Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-20, 10:37   #261
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.933
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Takk! Nå har jeg avbestilt bladet og, leser det jo ikke går rett i papirinnsamling.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 16-12-20, 19:06   #262
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.886
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Det er HELT TOMT for glutenfrie lefser på utsalget i byen. :vræl!: Neste menneske som foreslår at jeg jo bare kan bake selv, KAN GJØRE DET SJÆL!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 19:09   #263
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

(Og litt over lydsporet på Pakten. Hjælp så dårlig. )

Ja! Hvorfor skal alt dubbes?!?!!

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 21:18   #264
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Hvorfor må små gutter gå med militærgrønt, svart og mørkeblått?? Og hvorfor er det ikke mulig å få tak i en kul dress med bling-bling på, for eksempel? Og hvorfor finnes det ingen rosa gensere med dinosaurer på?

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 21:30   #265
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hvorfor må små gutter gå med militærgrønt, svart og mørkeblått?? Og hvorfor er det ikke mulig å få tak i en kul dress med bling-bling på, for eksempel? Og hvorfor finnes det ingen rosa gensere med dinosaurer på?

Fordi små gutter for all del IKKE skal ønske å pynte seg!!
I hvert fall ikke med noe annet enn flammer og hodeskaller
Her sydde mormoren rosa vest med glitter og sløyfer i div bling.
Blir faktisk lettere når de blir større. Da finnes det godt utvalg i skjorter i morsomme farger og slips med bling. Dog har det jo da gått over for mange...

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 21:37   #266
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.692
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hvorfor må små gutter gå med militærgrønt, svart og mørkeblått?? Og hvorfor er det ikke mulig å få tak i en kul dress med bling-bling på, for eksempel? Og hvorfor finnes det ingen rosa gensere med dinosaurer på?

Æsj, ja. Jeg fikk min første baby i 2010 og min siste i 2020, og jeg opplevde det som lettere å finne kjønnsnøytrale babyklær i 2010 enn jeg gjør i 2020. Det er både overraskende og trist.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 21:41   #267
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Fordi små gutter for all del IKKE skal ønske å pynte seg!!
I hvert fall ikke med noe annet enn flammer og hodeskaller
Her sydde mormoren rosa vest med glitter og sløyfer i div bling.
Blir faktisk lettere når de blir større. Da finnes det godt utvalg i skjorter i morsomme farger og slips med bling. Dog har det jo da gått over for mange...

Åh, min vesle hadde elsket rosa vest med glitter og sløyfer! Men fint å høre at det blir lettere etterhvert, selv om det er veldig rart. Og synd, siden det da gjerne har gått over, som du sier. Æsj.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg fikk min første baby i 2010 og min siste i 2020, og jeg opplevde det som lettere å finne kjønnsnøytrale babyklær i 2010 enn jeg gjør i 2020. Det er både overraskende og trist.

Veldig!

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 21:42   #268
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Æsj, ja. Jeg fikk min første baby i 2010 og min siste i 2020, og jeg opplevde det som lettere å finne kjønnsnøytrale babyklær i 2010 enn jeg gjør i 2020. Det er både overraskende og trist.

Ikke sant? Jeg fikk min første baby i 1986. Man fikk rosa, blå, grønne og gule klær da også. Men det var stort sett de samme klærne - bare i ulike farger. ikke gutte- og jenteLego, eller -ski - eller skøyter heller.

Det er snevrere spillerom for kjønn nå enn for en generasjon siden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 22:05   #269
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

MEN AlTSÅ MAN KAN KLE GUTTER I ROSA GENSER MED BLING KJØPT I JENTEAVDELINGEN!!!! Datteren min gikk i blått og grønt arva av søskenbarna halve oppveksten. Og sønn til noen venner sprang rundt i søsterens kjoler. Hvis vi bare bestemmer oss for at gutter og jenter kan gå med hva de ønsker, så spiller det liten trille om hvilket stativ de henger på??

At det er mer kjedelige farger om man vil kle ungene i tradisjonelle klær er det mindre å gjøre noe med.

Favorittgenseren til Poden, 15 år, er forøvrig babyrosa.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 22:10   #270
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

MEN AlTSÅ MAN KAN KLE GUTTER I ROSA GENSER MED BLING KJØPT I JENTEAVDELINGEN!!!! Datteren min gikk i blått og grønt arva av søskenbarna halve oppveksten. Og sønn til noen venner sprang rundt i søsterens kjoler. Hvis vi bare bestemmer oss for at gutter og jenter kan gå med hva de ønsker, så spiller det liten trille om hvilket stativ de henger på??

At det er mer kjedelige farger om man vil kle ungene i tradisjonelle klær er det mindre å gjøre noe med.

Favorittgenseren til Poden, 15 år, er forøvrig babyrosa.

Det kan man muligens i en alternativ FP virkelighet.
Men i den virkelige verden vil da gamle tanter spørre femåringen om han er homo, foreldre i barnehagen vil le av ungen din og barna lærer jo av de voksne.
BMdetteharviprøvd

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 22:12   #271
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.440
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 22:14   #272
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.775
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Problemet er jo at det er ulike fasonger på klærne også. Jenteklærne er smale og innsvingte. Og det hjelper ikke å lete i jenteavdelinga hvis en gutt har lyst på en typisk tøff guttebukse eller gutteskjorte i rosa farge, eller med bling. Det er ikke sikkert alle har lyst til å gå med slengbukser, kjole eller innsvingt bluse med puffermer selv om de liker rosa (ikke jentene heller). Rosa er bare en farge, og det går an å ønske seg tøffe klær med rosa farge, på samme måte som man kan ønske seg søte og feminine klær i militærgrønn eller svart (og det finnes jo, selv til småbarn). Det hadde ikke vært noe problem med rosa i seg selv, eller jenteavdeling, om det bare var nøytrale, rosa hettegensere eller t-skjorter. Men det liksom være ett eller annet dilldall ved dem som lyser "JENTEKLÆR". En påskrift med "cute princess" e.l. Det hadde vært enklere om klærne ble laget i samme fasong i gutte- og jenteavdelinga, bare med ulike farger, slik som den kjønnsnøytrale kolleksjonen hos Cubus.

Og det er STOR forskjell på å være lita jente i mørkeblå og mørkegrønne klær, flammer og dinosaurer, og liten gutt med rosa, glitrende enhjørninger og prinsesse altså, i forhold til hva det krever av selvtillit og hvilke reaksjoner man møter. Det burde ikke være silk, men det er slik. Rammene er MYE trangere for gutter, dessverre. Men nettopp derfor hadde det vært greit om det kunne finnes et større fargespekter og flere valgmuligheter i gutteavdelingen. Som en start, i det minste.

Og det er merkelig det, med at det blir lettere når de blir eldre. Rosa piquetskjorter eller penskjorter til voksne menn er jo helt vanlig, og halvparten av proffotballspillerne har knallrosa fotballsko. Til store gutter finnes også, både rosa hettegensere og annet. Men ikke til små gutter, av en eller annen grunn.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-12-20 kl 22:24.
My er aktiv nå  
Gammel 16-12-20, 22:17   #273
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.047
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Yngste shoppa akkurat i dameavdelingen på sporten. For der var det klær i gult. At han må ha str. 48/50 er derimot galskap.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 22:23   #274
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av milfrid, her.

men altså man kan kle gutter i rosa genser med bling kjøpt i jenteavdelingen!!!! Datteren min gikk i blått og grønt arva av søskenbarna halve oppveksten. Og sønn til noen venner sprang rundt i søsterens kjoler. Hvis vi bare bestemmer oss for at gutter og jenter kan gå med hva de ønsker, så spiller det liten trille om hvilket stativ de henger på??

At det er mer kjedelige farger om man vil kle ungene i tradisjonelle klær er det mindre å gjøre noe med.

jeg sendte ungen i barnehagen med elsa-tyllskjørt, og fikk nervøs latter i retur!!!!

Dessuten vil jeg ha dress, ikke kjole! Hvis du er ute etter truse så hjelper det lite at noen sier at det er masse luer til salgs.

sykt irriterende at caps lock blir liten skrift!!!

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 22:28   #275
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.902
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

MEN AlTSÅ MAN KAN KLE GUTTER I ROSA GENSER MED BLING KJØPT I JENTEAVDELINGEN!!!! Datteren min gikk i blått og grønt arva av søskenbarna halve oppveksten. Og sønn til noen venner sprang rundt i søsterens kjoler. Hvis vi bare bestemmer oss for at gutter og jenter kan gå med hva de ønsker, så spiller det liten trille om hvilket stativ de henger på??

At det er mer kjedelige farger om man vil kle ungene i tradisjonelle klær er det mindre å gjøre noe med.

Favorittgenseren til Poden, 15 år, er forøvrig babyrosa.


Vi kjøpte bukser i jenteavdelingen , rosa hansker også. Vi har flere i barnehagen jeg jobber i som har klær fra jenteavdelingen , null problem.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 22:34   #276
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.692
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

MEN AlTSÅ MAN KAN KLE GUTTER I ROSA GENSER MED BLING KJØPT I JENTEAVDELINGEN!!!! Datteren min gikk i blått og grønt arva av søskenbarna halve oppveksten. Og sønn til noen venner sprang rundt i søsterens kjoler. Hvis vi bare bestemmer oss for at gutter og jenter kan gå med hva de ønsker, så spiller det liten trille om hvilket stativ de henger på??

At det er mer kjedelige farger om man vil kle ungene i tradisjonelle klær er det mindre å gjøre noe med.

Favorittgenseren til Poden, 15 år, er forøvrig babyrosa.

Sorry as, men det er enorm forskjell på å være jente som kler seg i gutteklær og å være gutt som kler seg i jenteklær. Og jeg har en sønn som veldig gjerne gikk i tyllskjørt i barnehagen.

Dessuten er det som flere påpeker enorm forskjell på fasongen. Helt fra de er babyer. Og det er utrolig provoserende. Gutten min vil forresten ikke gå i tyllskjørt lenger, men han skulle gjerne hatt på seg noe annet enn svart, mørkegrønt, mørkeblått og camofarget. Heldigvis hjelper det mye at han kan bruke xs fra herreavdelingen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 22:40   #277
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.933
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg synes det generelt er mye dårligere utvalg i gutteavd. enn i jenteavd.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 16-12-20, 23:01   #278
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.902
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg har aldri hatt problemer med å finne gutteklær,vi har hatt både lilla, rosa og rødt , det kjøpte vi i gutteavdelingen, bukser kjøpte vi en periode i jenteavdelingen for det var de eneste som var smale nok, rosa detaljer på det og det gikk fint til skolestart. Nå synes jeg utvalget er ennå bedre enn da min var liten. Jeg har kjøpt mye gult til nevø blant annet.


Sist redigert av Chablis : 17-12-20 kl 08:29.
Chablis er ikke aktiv  
Gammel 16-12-20, 23:20   #279
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har aldri hatt problemer med å finne guttekor, vi har hatt både lilla, rosa og rødt , det kjøpte vi i gutteavdelingen

Nettopp.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 08:21   #280
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.118
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Knerten har egentlig aldri hatt "guttefigur". Han kjøpte i mange år bukser på jenteavdelingen for å få dem smale nok. Nå har gutteavdelingen kommet etter og han kan kjøpe bukser som ikke faller av der også.

Han har aldri vært A4, og var lenge veldig glad i lilla og rødt. Vi fant klær med "riktig" farge, men det er godt mulig at vi måtte lete en stund (og det er 5-10 år siden så det er godt mulig at mye er forandre). Og så er han bortskjemt med at jeg syr, og da kan det jo bli akkurat den fargen han ønsker seg.

Nå er han 13, og foretrekker grå eller svart hettegenser med mørkeblå jeans til. Og skiller seg ikke nevneverdig ut lenger. (Som mor trekker jeg et lettelsens sukk over at han ikke bryr seg om det er riktig merke på genseren/jakka ... vi arvet masse merkeklær av sønnen til venninna mi og det var nesten mer problematisk at merket var der.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no