Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reima eller PoP vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-11, 22:16   #261
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Her oppe i nord rives dressene vekk idet de ankommer butikkene. Så best å være tidlig ute.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 22:17   #262
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det blir så utplukket i størrelsene for oss som bor litt i provinsen.

Men barnehagen bruker knapt vår- og høstdressen på henne, for hun er mer enn varm nok i bare overtrekksbukse og tynn jakke.

Gammel 12-08-11, 22:22   #263
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Katta: Nei, jeg tror jeg venter en stund og ser. Vet at det alltid kommer tilbud. Han har en lego tec dress i 92 (like stor som reima i 98) som passer, så strengt tatt trenger han vel ikke dress, ikke før utpå nyåret? Men det er alltid greit å ha to synes jeg, en til hjemmebruk også.

Gammel 12-08-11, 22:23   #264
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg får se på Lindex i morgen. Poden likte heller ingen av reimadressene, han sa bare "jeg går og setter meg i trappa og venter til du er ferdig, mamma" Han likte imidlertid den sorte på KappAhl da.

Den var tøff til en 4-åring!

Gammel 12-08-11, 22:24   #265
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Nei, Reima virker å ha hatt designer som har gått på sterkere saker.

Snupp likte den mørkeblå og lilla med hunder, og jeg tipper den vil være bra for henne pga. mykheten, så får vi heller se hva vi velger neste gang. Jeg likte ikke så godt PoP-dressene, og ville ha med glatt for. Hadde hun vært større, hadde jeg kanskje gått for den røde fra Lindex, men jeg tror den er i stiveste laget nå som hun er såpass liten.

Tror jeg så den reima'en du kjøpte i butikk i dag og likte godt. Kan vel brukes til gutt også selv om den har endel lilla på seg?

Gammel 12-08-11, 22:29   #266
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde glatt brukt den til en gutt, også. Hun har "guttedress" nå også; denne, og den er kjempesøt kombinert med rosa eller lilla lue.

Det kan jo hende det er en gutt i magen min, også. Ikke at jeg tror på det.

Gammel 12-08-11, 23:20   #267
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er egentlig litt fascinert over all fokusen på vannsøyler, det meste voer 5000 er vel tett nok for en vinterdress. Det hjelper ikke at plagget har 20000 i vannsøyle når det blir kjøpt hvis tøyet er tynt og slites raskt. For store barn over 3-4 år synes jeg det er minst like viktig at de har slitesterkt tøy på knær og i baken som at de er vanntette.

Om det er kalde og tørre vintre der man bor, så er ikke vannsøylen såå viktig. Men her vi bor, på Østlandet, så er det veldig variabelt vintervær....iskaldt og tørt kan fort snu til mildt og vått/slapsete, og da spiller vannsøyle ganske mye synes jeg. Selvsagt teller slitestyrke også mye (av den grunn, droppet jeg vanlig Reimatec etter 3 år, for det var omtrent da jentene begynte å slite litt mer på vinterdressene).

Og for den del, det hjelper ikke å ha en uslitelig dress om ungen blir våt, og siden jeg aldri har ønsket å dra på regndress på vinterstid, så har vannsøyle vært høyt prioritert. Sammen med slitestyrke og gode pusteegenskaper.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:25   #268
millact

Standard

Samme her, Liljekonvall. På vestlandet har vi våte vintre, så dermed er vanntetthet viktig. Jeg dropper regntøy, har ikke, og bruker heller noen ekstra kr på dress.

Gammel 12-08-11, 23:25   #269
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så forresten en flott TTH dress i dag. Den var marineblå med stjerner og et rødt felt på. Litt sånn "american flag" inspirert .

Her er den visst:

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 00:47   #270
millact

Standard

Bergans kommer med vinterdress i år til de minste, Barnedressen Lilletind koster kr 1000,- og Snøtind Insulated koster kr 1400,-. Kunne godt tenke meg å teste en slik til 3-åringen.

Gammel 13-08-11, 00:51   #271
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Så forresten en flott TTH dress i dag. Den var marineblå med stjerner og et rødt felt på. Litt sånn "american flag" inspirert .

Her er den visst:

Jeg liker stjerner på klær, men den der ble litt too much.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 01:13   #272
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpte fjorårets modeller av både høstdress og vinterdredd fra reima, fine klare turkise, grønne og brune striper på den ene, og høstdressen hadde brun buksedel og turkise og brune striper på armene og livet. Syns de var fine jeg, og spesielt den halve prisen.
Satser på at de funker bra til vårt bruk, selv om vi ikke har hatt bhg-unge i denne alderen før. Så vi har kjøpt en ekstra vinterdress også, sånn i tilfelle det blir behov.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 10:01   #273
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nettopp reklamert på en reimadress dom ikke var vanntett og fikk ny super dress fra reima. Så hvis det ikke fungerer er det bare å reklamere!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 13:37   #274
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Om det er kalde og tørre vintre der man bor, så er ikke vannsøylen såå viktig. Men her vi bor, på Østlandet, så er det veldig variabelt vintervær....iskaldt og tørt kan fort snu til mildt og vått/slapsete, og da spiller vannsøyle ganske mye synes jeg. Selvsagt teller slitestyrke også mye (av den grunn, droppet jeg vanlig Reimatec etter 3 år, for det var omtrent da jentene begynte å slite litt mer på vinterdressene).

Og for den del, det hjelper ikke å ha en uslitelig dress om ungen blir våt, og siden jeg aldri har ønsket å dra på regndress på vinterstid, så har vannsøyle vært høyt prioritert. Sammen med slitestyrke og gode pusteegenskaper.

Å siden jeg ikke ønsker at poden skal få regnbukse uten på vinterdressen så er vannsøyle viktig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 16:25   #275
Geitrams

Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg kjøpte faktisk dress på KappAhl idag, fikk 25 prosent rabatt til og med. Poden likte den kjempegodt (den sorte), og den var myyyye mykere i stoffet enn den fra Lindex. Syns generelt Kappahl-dressene var penere enn Lindex sine og. Måtte opp i str 110, hadde 98 i Reima i fjor.
Den passet godt til figuren hans og hadde sånn greie på armene som gjør at ingenting kommer inn (sånn trangt glatt stoff rundt håndleddene), og det har mannen på sine vinterklær fra ett eller annet dyrt merke.
Vannsøyle 10 000, og stoffet kjentes ut som stoffet på Reimatec+'en han hadde i fjor. Var masse reflekser på dressen, så jeg slipper å være bekymret for om jeg ser ham i mørketida
Nå skal jeg bare finne en kul, fargerik lue til ham. Han har bare en sort fra Kivat fra før.

Skulle jeg komme over en annen fra Reima eller noe slikt som jeg liker, så kan jeg forsvare å ha brukt 500 kroner på KappAhl, vi har alltid hatt to vinterdresser uansett

Gammel 13-08-11, 16:59   #276
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det trange rundt armene på kapahl dressen er et mareritt for barnehageansatte. Var en 1åring som hadde en sånn dress i fjor. Helt umulig å få barnet armer igjennom. Verken med eller uten votter. Og uten satt ikke vottene på.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 17:04   #277
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det trange rundt armene på kapahl dressen er et mareritt for barnehageansatte. Var en 1åring som hadde en sånn dress i fjor. Helt umulig å få barnet armer igjennom. Verken med eller uten votter. Og uten satt ikke vottene på.

Men hennes sønn er 4 år, så da går det nok greit.

Gammel 13-08-11, 17:42   #278
Geitrams

Standard

Han er snart fire, og vi har prøvd dressen to ganger idag, han kler jo på seg selv uten problemer. God plass til votter mellom det stoffet og ytterstoffet som kan strammes ytterligere med borrelås.

Gammel 13-08-11, 19:59   #279
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg var på titterunde i dag, og vi heller sterkt mot pop-dressen, den røde. Knerten prøvde, den i 98 er noe stor til ham, men den i 92 er ti cm kortere og derved i alle fall ikke større enn den han allerede har, så tanken er at han har den han har i høst, til han må ha så mye under/har strukket seg så mye at den begynner å bli knapp, da kan han få den andre. Og så ta vi ut foret i den til våren når det blir for varmt å ha det der. Og dersom han ikke har slitt den ut, er den bevisst altså rød og egner seg for søsteren om noen år. (Men reimadressen han har hatt det siste 3/4 året egner seg ikke som annet enn ekstradress for henne, for den er en anelse godt brukt...)

Vanntetthet er viktig når vinteren tradisjonelt sett består av mer slaps enn snø. Slitestyrke også selvsagt, og det er en årsak til at jeg gjerne prøver noe annet enn reima i år.

Alternativet jeg sto med i hånden var en reflexdress som sikkert ikke var årets kolleksjon siden der var EN guttedress og fire jentedresser. Guttedressen var i 98 (og jentedressen for mye rosa i detaljene til at jeg syntes den kunne brukes på ham) Den har (ifølge lappen på jentedressene, det var ikke lapp på guttedressen) 10000 i vannsøyle, og kostet 799, men hang på stativ med 50%, så den ville bare kostet oss 400 kroner, hvilket jo gjør at vi kunne kjøpt en ny vårdress igjen til våren (siden sammenligningsgunnlaget vårt altså er pop-dressen som blir vårdress når vi tar ut foret) Men, det er noe med at jeg er litt lei av dette med at dresser så absolutt skal være GUTT eller JENTE, som jeg hadde snakket om med mannen på vei til butikken, som gjorde at mannen mener vi går for "den røde".

Jeg har sendt sms til det nummeret og fått melding tilbake om at jeg må registrere meg i en av deres butikker, så jeg kunne sikkert like gjerne gjort det uten å sende melding, når jeg likevel var der?

Gammel 13-08-11, 20:16   #280
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har sendt sms til det nummeret og fått melding tilbake om at jeg må registrere meg i en av deres butikker, så jeg kunne sikkert like gjerne gjort det uten å sende melding, når jeg likevel var der?

Ja, du kunne vel egentlig det. Var den røde fin, altså?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.