|
|
#261 |
|
Glamorøs
|
Sv: Pannekaker
De to tingene her er det nok veldig få som er uenig i. Men avstanden fra det til å mene at man selv har funnet den absolutt beste kostholdsfilosofien, og hvis alle bare gjorde slik ville man ikke hatt slike sykdommer, er ganske stor. Jeg mistenker at det ikke er helt det Nip mener (hvertfall ikke bevisst), men det er slik hun fremstår.
Nå tenkte jeg i hovedsak på deg og dn familie, siden du er bekymret for din sønns kosthold oppi dette.
Dette mener jeg er en misforståelse. Nip får ikke pes for å snakke om menigmanns kosthold. Hun får pes fordi måten hun utrykker denne frustrasjonen på er temmelig fordømmende. Som jeg skrev i et tidligere innlegg her, jeg er enig med mye av det hun sier, men hun har en veldig uheldig utrykksmåte. Ved å sette likhetstegn mellom de som serverer pannekaker til gjester og de som kun serverer halvfabrikata daglig, så føler jeg meg absolutt angrepet. I tillegg så tar hun ikke høyde for grunnene til at pannekaker blir servert er like sammensatte som hennes egne. Det er noe med det å velge de kampene man kan, nemlig på hjemmearena, og på fellesarenaer.
Sist redigert av Tallulah : 14-04-11 kl 10:54. |
|
|
|
|
#262 |
|
This is normal!
|
Jeg lurer veldig på hva slags folk du møter. Gjennom fritidsaktiviteter/frivillig arbeid møter jeg veldig mange småbarnsfamilier. Inntrykket mitt er at folk har med matpakker, mange barn drikker vann og når vi er på "skiserveringshytter" så spiser de fleste matpakke først og kanskje en vaffel eller et wienerbrød etterpå. Har barn gått på ski 1-2 timer ser jeg ikke helt problemet med det. Jeg tror liksom ikke at de pleier å avslutte frokost med en vaffel selv om de kjøper det på søndagsturen.
|
|
|
#263 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#264 |
|
|
Du har rett |
|
|
|
|
#265 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har faktisk ikke vridd på noe. Jeg uttaler meg temmelig generelt, ikke om deg. Jeg har ikke sagt at du nekter han noe. Jeg sier bare at jeg mener det ikke er en riktig ting å gjøre. Jeg har ikke sagt at du fotfølger barnet ditt, men du skrev vitterligen
som svar på min uttalelse om at man ikke kan kontrollere alt hva barnet foretar seg. Jeg skrev at jeg ikke fotfølger mine barn, mens din uttalelse som jeg siterte kan få en til å lure på om du gjør det. |
|
|
|
|
#268 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: PannekakerMan kan ha nokså god kontroll på en sjuåring, men en tolvåring eller femtenåring kan man ikke kontrollere hele tida. |
|
|
|
|
#269 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
![]() |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: PannekakerJeg synes denne tråden minner veldig mye om den første Nip var med i, den om Kari J sine uttalelser. Og der som her synes jeg hun er utrolig fordømmende ovenfor andre mennesker og deres valg. Det er ikke det at jeg ikke ser poenget hennes, men det er som andre har sagt og, det er noe med måten det blir formidlet på. Det er liksom ikke snakk om å gå stille i dørene og komme med noen meninger. Nei her kliner vi til og fornærmer en hel masse folk. Da gidder man jo ikke å høre på hva som er essensen lenger. |
|
|
|
|
#271 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Ja. Det er utrulig kjedelig når barna ikkje likar middagen vår, synes eg. Eg prøver å spørje på forhånd, men om eg gløymer det blir det gjerne "idiotsikker" middag som pannekaker, pølser eller tomatsuppe. Me lagar grove pannekaker med masse egg, brukar sunnare pølser og har både egg, fullkornspasta og grovt brød til tomatsuppen. Eg har ikkje spesielt dårleg samvittighet, altså.
|
|
#272 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: PannekakerMen jeg har en sønn som ikke er nevneverdig glad i pannekaker, sånn for å gjøre det ekstra vanskelig. På en dårlig dag nekter han å spise det også.
|
|
|
#273 |
|
© All rights reserved
|
Jeg er helt enig, dette er mitt inntrykk også. |
|
|
|
|
#274 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerDet er vel ingen tvil om at budskapet ditt drukner litt i formidlingen din Nip! Tilbakemeldingene du får her kan jeg forstå er vanskelige å svelge, og gjør det nok neppe bedre? Men jeg håper at kommunikasjonen din IRL ikke er så negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende. Om den er, håper jeg du har gode ærlige venner som kan gi deg konstruktive tilbakemeldinger. For om du ikke mener å være nettopp negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende, så er det slik det oppleves for mange her i tråden. Og vårt skriftlige språk vil jo til en viss grad (kanskje stor grad) gjenspeile vårt muntlige språk? Eller?
|
|
#275 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uten at jeg vet hva folk tenker om meg så er jeg nok en hyggelig, blid og positiv person som verken snakker stygt eller belærende til folk. Som jeg sa så har jeg jo ikke sagt noe som helst om dette til noen. Og jeg har tatt det opp med skolen, så var det muntlig men med en så god tone og langt ifra "jeg vet best" holdning. Bare at jeg synes det var "trist" at sønnnen min ikke kan ha med nøtter ettersom han selv forteller om andres sjokoladepålegg og loff innhold i matpakken. |
|
|
|
|
#277 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Men hadde han vært venn med min sønn og skulle bli med hjem, så hadde jeg sikkert visst dette, og spurt ham hva han likte. Hvis han likevel ikke var sulten, ja så fikk han leke litt mens vi spiste, evt. få en frukt om han ville. Vi forsøker å løse ting. |
|
|
|
|
#278 |
|
etterpåklokest
|
På skolen mine barn skal gå på er det ikke lov å ha med nøtter og nøttepålegg, på grunn av flere barn med alvorlig nøtteallergi. Det har ikke noe med hvorvidt nøtter er sunt eller ikke. |
|
|
|
|
#279 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: PannekakerDet finnes usaltede cashewnøtter hvis det er saltet som er problemet. :løsningsorientert: |
|
|
|
|
#280 |
|
Glamorøs
|
Ja, det vet jeg. Og det er selvsagt greit. HI har fått beskjed om at det er på grunn av saltet, så det er det jeg har svart i forhold til.
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|