Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-22, 15:42   #261
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hun vet det, for hun har vært her før, og de spør alltid første gang. Og den andre sykepleieren korrigerer henne da, men det hjelper ikke, for mitt andre fornavn er så fiiiiiiiiint.

Mulig jeg bare er i dårlig humør og langt nede i dag, men jeg vurderer å sende inn navneendring umiddelbart.

Da skjønner jeg at du blir sur.

Gammel 25-01-22, 16:04   #262
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har to navn, bruker kun mellomnavnet. Vel, i det nye ERP systemet dukket begge navnene opp i dag! Min russiske kollega lurte på hvorfor det stod to navn der. Jeg må finne ut av det i morgen tror jeg; vil ha det vekk.

Gammel 25-01-22, 17:07   #263
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Alvorlig bilulykke på hjemveien. Har ventet en time. Heldigvis ingen omkommet.

Gammel 25-01-22, 17:44   #264
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Møkka hudsykdom som gjør at huden vokser sammen.

Gammel 25-01-22, 17:55   #265
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Møkkakropp. Det derre venstreside isinggreiene går meg på nervene. Skal til lege (igjen) på torsdag, i mellomtiden

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 22:11   #266
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

At håndballgutta klarer å rote bort en 5-måls ledelse og ryker it av em.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 22:12   #267
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Skulle akkurat inn å skrive det samme.

Og at jeg blir uvel over at de tapte

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 22:43   #268
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det at håndballgutta tapte var bare kronen på verket her i dag. Drittdag fra ende til annen. Nå må jeg bare slå av hodet, nyte en kopp te og lese bok hvor alt skal være føkkings peachy keen.

Gammel 25-01-22, 22:55   #269
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Siden kampen jeg trodde mitt lag kom til å tape endte med grei seier, så tok jeg for gitt at håndballgutta tapte. Kunne liksom ikke "få begge".
Men fy så surt.

Gammel 26-01-22, 00:25   #270
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to fornavn, men bruker bare det første. I dag har jeg en sykepleier som hele tiden kaller meg for det andre.

Slik var kontaktlæreren til ene sønnen her. Hver gang hun ringte med var hun helt oppi det om hvor moro og fint mellomnavnet mitt var. Hver jævla telefonsamtale i fire år. Altså

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 06:47   #271
kamp
ASD

kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Enig..

Gammel 26-01-22, 06:51   #272
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg får høre det ganske ofte. Mitt første fornavn liker tydeligvis ikke folk i 60+ alderen noe særlig, mens mitt andre fornavn er så slående vakkert at man skulle tro det ikke finnes likere.

Det er utrolig respektløst, Primrose. Mannen min har to navn med bindestrek, og der er moren hans veldig opptatt av at alle skal bruke begge. Han bryr seg ikke så veldig selv.

Hehe, broren min har to navn, oppkalt etter morfar og farfar, og vi har alltid brukt begge navnene på han.
Nå har han ny samboer, og hun bruker konsekvent det første navnet hans, og det driver mamma til vannvidd, for HAN HETER JO IKKE DET, det er jo morfar som heter det, ikke broren min. Broren selv tar det med knusende ro tror jeg.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 07:10   #273
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi snakker om navn. Jeg har også dobbeltnavn, og har alltid brukt begge. De elevene jeg har nå kaller meg konsekvent for bare det første navnet mitt, selv om jeg har sagt at jeg IKKE liker det. Det er ikke meg. Men nå etter et halvt år sier de fortsatt bare det første navnet mitt. Jeg lyder det bare så vidt. Jeg må oppdra neste kull bedre. Alle kull ønsker å kalle meg bare det første navnet, fordi de synes det er så slitsomt å si begge.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 08:35   #274
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig rart det der hvor slitsomt det er å si begge. Mannen min har et navn som i lengde er som å si Kristoffer. Svært få ville sagt at de ikke orker å si Kristoffer, men navnet til mannen min er det mange som føler de må forkorte fordi det er så langt og tungt....

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 08:42   #275
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er slitsomt å uttale et navn, må man skjerpe seg. Makan.

Gammel 26-01-22, 08:49   #276
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk det kan være slitsomt å uttale mange navn, men det er fordi jeg stammer. Men jeg bruker ikke andre navn på folk av den grunn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 09:33   #277
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et kort navn med fire bokstaver, la os si Kari. Så begynte mannen min å kalle meg bare de tre første bokstavene sånn på kos (Kar). Det var helt greit, selv om det ikke var noe fint og absolutt ikke navnet mitt. Men; Så hørte plutselig svigerfar det en gang og begynte å kalle meg bare disse tre bokstavene hele tiden. Da var det ikke greit lenger, og vi måtte si fra om at jeg absolutt ikke vil bli kalt Kar. Det får være grenser, liksom.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 09:52   #278
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi måtte avlyse helgeturen mannen og jeg hadde gledet oss til. Det er bare for mye korona alle veier. Jeg er lei seg, som Storebror sa da han var liten, og sur og sint.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 09:54   #279
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fornavnet mitt ender på vokal, og mitt andre fornavn starter med vokal. Presten som døpte meg, ville først protestere på navnet, for det gikk virkelig ikke an å ha to vokaler etter hverandre på den måten. Så mamma har fortalt at hun var redd for at presten ikke ville godta navnet. Vel, dette var en morsom anekdote helt til jeg gikk på videregående. Der var nemlig undervisningsinspektøren av samme oppfating som presten. Så han skrev konsekvent fornavnet mitt uten den siste vokalen, slik at det ble et guttenavn, så i stedet for "Karla Elise", sto jeg konsekvent oppført som "Karl Elise"i alle lister. Det verste var at han nektet å rette opp i listene selv etter at jeg påpekte det. Folk, altså.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 10:13   #280
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Hvordan i alle verden kan folk nekte å bruke navnet til en annen person.
Hvis noen hadde brukt bare det ene navnet til broren mi så hadde jeg ikke hatt peiling på hvem de snakket om.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.