|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Uff, så fælt.
![]() |
#2 |
villende
|
Jeg trodde Oslo fortsatt meglet på overtid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Tatt på
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Det er rammen man får av samlet lønnsutgifter. I den avtalen jeg hører til (i staten) fikk ikke alle 1,7% flatt. Der ble det delt opp at en liten del gikk til sentral tillegget (lønnstrinnet økte med en liten andel) og så en del av potten gikk til lokale lønnsforhandlinger. De aller fleste fikk bare det sentrale tillegget som utgjorde f.eks bare 1400 kr. I tillegg så er det også overheng fra ekstra lokale forhandlinger som blir trukket fra potten på 1,7%.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Så mindre enn en krone timen altså? Akkurat.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Gjør de?? Jeg bare hørte streik på nyhetene, jeg!! Så det er ikke sikkert enda?
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Skolen vår er flinke til å oppdatere, og siste beskjed var at KS Oslo fortsatt forhandler. Sist redigert av Gaia : 27-05-21 kl 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Sønnens skole er i streik, og det er leit dersom de ikke skal treffes mer på skolen før de begynner på vgs. Selv var han lykkelig og håper på ferie før han la seg i går.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg synes også det er leit at 10.klassingen i huset kanskje ikke skal på skolen mer med klassen, men har et håp om at de får noe skole i juni.
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#11 |
villende
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?For de som vil nerde litt og siden vi snakker om lærerlønninger; her er forklaringen på begrepene fra Utdanningsforbundet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Tariffområdene Oslo og stat er fortsatt i mekling, ja.
![]() |
#13 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Her viste dagens timeplanen for Poden at han skulle ha norsk i annen time i dag. Ellers ikke noe. Han håper på strekk da, laksesesongen er i gang. Jeg minner ham på at moren hans jobber og ikke har tenkt å kjøre ham rundt til diverse elver i ukedagene, så kanskje skole ikke er så dumt likevel.
![]() |
#14 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Smittevern kan umulig bli bra av disse fritimene som oppstår nå, enten må de ta buss/bane hjem eller henge i gangene på skolen. Blir vel heller ikke standpunkt karakterer å få i mange fag. Og jeg syns ikke dette er riktig år å streike i, fortsatt.
![]() |
#15 |
Fartsfantom
|
Hva med å si det det til KS? Vi hadde jo ikke streika, hvis KS hadde gitt oss et akseptabelt tilbud eller møtt oss på halvveien i det minste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
HELT enig. Hvorfor ikke holde arbeidsgiverne ansvarlige? Tilbudet som ble gitt, var ikke engang nok til å opprettholde kjøpekraften, og ingen kompensasjon for at man godtok frontfaget i fjor - som viste seg å være en skikkelig dårlig deal, da frontfaget viste seg å få en økning på mer enn 3 %.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ja, diskuterte dette med en venninne i dag. Dere lærere, hva skjer med standpunkt i 10.klasse? Hos oss er de aller fleste karakterer satt vet jeg, for min vet hva hun får i alle fag bortsett fra 1. Men, standpunkt brukes jo til opptak til vgs. Hva skjer om streiken blir langvarig og standpunkt ikke settes? Hva søker de da med, julekaraktene?
![]() |
#18 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Helt ærlig, meisje: Smittevernet blant elevene (hos oss, i hvert fall) er så elendig i utgangspunktet at dette neppe har noe som helst å si fra eller til.
![]() |
#19 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Men da sitter de iallefall på et klasserom, og ikke sitter på tvers av klasser og ikke minst all den ekstra trafikken på banen. Har jo selvfølgelig sett at de ikke holder avstand, så det går vel på hvor mange de ikke holder avstand til.
![]() |
#20 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg er helt enig i at det er feil år å streike i. Det er helt utrolig at KS/staten har samvittighet til å avvise lærere og sykepleiere med smuler, slik som de har stått på det siste drøye året. Applaus og festtaleskryt gir ikke salt i grauten og smør på brødskiva. Kanskje man kunne telt opp alle gangene regjeringa har kalt lærere og sykepleiere "hverdagshelter" og lignende fyndord, og oversatt dette til lønnsøkning i forkant av lønnsforhandlingene? Så kunne man forhandlet om noen ytterligere prosenter/kroner?
![]() |
|
|