Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 10:40   #261
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men at det er noe i grunntanken som kommer fram her, om at kosthold er relevant ift en rekke sykdommer, det har jo Nip helt rett i!
Og derfor er det jo også ytterst relevant hva folk legger i "sunt".

De to tingene her er det nok veldig få som er uenig i. Men avstanden fra det til å mene at man selv har funnet den absolutt beste kostholdsfilosofien, og hvis alle bare gjorde slik ville man ikke hatt slike sykdommer, er ganske stor. Jeg mistenker at det ikke er helt det Nip mener (hvertfall ikke bevisst), men det er slik hun fremstår.

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Ettersom hva jeg ser og observeres så spises det på ingen måte sunt 90 prosent av tiden, på langt nær.

Nå tenkte jeg i hovedsak på deg og dn familie, siden du er bekymret for din sønns kosthold oppi dette.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Fordi hun "våger" å si at kostholdet i en normal familie i gata kan framstå som usunt av og til? Og at det kan være greit å tenke gjennom? Såvidt jeg ser har ikke hun angrepet noen andre brukeres kosthold direkte, heller.

Dette mener jeg er en misforståelse. Nip får ikke pes for å snakke om menigmanns kosthold. Hun får pes fordi måten hun utrykker denne frustrasjonen på er temmelig fordømmende. Som jeg skrev i et tidligere innlegg her, jeg er enig med mye av det hun sier, men hun har en veldig uheldig utrykksmåte. Ved å sette likhetstegn mellom de som serverer pannekaker til gjester og de som kun serverer halvfabrikata daglig, så føler jeg meg absolutt angrepet. I tillegg så tar hun ikke høyde for grunnene til at pannekaker blir servert er like sammensatte som hennes egne. Det er noe med det å velge de kampene man kan, nemlig på hjemmearena, og på fellesarenaer.

Det at andre velger anderledes enn henne i en rekke situasjoner, betyr ikke at de velger feil over hele linja. Hun trekker for eksempel frem familier hun observerer i slalåmbakken, som spiser vafler og drikker brus. Det at hun og de andre velger forskjellig her, betyr ikke at kostholdet i sum er alt for ulikt.

Jeg husker fra NM så var det en diskusjon om lørdagsgodt. En mamma var så sur over at andre ga barn godteri midt i uka, fordi det gjorde det vanskelig for henne å bare gi godteri til sitt barn på lørdager, og hun kunne ikke skjønne at disse barna hadde godt av godis både i uka og i helgene. Vi var en av de familien som ikke hadde lørdagsgodt tidligere. Det hente at Hiawata fikk en is på vei hjem fra barnehagen. Allikevel spiste vi i sum mindre godteri da, enn nå da han får lørdagsgodt. Denne andre mammaen tok nemlig ikke med i beregningen at andre ikke spiste lørdagsgodt.

Sist redigert av Tallulah : 14-04-11 kl 10:54.
Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 10:40   #262
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det handler vel bare om at jeg observerer mye, som jeg så i slalombakken her - ALLE som var inne der og spiste den halvtimen vi var der drakk brus og spiste enten vaffel eller godteri, ikke en person dro frem en matpakke eller drakk vann. Samme så jeg en annen dag med mer familie - jeg så en person som hadde noe annet enn pølser og brus, tilogmed de minste barna der drakk cola av tåteflaska. Og sånn synes jeg det alltid er, hvor enn man er.

Jeg lurer veldig på hva slags folk du møter. Gjennom fritidsaktiviteter/frivillig arbeid møter jeg veldig mange småbarnsfamilier. Inntrykket mitt er at folk har med matpakker, mange barn drikker vann og når vi er på "skiserveringshytter" så spiser de fleste matpakke først og kanskje en vaffel eller et wienerbrød etterpå. Har barn gått på ski 1-2 timer ser jeg ikke helt problemet med det. Jeg tror liksom ikke at de pleier å avslutte frokost med en vaffel selv om de kjøper det på søndagsturen.

Det siste året tror jeg at jeg har sett én baby med noe annet enn melk eller vann på tåteflasken. Det var så sjeldent og overraskende at jeg stusset veldig.

Vi har hatt to bursdagselskaper i vinter/vår for en haug med 4-5-6-åringer. Barna våre liker ikke brus, så vi serverte juice og vann. Ingen av barna etterlyste brus og noen ville heller ha vann enn juice.

Små gjester som er med hjem kan være kresne, men de ber aldri om noe annet enn det som står på bordet.

Jeg kjenner meg altså ikke igjen av den beskrivelsen du gir av "alle andre", og synes du er veldig moraliserende. Det er ikke spesielt lurt, for da drukner det gode budskapet i irritasjon hos den som leser deg. For du har jo rett i at mange kan være mer bevisste i forhold til kosthold.

Gammel 14-04-11, 10:42   #263
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det virker på meg som du ikke helt greier å se nyansene og de store linjene. Jeg mener virkelig at det ikke er riktig å holde barnet bort fra sosial omgang med andre barn, og det overrasker meg om andre syns at det er en riktig ting å gjøre. Å være på besøk hos andre, å spise hos andre, mener jeg er en del av den sosiale læringen, å nekte et barn dette syns jeg ikke er riktig.

Og nei, det er ikke en mors oppgave å kontrollere alt hva barnet foretår seg. Jeg fotfølger ikke mine barn 24 timer i døgnet. Det er viktig at de får en viss frihet, mer jo eldre de blir. Min oppgave som mor er å gi dem en solid plattform slik at de tar fornuftige valg.

Jeg har da aldri snakket om å holde sønnnen min borte fra sosial omgang heller, jeg tror jeg faktisk er ganske flink til å gi han tid og rom for å være sosial. Dette er 3 dagen denne uken han er med kamerater. Sist uke var det vel også 2-3 dager og vi hadde med oss 3 stykker den ene dagen.
Jeg har jo aldri sagt at jeg kommer til å si at han aldri får spise borte, men kanskje ikke alltid, kanskje han noen ganger må spise hjemme før han henger med kamerater.

Jeg fotfølger heller ikke barnet mitt, og han har frihet - ikke til å gjøre hva som helst, han er tross alt 7 år, men frihet innenfor sine grenser. Du vrir og vender på det meste og liten vits å diskutere da. Man har ofte også rimelig kontroll når de selv skal ta fornuftige valg.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 10:44   #264
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dette mener jeg er en misforståelse. Nip får ikke pes for å snakke om menigmanns kosthold. Hun får pes fordi måten hun utrykker denne frustrasjonen på er temmelig fordømmende.

Du har rett Takk for korreksjon.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 10:55   #265
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har da aldri snakket om å holde sønnnen min borte fra sosial omgang heller, jeg tror jeg faktisk er ganske flink til å gi han tid og rom for å være sosial. Dette er 3 dagen denne uken han er med kamerater. Sist uke var det vel også 2-3 dager og vi hadde med oss 3 stykker den ene dagen.
Jeg har jo aldri sagt at jeg kommer til å si at han aldri får spise borte, men kanskje ikke alltid, kanskje han noen ganger må spise hjemme før han henger med kamerater.

Jeg fotfølger heller ikke barnet mitt, og han har frihet - ikke til å gjøre hva som helst, han er tross alt 7 år, men frihet innenfor sine grenser. Du vrir og vender på det meste og liten vits å diskutere da. Man har ofte også rimelig kontroll når de selv skal ta fornuftige valg.

Jeg har faktisk ikke vridd på noe. Jeg uttaler meg temmelig generelt, ikke om deg. Jeg har ikke sagt at du nekter han noe. Jeg sier bare at jeg mener det ikke er en riktig ting å gjøre. Jeg har ikke sagt at du fotfølger barnet ditt, men du skrev vitterligen

Sitat:

Jeg kontrollerer forsåvidt hva ungen min foretar seg, det er vel en mors oppgave!

som svar på min uttalelse om at man ikke kan kontrollere alt hva barnet foretar seg. Jeg skrev at jeg ikke fotfølger mine barn, mens din uttalelse som jeg siterte kan få en til å lure på om du gjør det.

Det virker som du føler deg veldig truffet av det jeg skrev, selv om det meste av det jeg skrev kom som en generell reaksjon på hele tråden. Den eneste uttalelsen min som var ment direkte rettet mot deg, er at jeg syns det er sytete å klage over at andre serverer pannekaker til sønnen din (og i alle fall måten det ble framstilt på).

ElinM er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 11:23   #266
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pokkers tråd, nå fikk jeg lyst på pannekaker.

007 er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 11:26   #267
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Pokkers tråd, nå fikk jeg lyst på pannekaker.

Jeg også. Men siden vi ikke har spist pannekaker enda i 2011 så gjør vi det med god samvittighet.

Gammel 14-04-11, 11:32   #268
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Man kan ha nokså god kontroll på en sjuåring, men en tolvåring eller femtenåring kan man ikke kontrollere hele tida.

Jeg velger å tro at jeg har gjort mye rett når femtenåringen, som en av de få i klassen, har med sunn matpakke på skolen mens de fleste andre spsier skoleboller og burgere i storefri. Hun kan til og med bake sitt eget brød, lage saus og suppe uten Toro, lage kake og cupcakes til venner når det er noe å feire og hun har innrømmet at hun har venninner som er misunnelige på at vi spiser frokost sammen i helgene (stor innrømmelse fra en tenåring). Hun påstår til og med at venninne mener at jeg er prototypen på en god mor siden jeg baker, lager mat fra bunnen og har baby. Hoho.

På tross av dette har vi lørdagsgodteri, vi spiser dessert en av fiskedagene i uka, har pannekaker med sukker (brunt, det er det beste og knaser så nydelig) en gang i måneden, baker noe søtt i helga og har brus til bursdager. Og når vi har venner med hjem tenker jeg alltid på at det som serveres skal være noe besøket liker. Det skal jo være hyggelig for magen også å komme på besøk. Men pannekaker lages ikke. Det lages kun når pappaen har fri eller når ungene lager selv. Jeg hater å steike pannekaker.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 11:59   #269
suupaahgirl
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
suupaahgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg lurer veldig på hva slags folk du møter. Gjennom fritidsaktiviteter/frivillig arbeid møter jeg veldig mange småbarnsfamilier. Inntrykket mitt er at folk har med matpakker, mange barn drikker vann og når vi er på "skiserveringshytter" så spiser de fleste matpakke først og kanskje en vaffel eller et wienerbrød etterpå. Har barn gått på ski 1-2 timer ser jeg ikke helt problemet med det. Jeg tror liksom ikke at de pleier å avslutte frokost med en vaffel selv om de kjøper det på søndagsturen.

Det siste året tror jeg at jeg har sett én baby med noe annet enn melk eller vann på tåteflasken. Det var så sjeldent og overraskende at jeg stusset veldig.

Vi har hatt to bursdagselskaper i vinter/vår for en haug med 4-5-6-åringer. Barna våre liker ikke brus, så vi serverte juice og vann. Ingen av barna etterlyste brus og noen ville heller ha vann enn juice.

Jeg kjenner meg altså ikke igjen av den beskrivelsen du gir av "alle andre", og synes du er veldig moraliserende. Det er ikke spesielt lurt, for da drukner det gode budskapet i irritasjon hos den som leser deg. For du har jo rett i at mange kan være mer bevisste i forhold til kosthold.

Her må jeg bare si meg enig. Vi er ofte på hytta og borti bakken (trekket). Der er det jo flust av barn i barnetrekket og på lekeområdet rundt. Noen griller pølser ja, men det er da like mange (kanskje flere) som spiser matpakka si, som da inneholder brødmat eller rundstykker...

Jeg har aldri sett en baby med noe annet i flaska si enn vann eller melk. Så det kan da umulig være vanlig?! Jeg ser en del babyer i året jeg også

I bursdagsselskaper serverer vi også eplejuice, fordi barna ikke liker brus. Det hører jeg flere voksne si, at barna ikke liker brus....så da er det sikkert mange like tilfeller, hvor de serverer noe annet enn brus.

suupaahgirl er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 12:02   #270
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne tråden minner veldig mye om den første Nip var med i, den om Kari J sine uttalelser. Og der som her synes jeg hun er utrolig fordømmende ovenfor andre mennesker og deres valg. Det er ikke det at jeg ikke ser poenget hennes, men det er som andre har sagt og, det er noe med måten det blir formidlet på. Det er liksom ikke snakk om å gå stille i dørene og komme med noen meninger. Nei her kliner vi til og fornærmer en hel masse folk. Da gidder man jo ikke å høre på hva som er essensen lenger.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 12:02   #271
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det er ikke fordi "alle barn liker pannekaker", da?

Ja. Det er utrulig kjedelig når barna ikkje likar middagen vår, synes eg. Eg prøver å spørje på forhånd, men om eg gløymer det blir det gjerne "idiotsikker" middag som pannekaker, pølser eller tomatsuppe. Me lagar grove pannekaker med masse egg, brukar sunnare pølser og har både egg, fullkornspasta og grovt brød til tomatsuppen. Eg har ikkje spesielt dårleg samvittighet, altså.

Gammel 14-04-11, 12:12   #272
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg har en sønn som ikke er nevneverdig glad i pannekaker, sånn for å gjøre det ekstra vanskelig. På en dårlig dag nekter han å spise det også.

Gammel 14-04-11, 12:17   #273
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg lurer veldig på hva slags folk du møter. Gjennom fritidsaktiviteter/frivillig arbeid møter jeg veldig mange småbarnsfamilier. Inntrykket mitt er at folk har med matpakker, mange barn drikker vann og når vi er på "skiserveringshytter" så spiser de fleste matpakke først og kanskje en vaffel eller et wienerbrød etterpå.

Jeg er helt enig, dette er mitt inntrykk også.
Jeg har hatt barn i 17 år og det er ytterst sjelden barna mine har fått unsunn mat hos venner/venninner. Vi bor på bygda med lange avstander, så når man først er med venner hjem etter skolen (noe som skjer flere ganger i uka) får en både middag og gjerne kvelds. Middagen er "vanlig" mat i form av taco (med masse grønt), spagetti, lapskaus, fiskekaker, pølse og potetmos, svinekoteletter, kyllingbryst, grøt, tomatsuppe med brød og kjøttboller osv.
Jeg registerer at flere av barnas venner spiser nugatti som pålegg, men om barna mine spiser 2-4 nugattiskiver pr uke, så er det helt greit. Det samme gjelder pannekaker; da får aldri pannekaker hjemme.
Bortsett fra i dag - i dag skal jeg lage pannekaker der jeg skal dynge på med sukker og sirup!

007 er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:05   #274
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Det er vel ingen tvil om at budskapet ditt drukner litt i formidlingen din Nip! Tilbakemeldingene du får her kan jeg forstå er vanskelige å svelge, og gjør det nok neppe bedre? Men jeg håper at kommunikasjonen din IRL ikke er så negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende. Om den er, håper jeg du har gode ærlige venner som kan gi deg konstruktive tilbakemeldinger. For om du ikke mener å være nettopp negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende, så er det slik det oppleves for mange her i tråden. Og vårt skriftlige språk vil jo til en viss grad (kanskje stor grad) gjenspeile vårt muntlige språk? Eller?

007: vi skal også ha pannekaker til middag i dag

Gammel 14-04-11, 14:16   #275
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Det er vel ingen tvil om at budskapet ditt drukner litt i formidlingen din Nip! Tilbakemeldingene du får her kan jeg forstå er vanskelige å svelge, og gjør det nok neppe bedre? Men jeg håper at kommunikasjonen din IRL ikke er så negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende. Om den er, håper jeg du har gode ærlige venner som kan gi deg konstruktive tilbakemeldinger. For om du ikke mener å være nettopp negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende, så er det slik det oppleves for mange her i tråden. Og vårt skriftlige språk vil jo til en viss grad (kanskje stor grad) gjenspeile vårt muntlige språk? Eller?

007: vi skal også ha pannekaker til middag i dag

Uten at jeg vet hva folk tenker om meg så er jeg nok en hyggelig, blid og positiv person som verken snakker stygt eller belærende til folk. Som jeg sa så har jeg jo ikke sagt noe som helst om dette til noen. Og jeg har tatt det opp med skolen, så var det muntlig men med en så god tone og langt ifra "jeg vet best" holdning. Bare at jeg synes det var "trist" at sønnnen min ikke kan ha med nøtter ettersom han selv forteller om andres sjokoladepålegg og loff innhold i matpakken.
Jeg skjønner jo at jeg ikke startet denne tråden på en positiv måte, det var vel heller ikke meningen. Samtidig som det ikke er meningen å få andre frutrerte, sinte eller irritert. Jeg er egentlig veldig for positivitet jeg, håper og tror både det gjennspeiles i virkeligheten, på bloggen min og facebook - det tror jeg da virkelig også?
I diskusjoner - kun på nett - har jeg mulig en annen måte å ordlegge meg på som sikkert ikke er så heldig. (jobber litt med saken).

Kos dere med pannekaker Vetle skal til en kamerat i dag igjen, så kanskje det blir hans middag også Hadde vært gøy å bli overaskket med at han har spist noe gjennomført sunt måltid. Han får det av meg til kvelds i dag uansett - kyllingfileet med bulgur (som han sikkert ikke vil ha) og grønnsaker

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:18   #276
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også blitt litt muggen om mitt barn ikke fikk ha med nøtter, når andre fikk ha sjokoladepålegg.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:21   #277
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg har en sønn som ikke er nevneverdig glad i pannekaker, sånn for å gjøre det ekstra vanskelig. På en dårlig dag nekter han å spise det også.

Men hadde han vært venn med min sønn og skulle bli med hjem, så hadde jeg sikkert visst dette, og spurt ham hva han likte. Hvis han likevel ikke var sulten, ja så fikk han leke litt mens vi spiste, evt. få en frukt om han ville. Vi forsøker å løse ting.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:23   #278
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde også blitt litt muggen om mitt barn ikke fikk ha med nøtter, når andre fikk ha sjokoladepålegg.

På skolen mine barn skal gå på er det ikke lov å ha med nøtter og nøttepålegg, på grunn av flere barn med alvorlig nøtteallergi. Det har ikke noe med hvorvidt nøtter er sunt eller ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:27   #279
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes usaltede cashewnøtter hvis det er saltet som er problemet. :løsningsorientert:

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:41   #280
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

På skolen mine barn skal gå på er det ikke lov å ha med nøtter og nøttepålegg, på grunn av flere barn med alvorlig nøtteallergi. Det har ikke noe med hvorvidt nøtter er sunt eller ikke.

Ja, det vet jeg. Og det er selvsagt greit. HI har fått beskjed om at det er på grunn av saltet, så det er det jeg har svart i forhold til.

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.