|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Enig med deg. Men jeg synes på en måte man må være forberedt på at folk reagerer når man gjør noe såpass kontroversielt som å poste ubdertøysbilde av seg selv. Og hvor går grensen mellom saklig og mobbing, egentlig. Hvis man ikke vil ha annet enn skryt vil jo enhver kommentar som ikke er applaus, oppfattes som kritikk?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Det jeg synes er uheldig med fotballfrues og lignende blogger er ikke enkeltinnlegg eller enkeltbilder, men det er det totale som bloggene kommuniserer. Det er ikke noe galt med å legge ut et og annet bilde etter fødsel. Bevares.. Det må være helt ok. Det er heller ikke problematisk å komme med ekstatiske lykke og gledesutbrudd. Noe av det som blir problematisk med blogger av denne typen blir at det totalt sett ikke balanseres i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#263 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Helt enig-det er ikke greit. Syns hun er flott jeg, men ble jo skuffet over at hun har løshår da... |
|
|
|
|
|
#264 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Ingen mennesker fortjener hets, men tilbakemeldinger som ikke er utelukkende skryt må man nesten være forberedt på når det man lever av er feedback på kropp, klær, skjønnhet og perfekt liv. Uten feedback, ingen inntekt. |
|
|
|
|
|
#266 |
|
Dig for victory!
|
Jepp. Jeg har ikke problemer med at dama har flat mage, eller at hun er veltrent eller at hun legger ut sjøldiggebilder for den del. Jeg har problemer med at dama er Barbie.
|
|
|
|
#267 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syns ikke det har vært hets det som har kommet fram her på FP altså. Men ut fra det bl.a. Pia skriver her, så er det opplagt at hun blir hetset. Jeg syns ikke det er OK.
|
|
|
#268 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Nå tror jeg ikke meg selv - jeg blander meg i en Fotballfruetråd. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Personlig pessimist
|
Tror ikke Fotballfrua har vært på et av foredragene dine...
|
|
|
|
#270 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Der skulle hu ha vøri! |
|
|
|
|
|
#271 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Det kan vi nok alle enes om.
|
|
|
|
#272 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Denne fotballfrua har jeg såvidt hørt om før. Aldri orket å titte innom bloggen hennes engang, og ingen av mine FB-venner har noensinne nevnt henne. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Akkurat!! Hvorfor stille opp i bare truse og bh, og i en veldig sexy en også? Hva vil hun formidle da? Denne dama overlater ikke ting til tilfeldigheter, og jeg syns det er meget betenkelig at hun bruker kropp i den settingen der(nylig født), og det mest sannsynlig for å skape mersalg av ett eller annet produkt. Hvilke signaler hun sender til påvirkelig unge jenter er jammen ikke greit, jeg syns hun har et fokus som ikke er sunt. Det bekymrer meg at mine tenåringsjenter og andre i samme aldersgruppe leser dette og tror dette er normen. Livet for de fleste handler jo ikke om merkeklær, ta seg best mulig ut og ha et perfekt hjem.
|
|
|
#274 |
|
Mother of Dragons
|
Og uansett så er det nokså irriterende at en annen person har vurdert kroppen din og føler at de skal ytre sin mening.
|
|
|
#276 |
|
saftig
|
For meg blir det meningsløst å skulle mene noe om en persons BMI all den tid BMI er ikke ment å brukes på enkeltindivider. Det er store variasjoner! Jeg kjenner en som har fleskete mage og hofter og er undervektig på BMI-skalaen. Jeg selv er overvektig når jeg ser sunn og slank ut.
|
|
|
#277 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg er veldig enig med Esme. Selv om jeg mener at kommentarer om tykkjer ofte er ment som en kompliment, så mener jeg jo ikke at det er GREIT. På lik linje med alle "komplimentene" jeg fikk over hvor fiiiiin jeg har som hadde slanket meg, for før var jeg jo så tjukk, lite lekker, stygg, osv. Jeg blir for øvrig direkte sjokkert av å lese hva folk kan lire av seg til tynne folk. Trodde mer det var på "ta et kakestykke til da, du som er så tynn"-nivået.
|
|
|
#278 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Tynne folk får sikkert mindre negative kommentarer, men jeg blir stadig overasket over hva folk får seg til å si til en tynn person. Og at det liksom er helt greit å si sånt fordi man er så "heldig" å være tynn.
|
|
|
#279 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
![]() |
|
|