|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Har du latt håret blir grått? | |||
| Ja, og eg er under 40 |
|
5 | 4,59% |
| Ja, og eg er over førti |
|
8 | 7,34% |
| Nei. Ikkje enno |
|
53 | 48,62% |
| Nei, erru gærne? |
|
43 | 39,45% |
| Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Jeg har blitt ganske mye gråere (eller mer presist, fått mange hvite hår) i det siste. Og jeg sliter litt med at håret mitt plutselig ser så mye lysere ut enn før, jeg har alltid vært veldig mørk. Synes at jeg kler mørkt brunt hår bedre enn den litt blassere varianten jeg har nå. |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Audacious
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Jeg har noen få hvite hår, er mellomblond med ganske mørkt hår på undersiden og i skillen på vinteren, og foreløpig er vel strategien å lysne bitelitt vinterstid så det ikke synes så godt.
|
|
|
#263 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du latt håret bli grått?Min gjenoppdagede, fantastiske fyr av en frisør foreslo faktisk smale, smale hvite striper for å lette det tunge håret mitt(har mye hår!), så det er nok mer grått oppi der enn jeg ser selv.
|
|
|
#264 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Har du latt håret bli grått?
Jeg har tidligere farget håret heller sjeldent, men etter en slik runde oppdaget jeg at i etterveksten var det mye grått. Å farge det så ofte som jeg trengte for å skjule det gråe gadd jeg ikke og bestemte meg for å slutte med slikt. Da var jeg 47 år.
Jeg blir litt satt ut av at du kaller noen få grå hår for "ille" og "helt krise". |
|
|
|
|
|
#265 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Håret mitt som før var glatt og slett er blitt mer "ru" og bølgete og "luftig" med "volum" enten jeg vil det eller ei etter at jeg fikk grått hår. Jeg er overhodet ikke vant til sånt hår og synes det er fryktelig uvant! |
|
|
|
|
|
#266 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mitt hår er veldig ulikt det det var før det ble grått. Jeg vil anslå at 50% av hårstråene mine nå er hvite (for vi snakker skikkelig hvitt og ikke grått her, ja!) - og håret oppfører seg ulikt, strukturen er noe stivere og volumet større.
|
|
|
#267 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg kan tenke meg større kriser enn grått hår, ja, men jeg må ærlig innrømme at det er det alderstegnet jeg setter minst pris på. Jeg er tidlig i 40-årene, og er ikke på noen måte mentalt klar for å bli gråhåret dame ennå. Jeg har heller ikke så mye grått at jeg må farge hele håret, så jeg kommer nok til å fortsette med å farge etterveksten til det blir veldig tungvint å vedlikeholde. Jeg tror faktisk forfengelighetsgrensa mi går ved håret. Gjerne joggebukse i butikken og uten sminke på jobb, men de grå håra mine får du aldri (se). |
|
|
|
|
|
#268 |
|
etterpåklokest
|
Så håret ditt gikk/går fra mørkt til hvitt, uten å være innom grått? |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De enkelte hårstråene, ja, beklager om jeg har vært utydelig.
|
|
|
#273 |
|
heimføing
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Jeg er over femti og jeg farger. Hvis jeg hadde vært trettifem og fått grå hår så kanskje jeg hadde vurdert å beholde dem. Men jeg vil ikke se eldre ut enn jeg er. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
fri
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Da har jeg farget håret lysere med så kald farge som søsteren min klarte å få til. Først avfarget hun alt håret som var farge i, og lot etterveksten være. Så farget hun etterveksten med en askfarget minicolor, og deretter etterveksten som nå var litt oransje i en så kald askfarge som mulig. Det ser ikke grått ut, men er heller ikke en altfor varmbrun lysfarge. Jeg har fått med meg en sånn blå shampo som kan gjøre den mer blågrå etter hvert. Mulig at sola også kan hjelpe til. Så får jeg bare farge videre i så gråaktig jeg klarer etter hvert. Blir muligens ikke så mye sjeldnere å farge, men forhåpentligvis så vil ikke etterveksten bli så synlig som når jeg har mørk brunt. Sist redigert av LaBanga : 25-06-15 kl 13:57. |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Har du latt håret bli grått?Veldig stilig!!
|
|
|
#277 |
|
Glamorøs
|
Så vidt jeg forstår ser håret grått ut fordi det ligger sammen med mørkere hår. Det er ikke slik at det går via grått. Hårstråene mister fargen sin, blir hvite eller sølvfargede, og mengden hår med farge man har rundt de hvite avgjør om det ser hvitt eller grått ut.
|
|
|
#278 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du latt håret bli grått?Jeg syns jeg ser en del damer med stålgrått hår også,noen ganger blandet med sølv.
|
|
|
#279 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du latt håret bli grått?Så fint, LaBanga. Flott med litt spill i håret.
|
|
|
|
#280 |
|
Glamorøs
|
Men da er det vel fordi deler av håret er svart. Blandet med de hvite hårstråene fremstår det grått.
http://www.harmodeller.no/no/Gratthar/
Sist redigert av Tallulah : 24-06-15 kl 23:06. |
|
|
|
![]() |
|
|