyansene.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 23:03   #264
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kanskje jeg rett og slett må ta meg en tur innom et parfymeri?

Det ville jeg gjort, før jeg evt bestilte noe på nett.

Gammel 24-03-08, 23:09   #265
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk Missa

Jeg bør nok sjekke et parfymeri. Det med gulheten sa dama så tydelig til meg at jeg ikke tør satse på light i alle fall.

Gammel 24-03-08, 23:12   #266
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd denne noen ganger hos hudpleier, og hun anbefalte meg Medium beige. Den virket riktig til min hudfarge, om det sier deg noe Hattifnatten. Du har kanskje enda lysere hud enn meg?

Jeg endte opp med å ikke kjøpe denne makeupen i det hele tatt, jeg syns huden min så tørr ut (og det pleier den aldri ellers).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 23:20   #267
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har prøvd denne noen ganger hos hudpleier, og hun anbefalte meg Medium beige. Den virket riktig til min hudfarge, om det sier deg noe Hattifnatten. Du har kanskje enda lysere hud enn meg?

Jeg endte opp med å ikke kjøpe denne makeupen i det hele tatt, jeg syns huden min så tørr ut (og det pleier den aldri ellers).

Jeg tror medium beige normalt blir for mørk for meg. Kanskje den går når jeg får litt farge?
Jeg må definitivt innom et parfymeri igjen.

Foreløpig er jeg såpass bleik at fairly light passer perfekt.

Gammel 25-03-08, 10:52   #268
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg har nå foundation og øyenskygger.

Har ID solpudder?

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 13:42   #269
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg over at jeg ser ut (og føler meg) som om jeg har tørr hud når jeg bruker ID-pudder. Hvorfor er det slik? Hva kan jeg gjøre for å unngå det? Jeg har ganske tørr hud normalt og bruker dermalogica dagkrem, og oppå der bruker jeg clinique-brunkrem.

Gammel 25-03-08, 14:15   #270
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker medium beige selv om jeg er lys i huden, og har litt fregner. Var den jeg fikk anbefalt av hudpleier. Var litt nervøs først, hadde lest denne tråden og det virket som at mange brukte lysere enn dette, og at jeg hvertfall burde bruke lysere, så blek som jeg er. Men jeg synes fargen er veldig fin til meg, gir litt farge, men ikke unaturlig mye. Kanskje det ikke bare kommer an på hvor mørk huden er, men og på hvilken tone huden går i?

Gammel 25-03-08, 14:26   #271
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg irriterer meg over at jeg ser ut (og føler meg) som om jeg har tørr hud når jeg bruker ID-pudder. Hvorfor er det slik? Hva kan jeg gjøre for å unngå det?

Kanskje bare det pudderet rett og slett ikke passer for alle? Jeg har helt normal hud som ikke er spesielt tørr, men den ser tørr ut med ID-pudder. Altså gidder jeg ikke bruke det.

Gammel 25-03-08, 14:30   #272
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg irriterer meg over at jeg ser ut (og føler meg) som om jeg har tørr hud når jeg bruker ID-pudder. Hvorfor er det slik? Hva kan jeg gjøre for å unngå det? Jeg har ganske tørr hud normalt og bruker dermalogica dagkrem, og oppå der bruker jeg clinique-brunkrem.

Kanskje det blir bedre om du bruker både foundation og pudder fra ID, og ikke flytende brunkrem/foundation som underlag?

Jeg bruker Dermalogica hudkrem under foundation (ID) og solpudder over (Guerlain). Det ser ikke tørt ut, og jeg har tørr hud.

Gammel 25-03-08, 14:34   #273
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg mente det pudderet som er en foundation. Er vel ikke meningen å bruke annet enn dagkrem under det?

Gammel 25-03-08, 16:33   #274
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg har normal hud i svangerskapet. Ellers har jeg nok normal/fet hud. For meg passer pudderfoundation helt perfekt og det ser ikke tørt ut. Det jeg har merket er at det kan se tørt ut hvis jeg bruker den dagkremen jeg brukte før (normaderm fra Vichy). Nå har jeg en som er litt fetere i konsistensen og da smelter foundationen på med en gang.

Gammel 25-03-08, 17:33   #275
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde også at pudderet var foundation. Skal man bruke foundation under pudderet?

Gammel 25-03-08, 17:45   #276
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Foundationpudderet ER foundationen, men man kan bruke Mineral Veil over foundationpudderet hvis man vil. Selv fikk jeg min første Mineral Veil i posten i dag, og det må jeg si; Fabelaktig.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 18:18   #277
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Standard

Pudderet er foundation, så man trenger ikke bruke noe under det. Men jeg bruker alltid noe over, ellers ser jeg ikke ferdig ut. Foundation er jo underlag?

Jeg skal teste ut pudderet. Hvilken farge kjøpte du Fruktflua? Jeg bruker vanligvis solpudder fra Dior eller Guerlain over. Finnes det pudder ala solpudder fra ID?

Gammel 25-03-08, 18:22   #278
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Pudderet er foundation, så man trenger ikke bruke noe under det. Men jeg bruker alltid noe over, ellers ser jeg ikke ferdig ut. Foundation er jo underlag?

Jeg skal teste ut pudderet. Hvilken farge kjøpte du Fruktflua? Jeg bruker vanligvis solpudder fra Dior eller Guerlain over. Finnes det pudder ala solpudder fra ID?

Jeg kjøpte Mineral Veil uten farge.

Tror det finnes solpudder fra I.D.

Gammel 25-03-08, 18:35   #279
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg kjøpte Mineral Veil uten farge.

Tror det finnes solpudder fra I.D.

Takk!
Får du det rett i postkassa?

Gammel 25-03-08, 18:36   #280
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Takk!
Får du det rett i postkassa?

Jepp! Veldig fort også. Hun fra Limebeauty er veldig seriøs. Mineral Veilen bestilte jeg i påsken, og allerede i dag lå den i kassa.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.