|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Høner
Veldig innafør. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HønerHehe, er'a klukk? Passet høner en gang og en av dem var klukk, fikk streng beskjed om at'a ikke fikk legge seg til med egg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Det kan være veldig vanskelig å få dem ut av klukkingen. Min ligger nå halve døgnet uten å ha egg under seg, men hun gir seg ikke. I tillegg har hun sluttet å legge egg selv. Dette er naturlig ettersom de ikke bør fortsette å legge egg når de ligger klukk for da kommer ikke kyllingene samtidig og hønen kan ikke både passe på kyllinger og ruge egg. De kan ligge lenge om man ikke avklukker dem. Typ flere måneder. Jeg var nødt å la to som jeg hadde få egg her i vår. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å, takk - så fint å vite! Hønene var passet av andre før oss, så da kan det hende at det nettopp har vært noe eggproblematikk, ja. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HønerHvordan går det i hønsehusene rundt om i det ganske land? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Høner1x2 meter burde holde nå. Utfordringen er vel at man ofte ikke ender opp med det antallet man tenkte uten flere. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: HønerNå er "chicksa" i gang med verping, tror det er 2 av 3 som legger egg, vi får i hvert fall ett egg per dag. Nydelige, små , lysebrune egg - stor stas! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: HønerDet er noen som tar myting på alvor. Sist redigert av Pelen : 14-01-17 kl 22:18. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: HønerHer sammen med "søsteren" som hun normalt sett er helt klin lik. Dette er sjokoladefargete dvergorpington. (De hvite prikkene på fjærene på søsteren er ikke der i virkeligheten). Sist redigert av Pelen : 14-01-17 kl 22:19. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: HønerTakk Pelen! Får man tak i verpeklare dyr eller er det vanskelig? Så en som annonserte tre suxecc eller noe slikt for 1000,- i nærheten her. Synes det er lenge å vente på egg
|
|
|
#17 |
|
Sv: HønerJeg har 3 høner og en hane, får 3 egg de fleste dagene og 2 stk enkelte dager, og det holder både min kjernefamilie og foreldrene mine med egg. De er lys Sussex og Rhode Island Red. Pene, ganske store høner med lysebrune egg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: HønerOg siden det er liv i hønetråden igjen, jeg har lyst på kyllinger til våren, er det noen som har erfaring med å la høna ruge? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: HønerJeg har hatt høne som har ruget og jeg har en som ligger helt pal nå til tross for at vi plukker eggene hver dag. Prøv å la eggene ligge og se om noen legger seg på. Hvilke raser har du Galathea? Det er jo veldig forskjellig hvor rugevillige de er. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Unik
|
Sv: HønerDei to hønserasene som du har Galathea er ikkje så veldig rugevillige meiner eg. Sussex har eg vel ufrivillig fått klukk ein gong. Men lag til ein skjerma rugekasse og legg oppi nokre narreegg. Og ha klar rugeegg. Dersom ei høne legger seg klukk, bør ho ikkje ligge lengre enn nødvendig.
|
![]() |
|
|