|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
By the Sea
|
![]() Sv: ID Escentuals sminke
Jeg er lys i huden og jeg har "light". Den har en veldig fin, gylden men lys tone.
![]() |
#262 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg fikk beskjed av hudpleieren om at light var litt for gul for min hud. Jeg stod nemlig med den i hånden og skulle kjøpe et prøvesett da hun sa at jeg heller burde bestille fairly light prøvesett i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: ID Escentuals sminkeJeg har også lys hud (med litt fregner) og antydning til rødskjær - dvs jeg blir rødmusset/solbrent før jeg blir brun feks. Jeg har "Light" også, den er veldig fin. Med et litt tykkere lag får man en fin, gylden glød.
![]() |
![]() |
#266 |
Fortynnet
|
![]() Sv: ID Escentuals sminkeJeg har prøvd denne noen ganger hos hudpleier, og hun anbefalte meg Medium beige. Den virket riktig til min hudfarge, om det sier deg noe Hattifnatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
|
Jeg tror medium beige normalt blir for mørk for meg. Kanskje den går når jeg får litt farge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ID Escentuals sminkeJeg har nå foundation og øyenskygger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Epikur
|
![]() Sv: ID Escentuals sminkeJeg irriterer meg over at jeg ser ut (og føler meg) som om jeg har tørr hud når jeg bruker ID-pudder. Hvorfor er det slik? Hva kan jeg gjøre for å unngå det? Jeg har ganske tørr hud normalt og bruker dermalogica dagkrem, og oppå der bruker jeg clinique-brunkrem.
![]() |
#270 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ID Escentuals sminkeJeg bruker medium beige selv om jeg er lys i huden, og har litt fregner. Var den jeg fikk anbefalt av hudpleier. Var litt nervøs først, hadde lest denne tråden og det virket som at mange brukte lysere enn dette, og at jeg hvertfall burde bruke lysere, så blek som jeg er. Men jeg synes fargen er veldig fin til meg, gir litt farge, men ikke unaturlig mye. Kanskje det ikke bare kommer an på hvor mørk huden er, men og på hvilken tone huden går i?
![]() |
![]() |
#271 |
Fortynnet
|
Kanskje bare det pudderet rett og slett ikke passer for alle? Jeg har helt normal hud som ikke er spesielt tørr, men den ser tørr ut med ID-pudder. Altså gidder jeg ikke bruke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Gro
Kanskje det blir bedre om du bruker både foundation og pudder fra ID, og ikke flytende brunkrem/foundation som underlag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() Sv: ID Escentuals sminkeJeg har normal hud i svangerskapet. Ellers har jeg nok normal/fet hud. For meg passer pudderfoundation helt perfekt og det ser ikke tørt ut. Det jeg har merket er at det kan se tørt ut hvis jeg bruker den dagkremen jeg brukte før (normaderm fra Vichy). Nå har jeg en som er litt fetere i konsistensen og da smelter foundationen på med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Epikur
|
![]() Sv: ID Escentuals sminkeJeg trodde også at pudderet var foundation. Skal man bruke foundation under pudderet?
![]() |
#276 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: ID Escentuals sminkeFoundationpudderet ER foundationen, men man kan bruke Mineral Veil over foundationpudderet hvis man vil. Selv fikk jeg min første Mineral Veil i posten i dag, og det må jeg si; Fabelaktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Gro
![]() Sv: ID Escentuals sminkePudderet er foundation, så man trenger ikke bruke noe under det. Men jeg bruker alltid noe over, ellers ser jeg ikke ferdig ut. Foundation er jo underlag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Sperret
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Gro
Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Sperret
Jepp! Veldig fort også. Hun fra Limebeauty er veldig seriøs. Mineral Veilen bestilte jeg i påsken, og allerede i dag lå den i kassa. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|