Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-21, 09:04   #261
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Så gøy, Frukt!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 09:08   #262
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har i årevis forsøkt å få tak i flere deler til serviset jeg arvet etter min bestemor. Hun/de fikk dette til sitt bryllup en eller annen gang på 30-tallet. Serviset heter Egersund rococo. Fantastisk fint, synes jeg. Det er et populært gammelt servise som mange samler på, så delene er dyre. Vanlig pris er fra 80-150 kr pr tallerken. I går kom jeg tilfeldigvis over en annonse der det ble solgt tilsammen 19 dype og flate tallerkner og fire fat for 500 kr og jeg var først av en lang rekke folk som ville kjøpe! Jeg skal hente det straks og føler jeg har vunnet i Lotto! Nå mangler jeg kun et sausenebb og en terrin for å ha komplett servise til 12 og jeg vet om en bruktbutikk som har dette til en ikke alt for voldsom pris (men mer enn jeg skal betale i dag). Jeg gleder meg allerede til å dekke julebordet med dette fantastiske serviset!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 09:10   #263
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.281
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

I tillegg trenger jeg som sagt både kjøleskap, fryseskap, komfyr og oppvaskmaskin. Kjøleskap og komfyr må jeg ha når jeg flytter så det kan hende jeg må kjøpe nytt. Men de andre tingene kan jeg kjøpe etterhvert som det dukker opp noe passende.
Jeg har også lyst på en 50-60 talls lysekrone, en to- eller treseter lik den jeg har, sofabord, dagseng, sovesofa, lenestol, en kommode å lage seng av og bokhyller. Men ingenting av det må jeg ha, så jeg venter til jeg finner noe som er perfekt, og til en grei pris.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 09:11   #264
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.281
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Så gøy, My! Av og til finner man akkurat det man er på jakt etter til en bra pris.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 09:15   #265
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Det er gøy å gjøre gode bruktkupp!

Akkurat nå skal jeg bare selge ting.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 09:24   #266
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.281
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg blir forøvrig glad selv når jeg selger eller gir bort ting til folk som er lykkelige over å endelig finne det de har vært på jakt etter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 09:31   #267
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg blir forøvrig glad selv når jeg selger eller gir bort ting til folk som er lykkelige over å endelig finne det de har vært på jakt etter.

Enig. Og så er det godt at ting kan brukes av noen andre.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 09:40   #268
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.281
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg tar stiklinger av plantene mine og gir de bort bare fordi det er så kjekt å glede andre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 10:47   #269
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Og jeg fikk to store serveringsfat og stor salatskål fra Villeroy og Boch Petite Fleur serien til en billig penge av ei i nabolaget. Har søkt det lenge.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 16:03   #270
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Vi selger hus, så har solgt noen greier, men trenger noe nytt for å presentere huset på visning. Har kjøpt en slags sjeselong, og i dag henter jeg et skrivebord, da sønnen har gjort hakkemat ut av sitt. Brukt seng til gjesterommet for en hundrelapp også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 16:12   #271
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Kjøpt knapt brukte Nike sko av en bekjent i dag. Da kan jeg kaste de gamle som har hull.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 16:39   #272
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.281
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Har nettopp hentet en kommode jeg har vært på jakt etter en stund, skal lage seng av den. Byttet den til meg mot Pepsi og sjokolade.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 17:55   #273
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.841
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Det er så gøy å lese at det er flere her som liker bruktkupp!
I sommer har jeg fått en kjempefin Budalsgyngestol, to veldig fine lyseblå sengesett som ser helt ubrukte ut og mange bøker som ligger på vent til vinteren. Det lønner seg å følge med både på kjøp og salg og gis bort
Jeg har kjøpt 4 skåler til et servise jeg samler på. De ser helt nye ut, og ble solgt for mindre enn hva en ny koster i butikk. Jeg har også kjøpt 8 veldig fine suppetallerkner i et gammelt Egersundmønster
Jeg er litt rar, elsker å gjemme slike skatter i skapene og det kan ta lang tid før jeg tar dem fram og bruker dem

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 17:56   #274
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.841
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg er veldig aktiv på finn for tiden. Skal jo flytte til større bolig i høst, og trenger både lamper, hvitevarer og møbler. Har som mål å få tak i mest mulig på finn. Så langt har jeg kjøpt to Fatboy til barna, en kaninlampe, og jeg har fått en søt taklampe til barna og en gedigen Ikea Nymön taklampe. Sistnevnte har jeg hatt lyst på i flere år. Og denne er i tillegg mørkeblå, en farge de ikke fører lenger.
To panelovner har forresten også fått tak i.

Så bra, Frukt!
Det lønner seg å følge med på bruktmarkedet, og det er jo litt av kosen å samle det man trenger til ny bolig

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 09:34   #275
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.281
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Ja, og jeg synes det er kjekt å ha litt nytt og litt gammelt. Bortsett fra komfyr muligens tenker jeg å kjøpe mest mulig brukt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 11:09   #276
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg kjøpte på nittitallet et kaffeservise som jeg er veldig glad i hos en keramiker på Røros. Som student hadde jeg bare råd til fem tallerkener og kopper.

Denne keramikken lages ikke lenger, så jeg ble veldig glad da jeg gjorde et funn på en bruktbutikk og kunne komplettere serviset til ti personer, samt få en flott vase og mugge - alt sammen helt uskadet.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 19:45   #277
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har i det siste hentet nytt (vintage, 1940-ish) salongbord pluss en del kurver til klesvask/leker etc.

Finn er fortsatt mitt foretrukne kjøpesenter og jeg har ikke et eneste møbel, med unntak av noen små avlastningsbord og en liten kommode), som er kjøpt nytt.

Er veldig fornøyd med at sønnene ser på det som naturlig å sjekke bruktmarked for whatever før de kjøper nytt!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 19:47   #278
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Har omplasseringsdyr også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 21:25   #279
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.895
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Har omplasseringsdyr også.

... og ungene har du jo laga sjæl!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 22:44   #280
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.041
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg skulle ønske utvalget var større her jeg bor. Finner som regel ikke det jeg vil ha.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no