![]() |
#261 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #10
Da skjønner jeg at du blir sur.
#262 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg har to navn, bruker kun mellomnavnet. Vel, i det nye ERP systemet dukket begge navnene opp i dag! Min russiske kollega lurte på hvorfor det stod to navn der. Jeg må finne ut av det i morgen tror jeg; vil ha det vekk.
#263 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Gruffetråden #10Alvorlig bilulykke på hjemveien. Har ventet en time. Heldigvis ingen omkommet.
#265 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråden #10Møkkakropp. Det derre venstreside isinggreiene går meg på nervene. Skal til lege (igjen) på torsdag, i mellomtiden |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #10At håndballgutta klarer å rote bort en 5-måls ledelse og ryker it av em.
#268 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Gruffetråden #10Det at håndballgutta tapte var bare kronen på verket her i dag. Drittdag fra ende til annen. Nå må jeg bare slå av hodet, nyte en kopp te og lese bok hvor alt skal være føkkings peachy keen.
![]() |
#269 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Siden kampen jeg trodde mitt lag kom til å tape endte med grei seier, så tok jeg for gitt at håndballgutta tapte. Kunne liksom ikke "få begge".
![]() |
#270 |
can-jur
|
Slik var kontaktlæreren til ene sønnen her. Hver gang hun ringte med var hun helt oppi det om hvor moro og fint mellomnavnet mitt var. Hver jævla telefonsamtale i fire år. Altså
![]() |
#272 |
|
Hehe, broren min har to navn, oppkalt etter morfar og farfar, og vi har alltid brukt begge navnene på han.
![]() |
#273 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråden #10Når vi snakker om navn. Jeg har også dobbeltnavn, og har alltid brukt begge. De elevene jeg har nå kaller meg konsekvent for bare det første navnet mitt, selv om jeg har sagt at jeg IKKE liker det. Det er ikke meg. Men nå etter et halvt år sier de fortsatt bare det første navnet mitt. Jeg lyder det bare så vidt. Jeg må oppdra neste kull bedre. Alle kull ønsker å kalle meg bare det første navnet, fordi de synes det er så slitsomt å si begge. |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Det er veldig rart det der hvor slitsomt det er å si begge. Mannen min har et navn som i lengde er som å si Kristoffer. Svært få ville sagt at de ikke orker å si Kristoffer, men navnet til mannen min er det mange som føler de må forkorte fordi det er så langt og tungt....
![]() |
#276 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg synes faktisk det kan være slitsomt å uttale mange navn, men det er fordi jeg stammer. Men jeg bruker ikke andre navn på folk av den grunn.
#277 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg har et kort navn med fire bokstaver, la os si Kari. Så begynte mannen min å kalle meg bare de tre første bokstavene sånn på kos (Kar). Det var helt greit, selv om det ikke var noe fint og absolutt ikke navnet mitt. Men; Så hørte plutselig svigerfar det en gang og begynte å kalle meg bare disse tre bokstavene hele tiden. Da var det ikke greit lenger, og vi måtte si fra om at jeg absolutt ikke vil bli kalt Kar. Det får være grenser, liksom. |
![]() |
![]() |
#278 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Vi måtte avlyse helgeturen mannen og jeg hadde gledet oss til. Det er bare for mye korona alle veier.
#279 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Fornavnet mitt ender på vokal, og mitt andre fornavn starter med vokal. Presten som døpte meg, ville først protestere på navnet, for det gikk virkelig ikke an å ha to vokaler etter hverandre på den måten. Så mamma har fortalt at hun var redd for at presten ikke ville godta navnet. Vel, dette var en morsom anekdote helt til jeg gikk på videregående. Der var nemlig undervisningsinspektøren av samme oppfating som presten. Så han skrev konsekvent fornavnet mitt uten den siste vokalen, slik at det ble et guttenavn, så i stedet for "Karla Elise", sto jeg konsekvent oppført som "Karl Elise"i alle lister. Det verste var at han nektet å rette opp i listene selv etter at jeg påpekte det.
#280 |
bits and pieces
|
![]() |
|
|