Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaketråden med tvist

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-11, 21:34   #261
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Neida, jeg vet det. I følge mange her inne var jo det feil også...

Jeg har prøvd å gi det litt tid siden de fleste her inne sier at det ikke kan stemme at folk spiser så dårlig... jeg skal gi det enda litt tid... Jeg prøvde vel en gang å si at "vetle kan komme etter middag, men da sa de at han bare kunne spise der" - hadde jo ingen god unnskyldning for at han måtte hjem liksom... :P

Den er jo enkel å møte bare man er forberedt. Det er bare å si at dere syns at middagen er det måltidene dere syns det er viktig at alle er samlet om, og at du derfor vil at han skal spise hjemme. Det forstår de fleste. Hvis jeg husker riktig så sa du at han spiste borte opptil flere ganger per uke? Det er mye syns jeg og det hadde jeg ikke syns noe om uavhengig av hva slags mat som blir servert.

Gammel 02-06-11, 21:37   #262
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Også syns jeg ikke du skal si til sønnen din at det er fordi de serverer så dårlig mat borte at du ønsker han skal spise hjemme. Gi den samme historien til han om at du vil dere skal være samlet til middag. Jeg kjenner at jeg syns det er litt "skummelt" om jeg kan si det slik at han sitter og pirker i salaten for ikke å gjøre deg skuffet.

Gammel 02-06-11, 22:00   #263
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Også syns jeg ikke du skal si til sønnen din at det er fordi de serverer så dårlig mat borte at du ønsker han skal spise hjemme. Gi den samme historien til han om at du vil dere skal være samlet til middag. Jeg kjenner at jeg syns det er litt "skummelt" om jeg kan si det slik at han sitter og pirker i salaten for ikke å gjøre deg skuffet.

Jeg er enig i dette, men jeg synes egentlig dere er litt ufine mot Nip (her også). I andre tråder her blir man nærmest hengt ut fordi man serverer pannekaker hjemme uten å ha suppe først eller synes det er greit at barn spiser yoghurt daglig (mitt barn gjør ikke det, men jeg ser mange grunner til at noen barn gjerne kan gjøre det), men i denne tråden er det liksom ikke grenser for hvor fleksibel man skal være.

Jeg har ingen preferanser på hva mitt barn får til middag borte, og han får mye forskjellig også, men jeg hadde ikke likt at han fikk kjeks og is hver gang han var med noen hjem, og det synes jeg faktisk Nip gjerne kan si. På samme måte som det er uaktuelt å servere is her hver gang vi har noen på besøk. Jeg synes is til dessert 2 av de 4 "hverdagene" i uka (ser bort fra fredag) er mye hvis det skjer hver uke.

Sist redigert av apan : 02-06-11 kl 22:08.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 22:09   #264
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er enig i dette, men jeg synes egentlig dere er litt ufine mot Nip (her også). I andre tråder her blir man nærmest hengt ut fordi man serverer pannekaker hjemme uten å ha suppe først eller synes det er greit at barn spiser yoghurt daglig, men i denne tråden er det liksom ikke grenser for hvor fleksibel man skal være.

Jeg har ingen preferanser på hva mitt barn får til middag borte, og han får mye forskjellig også, men jeg hadde ikke likt at han fikk kjeks og is hver gang han var med noen hjem, og det synes jeg faktisk Nip gjerne kan si. På samme måte som det er uaktuelt å servere is her hver gang vi har noen på besøk. Jeg synes is til dessert 2 av de 4 "hverdagene" i uka (ser bort fra fredag) er mye hvis det skjer hver uke.

Jeg er enig med deg jeg altså, men det er mye enklere å endre hos seg selv enn hos andre. Når man er så fortvilet over maten som blir servert borte er jo den enkleste løsningen å spise hjemme.

Gammel 02-06-11, 22:10   #265
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med deg jeg altså, men det er mye enklere å endre hos seg selv enn hos andre. Når man er så fortvilet over maten som blir servert borte er jo den enkleste løsningen å spise hjemme.

Det er jeg helt enig i, og jeg tror jeg ville droppet "være med hjem" en liten stund og heller avtalt treff etter middag, dersom jeg var Nip. Sønnen hennes er vel såpass gammel at han ikke legger seg supertidlig, så det er litt tid å ta av.

Gammel 02-06-11, 22:21   #266
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

I andre tråder her blir man nærmest hengt ut fordi man serverer pannekaker hjemme uten å ha suppe først eller synes det er greit at barn spiser yoghurt daglig (mitt barn gjør ikke det, men jeg ser mange grunner til at noen barn gjerne kan gjøre det), men i denne tråden er det liksom ikke grenser for hvor fleksibel man skal være.

Que? Er det noe galt i å gi ungene yoghurt og nå? Hva har jeg gått glipp av?
Lille får med seg en yoghurt i barnehagen hver barnehagedag på forespørsel fra barnehagen, vi bytter på hvilken type vi gir med, men jeg har aldri tenkt over at hun ikke bør ha det?

Gammel 02-06-11, 22:24   #267
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Que? Er det noe galt i å gi ungene yoghurt og nå? Hva har jeg gått glipp av?
Lille får med seg en yoghurt i barnehagen hver barnehagedag på forespørsel fra barnehagen, vi bytter på hvilken type vi gir med, men jeg har aldri tenkt over at hun ikke bør ha det?

Nei altså, storebror har også spist yoghurt hver dag da han var yngre, i flere perioder. Akkurat nå vil jeg heller han skal spise mat som ligger litt bedre i magen hans fordi han er så aktiv, og fordi han elsker å fortrenge annen type mat av meieriprodukter - han kunne gjerne drukket seg mett på melk også hvis han fikk lov, men det blir jo en litt annen greie. Vi trenger jo ikke ta yoghurtdiskusjonen her, men det kom vel fram i en annen tråd om kalsiuminntak at mange syntes det var uaktuelt å gi yoghurt hver dag med mindre det var naturell.

Gammel 02-06-11, 22:33   #268
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hmm jeg må lete opp den tråden kjenner jeg.
Jeg synes yoghurt er et fint alternativ til melk (som hun drikker veldig lite av) og det piffer opp et av de kjedelige skivemåltidene i barnehagen. Hun spiser dog alltid en skive før hun glefser i seg yoghurten, så jeg tror ikke den fortrenger annen mat.
Hm, finne tråden altså.

Gammel 02-06-11, 22:43   #269
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den er jo enkel å møte bare man er forberedt. Det er bare å si at dere syns at middagen er det måltidene dere syns det er viktig at alle er samlet om, og at du derfor vil at han skal spise hjemme. Det forstår de fleste. Hvis jeg husker riktig så sa du at han spiste borte opptil flere ganger per uke? Det er mye syns jeg og det hadde jeg ikke syns noe om uavhengig av hva slags mat som blir servert.

Ja, blir fort til at man enten har med kamerater hjem eller drar bort.

Det er jo ikke 2-3 ganger hver uke, som regel 1-2. Vetle elsker å være med kamerater, så da prøver vi å få det til det så mye som mulig, men de er jo også mye her.

Det blir litt mye fordi det er mye hos pappan (der er det som hos kamerater) + mye annet... Det dukker liksom alltid opp noe.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 22:48   #270
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i dette, men jeg synes egentlig dere er litt ufine mot Nip (her også). I andre tråder her blir man nærmest hengt ut fordi man serverer pannekaker hjemme uten å ha suppe først eller synes det er greit at barn spiser yoghurt daglig (mitt barn gjør ikke det, men jeg ser mange grunner til at noen barn gjerne kan gjøre det), men i denne tråden er det liksom ikke grenser for hvor fleksibel man skal være.

Jeg er faktisk uenig med deg. Jeg synes Nip får velfortjent pes, ikke på grunn av kostholdsfilosofien sin, men på grunn av måten hun syter på maten gutten får servert og på den måten legger ansvaret for hans kosthold på et annet sted enn der det faktisk bør være, hos henne,

Vi har vel alle ulike matpreferanser, og forskjellig syn på hva som er sunt eller ikke sunt, lurt eller ikke lurt. Ansvaret for hva ungene våre ( som er såpass små som Nip sin unge er) ligger på oss selv, og ingen andre. Om det er så forbanna problematisk for henne at omgivelsene servere ungen det hun betegner som usunn mat så får hun ta ansvart selv og gi ungen mat hjemme.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:22   #271
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke problemer med å se hvorfor Nip synes dette er vanskelig. Man har ikke lyst til at barnet sitt skal være den kjipe som aldri får være med på noe, man har ikke lyst til at ens eget barn skal måtte ta konsekvensen av foreldrenes filosofi, dermed er det ikke lett å si nei. Og hvis det Nip gjengir her av servert mat er representativt over lang tid, hadde jeg også synes at det var litt kjedelig. Da står man i en klemme. Det handler ikke om å være utakknemlig eller på en pidestall, det handler om å finne en løsning der gutten får være med uten at han kommer i konflikt verken med moren eller kompisene.

Jeg tenker at mange av svarene her er vel tøffe i tonen, og kommuniserer ikke bedre enn enkelte av Nips som er litt uheldige i formuleringene.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:25   #272
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Man trenger vel ikke ha noen spesiell filosofi selv om man synes det er mye med kjeks og is flere ganger i uka hver uke. Det må kunne gå an å se bort fra diskusjonen rundt den noe spesielle matfilosofien og se at det ikke er ideelt med pølser og is og kjeks til middag flere ganger i uka. Dersom noen andre hadde lagt ut den problemstillingen, hadde den garantert fått støtte.

Gammel 02-06-11, 23:26   #273
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg har ikke problemer med å se hvorfor Nip synes dette er vanskelig. Man har ikke lyst til at barnet sitt skal være den kjipe som aldri får være med på noe, man har ikke lyst til at ens eget barn skal måtte ta konsekvensen av foreldrenes filosofi, dermed er det ikke lett å si nei. Og hvis det Nip gjengir her av servert mat er representativt over lang tid, hadde jeg også synes at det var litt kjedelig. Da står man i en klemme. Det handler ikke om å være utakknemlig eller på en pidestall, det handler om å finne en løsning der gutten får være med uten at han kommer i konflikt verken med moren eller kompisene.

Jeg tenker at mange av svarene her er vel tøffe i tonen, og kommuniserer ikke bedre enn enkelte av Nips som er litt uheldige i formuleringene.

Poenget er jo uansett at dette er det kun Nip som kan gjøre noe med, absolutt ingen andre.
Å sette grenser for barna sine er en foreldreoppgave, og har man spesielle preferanser må man bare ta denne kanskje litt kjipe jobben.
Å stadig rakke ned på omgivelsenes kosthold slik hun har gjort i lange tideer her er lite konstruktivt og irriterende.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:29   #274
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er enig med flere her inne, både apan og nextlife. Jeg hadde heller ikke likt om barna fikk kake, is og pølser mange ganger i uken, absolutt ikke.

Nip: Hva med å avtale med Vetle at han går hjem etter skoletid, spiser middag (kan dere klare å spise litt tidlig?) og så går til venner? Det burde da la seg gjøre? Han går vel ikke glipp av så mye da? Jeg synes det er greit at barn spiser hos andre, men ikke flere ganger i uken.

Gammel 04-06-11, 19:17   #275
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er synd det tas som utakknemlig... jeg er jo egentlig ikke det og jeg ønsker det beste for sønnen min - derfor blir det ett dilemma da han liker å være borte, også å spise borte... og det er enkelt sånn

Jeg har som sagt gitt det litt tid for å se det ann litt og kaskje etterhvert ha middagen hjemme, det er jo ett fint holdepunkt nå som han er mer og mer borte i hverdagen med kamerater og det hele.

I dag har jeg måttet jobbe så han er noen timer borte, pølse og soft is har han fått i dag.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:22   #276
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg steker pannekaker til Blobben og hennes gjest as we speak. Pussig nok får det meg til å føle meg mer snill enn omsorgsløs og slem.

Skal fikse til oss i morgen.

"Mamma du lager VERDENS beste pannekaker" gjør noe med selvfølelsen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 16:24   #277
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1085.jpg

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 16:40   #278
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk du noen omsetning på de der, Blomst? Jeg har laget fargede pannekaker flere ganger, og ungene er overbegeistret for ideen om fargepannekaker, men når det kommer til stykket så vil de ikke spise dem likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 16:47   #279
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg forstår Nip at hun ikke vil hat gutten hennes skal spise is hver dag eller nesten hver dag.
Jeg er også av den forelder som fort kan gi besøk is eller kjeks for å gjøre noe stas selv om jeg ser i ettertid at besøk var stas nok i seg selv.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 17:12   #280
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fikk du noen omsetning på de der, Blomst? Jeg har laget fargede pannekaker flere ganger, og ungene er overbegeistret for ideen om fargepannekaker, men når det kommer til stykket så vil de ikke spise dem likevel.

De gikk ned på høykant
Har brukt cakas konditorfarge, så da smaker det ikke noe annerledes.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.