|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaketråden med tvist
Den er jo enkel å møte bare man er forberedt. Det er bare å si at dere syns at middagen er det måltidene dere syns det er viktig at alle er samlet om, og at du derfor vil at han skal spise hjemme. Det forstår de fleste. Hvis jeg husker riktig så sa du at han spiste borte opptil flere ganger per uke? Det er mye syns jeg og det hadde jeg ikke syns noe om uavhengig av hva slags mat som blir servert.
|
|
|
#262 |
|
Hekta
Sv: Pannekaketråden med tvistOgså syns jeg ikke du skal si til sønnen din at det er fordi de serverer så dårlig mat borte at du ønsker han skal spise hjemme. Gi den samme historien til han om at du vil dere skal være samlet til middag. Jeg kjenner at jeg syns det er litt "skummelt" om jeg kan si det slik at han sitter og pirker i salaten for ikke å gjøre deg skuffet.
|
|
|
#263 |
|
I mål
|
Jeg er enig i dette, men jeg synes egentlig dere er litt ufine mot Nip (her også). I andre tråder her blir man nærmest hengt ut fordi man serverer pannekaker hjemme uten å ha suppe først eller synes det er greit at barn spiser yoghurt daglig (mitt barn gjør ikke det, men jeg ser mange grunner til at noen barn gjerne kan gjøre det), men i denne tråden er det liksom ikke grenser for hvor fleksibel man skal være. Sist redigert av apan : 02-06-11 kl 22:08. |
|
|
|
|
|
#264 |
|
Hekta
Jeg er enig med deg jeg altså, men det er mye enklere å endre hos seg selv enn hos andre. Når man er så fortvilet over maten som blir servert borte er jo den enkleste løsningen å spise hjemme.
|
|
|
#265 |
|
I mål
|
Det er jeg helt enig i, og jeg tror jeg ville droppet "være med hjem" en liten stund og heller avtalt treff etter middag, dersom jeg var Nip. Sønnen hennes er vel såpass gammel at han ikke legger seg supertidlig, så det er litt tid å ta av. |
|
|
|
|
|
#266 |
|
Metallica!!
|
Que? Er det noe galt i å gi ungene yoghurt og nå? Hva har jeg gått glipp av?
|
|
|
#267 |
|
I mål
|
Nei altså, storebror har også spist yoghurt hver dag da han var yngre, i flere perioder. Akkurat nå vil jeg heller han skal spise mat som ligger litt bedre i magen hans fordi han er så aktiv, og fordi han elsker å fortrenge annen type mat av meieriprodukter - han kunne gjerne drukket seg mett på melk også hvis han fikk lov, men det blir jo en litt annen greie. Vi trenger jo ikke ta yoghurtdiskusjonen her, men det kom vel fram i en annen tråd om kalsiuminntak at mange syntes det var uaktuelt å gi yoghurt hver dag med mindre det var naturell. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Metallica!!
|
Sv: Pannekaketråden med tvistHmm jeg må lete opp den tråden kjenner jeg.
|
|
|
#269 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, blir fort til at man enten har med kamerater hjem eller drar bort. |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Rockesøster
|
Jeg er faktisk uenig med deg. Jeg synes Nip får velfortjent pes, ikke på grunn av kostholdsfilosofien sin, men på grunn av måten hun syter på maten gutten får servert og på den måten legger ansvaret for hans kosthold på et annet sted enn der det faktisk bør være, hos henne, |
|
|
|
|
|
#271 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaketråden med tvistJeg har ikke problemer med å se hvorfor Nip synes dette er vanskelig. Man har ikke lyst til at barnet sitt skal være den kjipe som aldri får være med på noe, man har ikke lyst til at ens eget barn skal måtte ta konsekvensen av foreldrenes filosofi, dermed er det ikke lett å si nei. Og hvis det Nip gjengir her av servert mat er representativt over lang tid, hadde jeg også synes at det var litt kjedelig. Da står man i en klemme. Det handler ikke om å være utakknemlig eller på en pidestall, det handler om å finne en løsning der gutten får være med uten at han kommer i konflikt verken med moren eller kompisene. |
|
|
|
|
|
#272 |
|
I mål
|
Sv: Pannekaketråden med tvistMan trenger vel ikke ha noen spesiell filosofi selv om man synes det er mye med kjeks og is flere ganger i uka hver uke. Det må kunne gå an å se bort fra diskusjonen rundt den noe spesielle matfilosofien og se at det ikke er ideelt med pølser og is og kjeks til middag flere ganger i uka. Dersom noen andre hadde lagt ut den problemstillingen, hadde den garantert fått støtte. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Rockesøster
|
Poenget er jo uansett at dette er det kun Nip som kan gjøre noe med, absolutt ingen andre. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Pannekaketråden med tvistJeg er enig med flere her inne, både apan og nextlife. Jeg hadde heller ikke likt om barna fikk kake, is og pølser mange ganger i uken, absolutt ikke.
|
|
|
#275 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaketråden med tvistDet er synd det tas som utakknemlig... jeg er jo egentlig ikke det og jeg ønsker det beste for sønnen min - derfor blir det ett dilemma da han liker å være borte, også å spise borte... og det er enkelt sånn |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Skal fikse til oss i morgen. |
|
|
|
|
|
#278 |
|
Bedreviter
|
Sv: Pannekaketråden med tvistFikk du noen omsetning på de der, Blomst? Jeg har laget fargede pannekaker flere ganger, og ungene er overbegeistret for ideen om fargepannekaker, men når det kommer til stykket så vil de ikke spise dem likevel. |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaketråden med tvistJeg forstår Nip at hun ikke vil hat gutten hennes skal spise is hver dag eller nesten hver dag. |
|
|
|
|
|
#280 |
|
nygift
|
De gikk ned på høykant
|