Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-14, 12:34   #261
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Eg blir skikkelig glad når eg får fine pakkar. Innpakking av julegåver er noko eg like å bruke tid og flid på. Kanskje det henge sammen med at eg virkelig ikkje er kreativ på noko anna felt, men at dei gåvene fikse eg. Når eg ser under juletreet vise igjen mine gaver og det syns eg er koselig.

Gammel 10-10-14, 13:02   #262
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør dere ang mulighet for bytting? Jeg synes det er så kjipt å kjøpe gaver tidlig og så får ikke mottaker bytte dem og de feks har det fra før. Det samme gjelder nettkjøp, det blir så styr med bytting.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 13:20   #263
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytting er ikke en mulighet.

Gammel 10-10-14, 13:50   #264
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Bytting er ikke en mulighet.

Men er ikke det litt dumt? Jeg vet ikke helt hva folk har av alt fra bøker til lego til kjøkkendingser, og jeg har heller ikke oversikt over om noen er allergisk mot en bodylotion eller om svigerfar allerede har fleecetepper i bobilen.
Er det bare meg som mangler oversikt over slike ting? Ber dere om ønskelister av familie og venner nå?

Sist redigert av 007 : 10-10-14 kl 14:42.
Gammel 10-10-14, 13:55   #265
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir med byttelapp om det er mulig, men jeg vet alltid hva nærmeste familie liker å få og trenger (uten å spørre) så blir blir alltid suksess uansett. Svigers er litt vanskelige å kjøpe til, så der går det ofte i det samme. Vin, sjokolade og bilder av ungene/fotokalender og lignende. Det er det de vil ha hvert år, og det de får. Jeg gir også bort mye hjemmelaget godteri, salte mandler og lignende.

Gammel 10-10-14, 13:57   #266
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager mye sjøl, og bedriver research før jeg handler.

Gammel 10-10-14, 14:12   #267
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Å ikke ha mulighet for bytting er hovedgrunnen til at det er så få gaver vi kjøper inn tidlig. Jeg vil bare ikke ta sjansen på at gaven ikke blir godt mottatt, også med tanke på alt det rare, og ubyttbare, vi selv har fått. Det er noen som er vanskelig å finne på gaver til, mens andre er enkle og hvor gaven gjerne kan kjøpes flere mnd i forveien fordi man kjenner mottakeren og smaken godt.

Gammel 10-10-14, 14:17   #268
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker ikke alltid på at det må kunne gå an å bytte. I år skal jeg på utenlandstur i slutten av november, og kjøper sikkert noen gaver da. Hvis de ikke faller i smak får den (u)glade mottaker gi det videre. Jeg prøver selvsagt å finne noe jeg tror faller i smak, men om jeg bommer, så tenker jeg at det får stå sin prøve.

Gammel 10-10-14, 15:04   #269
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Lego får man stort sett alltid byttet etter jul, uten kvittering altså. Så lenge det er noe de har i den butikken, i alle fall.

Gammel 10-10-14, 16:10   #270
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper gaver som kan byttes, med mindre det er noe jeg er helt sikker på at mottakeren vil beholde. All Lego, uansett hvor den er kjøpt, tar de i mot og bytter på Extra Leker. Det gjelder også leker, men da må det være vare de har i butikken. Lego tar de også i mot selv om de ikke har solgt akkurat samme vare. Leker kjøpt på nett hos Toys R Us kan også byttes i butikkene.

Gammel 10-10-14, 18:53   #271
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Da eldstemann fikk lego i bursdagsgaver byttet han inn smålegoboksene og kjøpte en stor lego på ToysRus. De tok imot det de fikk scannet inn. Ingen kvittering trengtes.

Jeg har akkurat byttet inn bøker som minsten fikk i bursdagsgave + etpar bøker som jeg fikk sist jul på Ark. Må tenke litt på hva jeg skal kjøpe til minsten for de pengene.

Gammel 10-10-14, 19:01   #272
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg slenger meg inn her. Det blir en blandet jul i år, første uten pappa, men nettopp derfor vil jeg fokusere på kosen og komme i gang tidlig med praktiske ting. Jeg tror til og med julekortmotivet er sikret!

Gammel 10-10-14, 19:20   #273
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Dere juleeksperter, hvor nært inntil jul må man lage julekonfekten for at den skal være fersk og fin i jula?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 19:22   #274
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Trist ingling. Dette blir vår tiende jul uten Pappa og det føles fremdeles rart. Man blir vant til det samtidig som det er noe som ikke føles helt riktig.

Lego er lett å bytte ja, uten kvittering og i hvilken som helst butikk.

Gammel 10-10-14, 19:31   #275
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Vi har kun et aktuelt legobarn i familien, men 20 å kjøpe gave til.

Gammel 10-10-14, 19:31   #276
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror sannelig jeg skal la meg inspirere og planlegge jul tidlig i år. Jeg skal nemlig ligge i senga mi de neste 2,5 ukene. Man kan planlegge alt fra en pc, ja? Her blir det ren netthandel i år!

Gammel 10-10-14, 19:33   #277
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

ingling

Hvilken av elektronikkjedene har rimelig shipping/forsendelseskostnader? Noen som vet?

Gammel 10-10-14, 19:43   #278
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har laget julekortene.
Må bare ta bilde av de tre håpefulle og redigere inn litt tekst, godt det fremdeles er et par mnd til de må sendes.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 19:53   #279
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varer kjøpt på nett på Elkjøp og XXL kan også byttes i butikk. Jeg tror det også gjelder Tilbords, men jeg har aldri sjekket.

Gammel 10-10-14, 19:58   #280
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julehandel på nett anbefales. Jeg egosentrisme en hel jul mens jeg var på sykehuset et år. Lurt å holde seg til etablerte kjeder, da kan man bytte i butikk.

Jeg synes som vanlig det er vanskeligst med gave til egne barn og mann. De er utrolig vanskelige å kjøpe gaver til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.