Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-11, 17:54   #261
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Er alene hjemme idag så det ble stekt grillpølse med hjemmelaget potetsalat Poden spiser ikke pølser så får så lyst på det i blandt

Gammel 28-06-11, 18:06   #262
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Potet og purreløksuppe til meg og møsbrømlesfe til Lillemor.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 28-06-11, 18:09   #263
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rååsa gryte til jentene og blå til guttene.

Eller kylling/tomatgryte til alle sammen.

Gammel 28-06-11, 18:36   #264
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Ostesnitzel, poteter, gr.saker og stekt løk i dag.

Gammel 28-06-11, 19:03   #265
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kyllingvinger type litt av en kylling på grillen, maiskolbe og potetsalat på boks. Skikkelig super-mamma med andre ord. Og masse vannmelon.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 28-06-11, 19:37   #266
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gryterett og pariserloff, nam.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 28-06-11, 20:50   #267
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøttpudding, poteter, brun saus, gulrøtter og kålstuing.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv  
Gammel 28-06-11, 20:56   #268
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Kjøttdeig og spaghetti med min fantastiske kjøttsaus. :mett:

Gammel 28-06-11, 21:19   #269
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Rykende fersk torsk (mamma hadde fiska og fått litt mye, så da ble det levert et par porsjoner her òg ), fileter stekt og så hadde dessverre potetene blitt frossen der de låg lengst bak i kjøleskapet så vi måtte ta pommes. Men det ble jo godt da, fish and chips

Miraluca er ikke aktiv  
Gammel 28-06-11, 21:20   #270
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jepp. Skjær purre i ringer, fyll i en ildfast skål, litt salt og pepper (vil tro at litt hvitløk i vil være godt, for de som liker det ) fyll opp med kremfløte og sett i ovnen ca 20 min , 200 grader. Etter halve tiden fyller du på litt mer purre og stør revet ost på. EnkeltPenkelt.

Det skal jeg prøve å huske på!

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Kjøttdeig og spaghetti med min fantastiske kjøttsaus. :mett:

Har du lyst til å dele den sausen? Jeg er på evig jakt etter den perfekte.

Ellers vet jeg ennå ikke hva jeg skal ha til middag, eller om jeg skal ha middag i det hele tatt.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 28-06-11, 21:21   #271
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pizza. I morgen må jeg bruke opp noen kokte, grønne linser jeg har i kjøleskapet.

Gammel 28-06-11, 21:25   #272
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det skal jeg prøve å huske på!

Har du lyst til å dele den sausen? Jeg er på evig jakt etter den perfekte.

Ellers vet jeg ennå ikke hva jeg skal ha til middag, eller om jeg skal ha middag i det hele tatt.

Klart det, jeg slenger i salt, hvit pepper, grovmalt sort pepper og masse kanel sammen med kjøttdeigen som brunes. Så spar jeg over tomatpure, kremfløte og smaker til med mer krydder etter at smakene har fått koke sammen litt.
Det er og veldig godt med løk og hvitløk brunet sammen med kjøttdeigen og en dæsj med chili, men det er ikke et must hvis man prøver å unngå sterk mat.
Av og til så har jeg i et par revne gulrøtter hvis jeg kjenner på at vi burde spise litt ekstra grønnsaker, men somregel har vi kun fullkornspasta, kjøttdeig med saus kanskje litt salat ved siden.

Gammel 28-06-11, 21:29   #273
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klart det, jeg slenger i salt, hvit pepper, grovmalt sort pepper og masse kanel sammen med kjøttdeigen som brunes. Så spar jeg over tomatpure, kremfløte og smaker til med mer krydder etter at smakene har fått koke sammen litt.
Det er og veldig godt med løk og hvitløk brunet sammen med kjøttdeigen og en dæsj med chili, men det er ikke et must hvis man prøver å unngå sterk mat.
Av og til så har jeg i et par revne gulrøtter hvis jeg kjenner på at vi burde spise litt ekstra grønnsaker, men somregel har vi kun fullkornspasta, kjøttdeig med saus kanskje litt salat ved siden.

Tusen takk! Den skal prøves, jeg lager som regel standard liksombolognese hver eneste gang. Sterk mat er ikke noe problem.

Gammel 28-06-11, 21:37   #274
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Den er farlig god sier alle jeg har laget den til. Men viktig med masse kanel i, jeg bruker nok 2-3 ts til 800 gr kjøttdeig. Det setter utrolig god smak på kjøtt!

Gammel 28-06-11, 21:47   #275
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Den er farlig god sier alle jeg har laget den til. Men viktig med masse kanel i, jeg bruker nok 2-3 ts til 800 gr kjøttdeig. Det setter utrolig god smak på kjøtt!

Ja, jeg tenkte også at den kanelen må være et triks. Jeg bruker det stort sett bare i chili con carne, men her skal kaneleres!

Gammel 28-06-11, 22:41   #276
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt kylling i peanøttsaus med ovnsbakte rotgrønnsaker i dag. Hadde ikke planlagt noe spes, men fikk middagsgjester så måtte kokkelere noe på kort tid

Nip er ikke aktiv  
Gammel 28-06-11, 22:41   #277
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

I dag ble det en bigbite. Har nettopp flyttet så holdt på å ordne i gamlehuset. Så da ble det noe kjapt mens vi jobbet

Gammel 28-06-11, 23:05   #278
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Gubben kjøpte grill i helga, så det har blitt grilling hver dag.

I dag ble det på grillen tilberedt laksefileter i folie. Med litt smør, salt pepper og sitron. Hadde rømme på før servering. Ved siden av hadde vi grønnsaker i folie. Tynne staver av poteter, brokkoli, purre og sjampinjonger. Med litt smør, salt, pepper, hvitløk og litt hakkede tomater med basilikum. Det ble skikkelig snadder!

Gammel 29-06-11, 21:35   #279
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sushi i dag namnam

Nip er ikke aktiv  
Gammel 29-06-11, 21:54   #280
konsulenten
Passiv

Standard

Hadde pasta med laks, erter, sjalottløk, masse dill og revet sitronskall.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.