Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-23, 13:50   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

D

Hvis andre har lurt på om det finnes en lur måte å oppbevare konfirmasjonskort og andre minner fra dagen vil jeg bare tipse om disse boksene som jeg kom over i går

Jeg vurderte også denne boksen, men så endte jeg med å kjøpe en fin boks hos Søstrene Grene. Mye billigere, forskjellen er at lokket er avtakbart. Kanskje ikke like elegant som denne, men økonomisk som jeg må være så gjør den absolutt nytten.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 22:28   #2
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Jeg er nysgjerrig på spådomsark Frøy?

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 22:38   #3
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Jeg er nysgjerrig på spådomsark Frøy?

Du ser dem under konfirmasjon på siden Frøy linket til.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 22:56   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, spådomsarkene var også fra den siden, tror det er passe underholdning blandt gjestene i vår konfirmasjon.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-23, 15:30   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alle kort og sånn fa min konfirmasjon i en stor skoeske.... så en fin boks fra søstrene grene er da et steg opp derfra i alle fall.

Etter ungenes barnedåp befinner alt seg i hver sin stor papirpose...

Derfra skal jeg til å lete frem litt nå, planen har hele veien vært at det lyset vi fikk i dåpen som kriken mente vi skulle tenne og brenne et symbol hvert år på dåpsdagen, det utgikk jo glatt i glemmeboken, men jeg tenkte at det skulle jeg sette på bordet i konfirmasjonen hans. Så det er planen min

Gammel 14-04-23, 16:58   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Fin boks, men når alle gjestene våre kommer fra bare 6 familier/husholdninger blir det ikke akkurat mange kort. Litt stusselig med seks kort i en boks og jeg ser ikke helt hvilke andre konfirmasjonsminner vi skulle tatt vare på i den? Opplys meg gjerne hva dere andre har tenkt å ta vare på, mulig jeg må skaffe meg noe slikt hvis det kommer gode idéer.
Barna våre har dessuten allerede hver sin minneboks med alt fra tegninger og ting de har laget, armbåndet fra sykehuset da de ble født, barnehage- og skolebilder, bursdagskort, diplomer og andre ting så jeg har liksom bare tenkt at konfirmasjonskortene havner der de også.

Sist redigert av Myria : 14-04-23 kl 17:05.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-23, 10:25   #7
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Fin boks, men når alle gjestene våre kommer fra bare 6 familier/husholdninger blir det ikke akkurat mange kort. Litt stusselig med seks kort i en boks og jeg ser ikke helt hvilke andre konfirmasjonsminner vi skulle tatt vare på i den? Opplys meg gjerne hva dere andre har tenkt å ta vare på, mulig jeg må skaffe meg noe slikt hvis det kommer gode idéer.
Barna våre har dessuten allerede hver sin minneboks med alt fra tegninger og ting de har laget, armbåndet fra sykehuset da de ble født, barnehage- og skolebilder, bursdagskort, diplomer og andre ting så jeg har liksom bare tenkt at konfirmasjonskortene havner der de også.

Jeg har aldri sett på kortene jeg fikk til min egen konfirmasjon, og har kun samlet på storebrors fordi det er noe man liksom bør gjøre. Men han fikk jo kort fra langt flere enn bare gjestene - det kommer gaver fra naboer, våre venner, hans venner osv.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-23, 10:36   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, noen flere kort blir det kanskje, men uansett ikke så mange at jeg trenger et helt eget oppbevaringssted til dem. Jeg konfirmerte meg ikke selv, men tviler på at jeg ville sett gjennom kortene i ettertid om jeg hadde (jeg har f.eks. aldri sett på kortene fra bryllupet vårt, men jeg har nå tatt vare på dem) som vel sikkert er grunnen til at jeg ikke en gang har tenkt tanken på å ha en egen konfirmasjonsminneboks.

Gammel 14-04-23, 22:49   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to eldstes konfirmasjonskort oppbevares i Kiwiposer, tipper denne får samme behandling.

Gammel 14-04-23, 23:15   #10
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mat i boks, og hjelp på kjøkkenet. Kom på at det kanskje kunne være fint å ha mest fri i selskapet.

Gammel 15-04-23, 00:40   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er visst tante til en 2023-konfirmant, så jeg må jammen begynne å tenke på talen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-23, 23:09   #12
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Hvis man gjerne vil se på kortene senere er en mulighet å ta bilder av dem og så ha dem med i en eventuell fotobok. Samme med spådommer og denslags.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-23, 23:27   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg vet ikke hvorfor det kom så tregt til meg, men tidligere i dag tenkte jeg plutselig på at storebror sannsynligvis vil og bør gi et kort og gave til bestevennen som konfirmeres uken før. Hva er vanlig sum å gi egentlig?

Gammel 16-04-23, 00:12   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg vet ikke hvorfor det kom så tregt til meg, men tidligere i dag tenkte jeg plutselig på at storebror sannsynligvis vil og bør gi et kort og gave til bestevennen som konfirmeres uken før. Hva er vanlig sum å gi egentlig?

200 er fast takst her.

Gammel 15-04-23, 23:56   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Da er dressen i boks. Mangler sko. Han vil ha Nike Jordans, men de er ikke enkle å få tak i. Spørs om han ikke må ta til takke med pensko.

Gammel 16-04-23, 00:21   #16
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det gikk opp for meg i dag når jeg talte lørdager med svømmetrening for yngste at det er bare tre uker til

Tale har jeg ikke laget enda.
Men så kom jeg til å tenke på sånn bildepresentasjomer som jeg har lest om, eller kahoot. Har folk tilgang på storskjerm, eller?

Tale må skives i alle fall, muligens jeg og mannen deler på?

Men hva gir VI konfiemanten? Det er ikke bestemt.

Alle skal de få tilbud om bunad, men han får sin når han er utvokst. Mellomste arver min og yngste må det syes en til. (evt syes en til mellomste også får yngste overta min når den tid kommer. Hun er bare 7 enda og skal ha festdrakta mellomste fikk til dåpen hennes)

Pc spleiset vi og han på i vinter.

Penger?

Gammel 16-04-23, 00:28   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Nå er jo min relativt venneløs, men 200 er den taksten jeg også tenker. Og vi er heldige nok til at så godt som alle det er logisk å tenke han kanskje burde gi til skal konfirmeres helga etter ham. Så vi kan styre litt etter det.

Gammel 16-04-23, 00:36   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg tenkte også 200, men det er det de gir hverandre i bursdagsgave så jeg ble litt usikker på om det er nok.

Gammel 16-04-23, 07:52   #19
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg fant en gammel tråd her inne om drikke-beregning til konfirmasjon, så nå har jeg begynt å tenke.

Jeg har ikke helt tallet på hvor mange vi blir, men jeg har dannet meg en ide om ca mengde brus da i alle fall.

Erfaring tilsier at trolig har mine foreldre en pose med 1,5 litere i bilen. Ikke utenkelig at minst en annen bil på plassen utenfor også har det. Sånn just in case.

Vi kommer neppe til å trenge det, for mannen min har trolig minst like mye i backup, på kjølerommet. Utover de ca 1 liter pr brusdrikkende person, rundet oppover, jeg beregner. Vi skal ha er selskap med folk fra 1,5 til 70+

Eplemost er jeg rimelig sikker på at ikke kommer på bordet. Joda, det er sikkert mulig å finne en jeg liker (aka, ikke smaker eplemost i det hele tatt) men jeg har ikke tenkt å bruke disse tre ukene på å smake meg frem til det. Det er noe jeg ikke har et forhold til i mstssmmenheng annet enn på jobb-tur (hvor det gjerne er den flaska. Eller noe lokalt. Hittil ikke funnet noe som jeg synes er kjekt å drikke mer enn jeg absolutt må av)
Og alkoholfritt blir det.

Kaffi og te og brus og vann til koldtbord. Antar ingen vil ha te til kakene, men ble i går minnet på at det er ønsket til koldtbordet.

Nå må jeg bare få inn svar og telle gjester, så skal jeg begynne å summere.

Kakebordet må vi også få en orden på. Pr nå er det litt overvekt av sjokolade.... Utfra konfirmanten ønske lages en rullekake med sjokoladekrem som i familien går under navnet "den franske", den er veldig god. Fløte og sjokolade kokes opp kvelden før og piskes til krem når det er kaldt. Kaken tekkes med marsipan. Nam.
Mannen skal lage sjokolademousse etter sin bestefars oppskrift.
Min tante lager tropisk aroma.
Jeg lager crazy chocolate kake, for bruker jeg en pose alternativt mel så er den både melkefri, eggefri og glutenfri.
Så skal vel også ei annen glutenfri kake ha sjokoladekrem.
Og det er varslet oreokake.
Og ønske om glutenfrie browbies.

Troooor det er nok sjokolade - tema, bør balanseres litt? (jada, skal vel ha en klassisk marsipankake. Og fruktsalat. Og karamellpudding. Suksessterte. Og gele. Og muffiks. Som sikkert kan lages uten sjokolade ��)

Jaja, det begynner nå å bli litt kaker også da. Men vi blir ganske mange tror jeg.

Får begynne å telle opp de vi har fått svar fra.

Gammel 16-04-23, 10:19   #20
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min får penger av meg. Han får de på forskudd nå for å bruke til båt (og må spytte i sparepenger selv).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.