Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 20:46   #261
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Uansett hva fotballdamen har gjort: Jeg syns ikke hun fortjener å bli hetset. Mobbing og hetsing er ikke greit, rett og slett.

Enig med deg. Men jeg synes på en måte man må være forberedt på at folk reagerer når man gjør noe såpass kontroversielt som å poste ubdertøysbilde av seg selv. Og hvor går grensen mellom saklig og mobbing, egentlig. Hvis man ikke vil ha annet enn skryt vil jo enhver kommentar som ikke er applaus, oppfattes som kritikk?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 20:47   #262
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er uheldig med fotballfrues og lignende blogger er ikke enkeltinnlegg eller enkeltbilder, men det er det totale som bloggene kommuniserer. Det er ikke noe galt med å legge ut et og annet bilde etter fødsel. Bevares.. Det må være helt ok. Det er heller ikke problematisk å komme med ekstatiske lykke og gledesutbrudd. Noe av det som blir problematisk med blogger av denne typen blir at det totalt sett ikke balanseres i det hele tatt.

Å legge ut et etter-fødsel bilde selv om man har like flat mage som før er ikke galt, men når hele svangerskapet er perfekt, man mener noe om hva man skal kle seg i, legger ut bilder av perfekte fødebager og mener noe om hvordan gravide skal kle seg, formidler oppskrifter på godsaker med sukrin fordi sukker ikke er bra, så blir summen ganske voldsom.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 20:49   #263
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Uansett hva fotballdamen har gjort: Jeg syns ikke hun fortjener å bli hetset. Mobbing og hetsing er ikke greit, rett og slett.

Helt enig-det er ikke greit. Syns hun er flott jeg, men ble jo skuffet over at hun har løshår da...

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 20:50   #264
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen mennesker fortjener hets, men tilbakemeldinger som ikke er utelukkende skryt må man nesten være forberedt på når det man lever av er feedback på kropp, klær, skjønnhet og perfekt liv. Uten feedback, ingen inntekt.
Kropps og perfekt image-bransjen er skummel sånn.

Gammel 29-11-13, 20:50   #265
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Helt enig-det er ikke greit. Syns hun er flott jeg, men ble jo skuffet over at hun har løshår da...

Skuffet?

Gammel 29-11-13, 20:55   #266
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det jeg synes er uheldig med fotballfrues og lignende blogger er ikke enkeltinnlegg eller enkeltbilder, men det er det totale som bloggene kommuniserer. Det er ikke noe galt med å legge ut et og annet bilde etter fødsel. Bevares.. Det må være helt ok. Det er heller ikke problematisk å komme med ekstatiske lykke og gledesutbrudd. Noe av det som blir problematisk med blogger av denne typen blir at det totalt sett ikke balanseres i det hele tatt.

Jepp. Jeg har ikke problemer med at dama har flat mage, eller at hun er veltrent eller at hun legger ut sjøldiggebilder for den del. Jeg har problemer med at dama er Barbie.

Gammel 29-11-13, 20:58   #267
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig med deg. Men jeg synes på en måte man må være forberedt på at folk reagerer når man gjør noe såpass kontroversielt som å poste ubdertøysbilde av seg selv. Og hvor går grensen mellom saklig og mobbing, egentlig. Hvis man ikke vil ha annet enn skryt vil jo enhver kommentar som ikke er applaus, oppfattes som kritikk?

Jeg syns ikke det har vært hets det som har kommet fram her på FP altså. Men ut fra det bl.a. Pia skriver her, så er det opplagt at hun blir hetset. Jeg syns ikke det er OK.

Klart man må regne med kommentarer når man legger ut slikt. Jeg syns for eksempel det er en betimelig kommentar å lure på hvorfor hun vil legge ut et slikt bilde. Og det går jo, som mange her påpeker, på helheten.

Det vil jo bli interessant å følge med framover, da. Kommer vi til å se bilder med poser under øynene etter for lite søvn? Eller ansetter hun en nanny slik at hun kan blogge for penga? Tiden vil vise.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 23:05   #268
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Nå tror jeg ikke meg selv - jeg blander meg i en Fotballfruetråd.

Jeg bryr meg nada om magen, om puppene eller løshåret. Jeg bryr meg om at vi lever i en verden der det er en naturlig ting å legge ut bilde av seg selv i undertøyet. Samme når det skjer.

Jeg har jobbet såpass med barn, unge og sosiale medier at jeg vet hva dette gjør med mange jenters grenser for hva som er greit å publisere, og jeg vet at mange merker konsekvensene av bildet de la ut, enten fordi det får feil oppmerksomhet, for mye oppmerksomhet eller ikke får oppmerksomhet i det hele tatt.

Hvorfor må man stille seg opp i trusa?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 23:11   #269
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg bryr meg nada om magen, om puppene eller løshåret. Jeg bryr meg om at vi lever i en verden der det er en naturlig ting å legge ut bilde av seg selv i undertøyet. Samme når det skjer.

Jeg har jobbet såpass med barn, unge og sosiale medier at jeg vet hva dette gjør med mange jenters grenser for hva som er greit å publisere, og jeg vet at mange merker konsekvensene av bildet de la ut, enten fordi det får feil oppmerksomhet, for mye oppmerksomhet eller ikke får oppmerksomhet i det hele tatt.

Tror ikke Fotballfrua har vært på et av foredragene dine...

Gammel 29-11-13, 23:18   #270
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Der skulle hu ha vøri!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 23:20   #271
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan vi nok alle enes om.

Gammel 30-11-13, 00:51   #272
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne fotballfrua har jeg såvidt hørt om før. Aldri orket å titte innom bloggen hennes engang, og ingen av mine FB-venner har noensinne nevnt henne.
Hva er det egentlig med henne som gjør at hun får så mye oppmerksomhet?

Sjelden jeg storflirer for meg selv. men når jeg kom over kommentarer her over folk som nærmest var sjokkert over at hun har løshår, da ble jeg temmelig månebedåtten. Who cares?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 01:32   #273
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Akkurat!! Hvorfor stille opp i bare truse og bh, og i en veldig sexy en også? Hva vil hun formidle da? Denne dama overlater ikke ting til tilfeldigheter, og jeg syns det er meget betenkelig at hun bruker kropp i den settingen der(nylig født), og det mest sannsynlig for å skape mersalg av ett eller annet produkt. Hvilke signaler hun sender til påvirkelig unge jenter er jammen ikke greit, jeg syns hun har et fokus som ikke er sunt. Det bekymrer meg at mine tenåringsjenter og andre i samme aldersgruppe leser dette og tror dette er normen. Livet for de fleste handler jo ikke om merkeklær, ta seg best mulig ut og ha et perfekt hjem.

Gammel 30-11-13, 01:57   #274
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Det e da alldeles ikke alltid folk mener det som et kompliment? Mange ganger blir det sagt i en litt formanende tone.

Og uansett så er det nokså irriterende at en annen person har vurdert kroppen din og føler at de skal ytre sin mening.

Jeg synes det er helt symptomatisk for hvor forferdelig der har blitt når kvinner skal bli glad når andre kommenterer kroppen. Og om de reagerer og blir sint, blo avfeid med "Slappa! Det er et kompliment!" For det er jo lykken, at andre skal vurdere utseendet ditt og falle ned på at du er godtatt.

Jeg synes det kan være akkurat like nedverdigende uansett om det er ment som en positiv greie eller negativ. Hva føkk har andre med å mene noe om utseendet mitt og hvorfor tror de at jef er noe som helst interessert i å høre vurderingen? "Det var ment som et kompliment" jaha? Og hvorfor tror man at jeg er filla interessert i hva andre mener? Å takk, liksom, fremmede noksagt, det betyr da absolutt ikke noe for meg.

Altså, om folk jeg er glad i sier at jeg ser bra ut en daf, så er jo det selvfølgelig hyggelig, det jeg tenker på er mer fremmede og fjernere bekjente, hvor jeg absolutt ikke føler at jeg kan uttale meg fritt om utseendet deres.

Gammel 30-11-13, 02:25   #275
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Føkk, Esme sier det bra!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 02:48   #276
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Neida, for all del, men på relativt ferske bilder av henne tror jeg absolutt hun har BMI på mer enn 18. Hun er riktignok 3 cm høyere enn meg, men sammenlignet med hvordan min kropp var med BMI på 18, så har jeg vondt for å tro det går an med såpass muskeltonus og figur som hun har. Men jeg kan ta feil, for all del.

For meg blir det meningsløst å skulle mene noe om en persons BMI all den tid BMI er ikke ment å brukes på enkeltindivider. Det er store variasjoner! Jeg kjenner en som har fleskete mage og hofter og er undervektig på BMI-skalaen. Jeg selv er overvektig når jeg ser sunn og slank ut.
Når det er sagt, syns jeg MC ser sunn og sterk ut.

Gammel 30-11-13, 09:20   #277
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig med Esme. Selv om jeg mener at kommentarer om tykkjer ofte er ment som en kompliment, så mener jeg jo ikke at det er GREIT. På lik linje med alle "komplimentene" jeg fikk over hvor fiiiiin jeg har som hadde slanket meg, for før var jeg jo så tjukk, lite lekker, stygg, osv. Jeg blir for øvrig direkte sjokkert av å lese hva folk kan lire av seg til tynne folk. Trodde mer det var på "ta et kakestykke til da, du som er så tynn"-nivået.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 09:57   #278
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tynne folk får sikkert mindre negative kommentarer, men jeg blir stadig overasket over hva folk får seg til å si til en tynn person. Og at det liksom er helt greit å si sånt fordi man er så "heldig" å være tynn.

Gammel 30-11-13, 10:04   #279
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg sier ikke at tynne folk ikke blir, eller har rett til å bli, såret for kommentarer om kroppen sin. Klart de har det, på samme måte som overvektige. Men bak kommentarene til overvektige så tror jeg det ligger noe mer enn bare tanke for utseendet, det er en forakt fordi man mener overvekten skyldes rmanglende selvkontroll. Fråtsing, glupskhet og latskap. Man har selv skylden for å ha blitt sånn. Og det sårer mer. Det er egentlig en skikkelig slem og stygg tankegang, og jeg tror veldig mange tenker sånn. Jeg har gjort det selv.

Gammel 30-11-13, 10:15   #280
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser av sosiale medier at Live Nelvik stilte opp naken på Petre Gull i går, og blir applaudert. "Ekte kvinne".

Jaja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.