Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 15:31   #261
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Planlagt og planlagt fru blom, jeg har jobbet lenge nok i tv bransjen til å vite at ALL PR er god PR! Jo mer blest i media jo bedre, flere folk benker seg til sofaen for å se hva alt oppstyret handler om osv osv

Selvfølgelig er ikke 7 personer representativt men i motsetning til deg så velger jeg å tro at de fleste 17 åringer ikke er hjernedøde idioter som tar et slikt program for noe annet en det det er.

Som nevnt tidligere tror jeg ikke man må være hjernedød eller idiot for å tro på at ammingen "ødelegger" puppene. Det eksisterer mange myter om akkurat det, så jeg synes det var veldig greit med en reaksjon og en påfølgende avkrefting.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:40   #262
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Som nevnt tidligere tror jeg ikke man må være hjernedød eller idiot for å tro på at ammingen "ødelegger" puppene. Det eksisterer mange myter om akkurat det, så jeg synes det var veldig greit med en reaksjon og en påfølgende avkrefting.

Jeg vil tippe mødrene til disse jentene i Top Models vil ha hatt en langt mer ødeleggende effekt på dem en det denne dumme idioten noen gang kan ha. Kroppshysteriet starter ofte i hjemmet, med jenter fra de er ganske så små (slankegale og hysteriske mødre).

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 16:18   #263
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Som nevnt tidligere tror jeg ikke man må være hjernedød eller idiot for å tro på at ammingen "ødelegger" puppene. Det eksisterer mange myter om akkurat det, så jeg synes det var veldig greit med en reaksjon og en påfølgende avkrefting.


Enig. Jeg tror også det er mange veldig unge jenter som ser på sånne søppel-program, og jeg vet med sikkerhet at min 12-åring fort kunne tatt dette til seg i den sårbare perioden hun er i nå, med allerede stort fokus på hvordan hun ser ut. Hun har riktignok ikke begynt å kommentere egne pupper enda, men har allerede et par ting hun er misfornøyd med, og programmer som dette er bare med på å bygge opp under slike tanker.

Glad jeg fremdeles har noe jeg skulle ha sagt angående tv-tittingen hennes - og har enda en gang fått bekreftet at det søppelprogrammet er og blir uverdig!

Og til alvorligheten av dette: jeg er enig i at JT ikke har særlig stor troverdighet, men slike uttalelser må da virkelig aldri få stå uimotsagt! Den dagen ingen reagerer på dusteutsagn som dette må ungjentene våre selv klare å ta ansvar for hvilke verdier som er viktige og ikke. Og ikke alle disse har integritet og godt nok selvbilde til å bare feie det bort. Jeg syns det er både riktig å viktig å reagere mot selv JT, selv om han har et helt skrudd kroppsideal og verdisyn i forhold til flertallet. Dessuten finnes det faktisk noen mødre som også er rimelig skrudde i hodet og jeg syns det er godt å vite at døtrene deres kan få motsatsen presentert på forsiden av Dagbladet.

  Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 17:40   #264
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Hva med alle kvinneblader med forsider som skriker mot oss

- SLIK FÅR DU KROPPEN DIN TILBAKE ETTER EN GRAVIDITET

Hvor mange slike forsider på blader ser unge jenter gjennom oppveksten? Jeg regner med at alle dere som er sjokkerte over denne utalelsen passer på at døtrene deres ikke blir utsatt for slike blander (eller gud forby dere skulle kjøpe et slikt blad!)

Det blir jo en helt banal diskusjon synes jeg og en liten enkelt sak som jeg ikke tror har noen som helst innvirking i forhold til alt annet kroppshysteri som vi selv påfører ungene våre uten av vi selv er klar over det.

Så blir det bare komisk når noen påpeker at denne mannen tok feil fordi det er ikke amming som gir hengepupper men graviditeten selv!!! Hadde det vært bedre hvis han hadde sagt at hun ikke måtte bli gravid da?

Nei det blir rett og slett for dumt.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 17:52   #265
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg synes som alltid det er pussig å se en rimelig avslappet diskusjon stadig bli avbrutt av folk som reiser seg opp og med dirrende pekefinger peker mot andre deltakere og roper "DERE ER SÅ HYSTERISKE!"

Av en eller annen grunn er det det jeg ser for meg i denne tråden.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:02   #266
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hva med alle kvinneblader med forsider som skriker mot oss

- SLIK FÅR DU KROPPEN DIN TILBAKE ETTER EN GRAVIDITET

Hvor mange slike forsider på blader ser unge jenter gjennom oppveksten? Jeg regner med at alle dere som er sjokkerte over denne utalelsen passer på at døtrene deres ikke blir utsatt for slike blander (eller gud forby dere skulle kjøpe et slikt blad!)

Det blir jo en helt banal diskusjon synes jeg og en liten enkelt sak som jeg ikke tror har noen som helst innvirking i forhold til alt annet kroppshysteri som vi selv påfører ungene våre uten av vi selv er klar over det.

Så blir det bare komisk når noen påpeker at denne mannen tok feil fordi det er ikke amming som gir hengepupper men graviditeten selv!!! Hadde det vært bedre hvis han hadde sagt at hun ikke måtte bli gravid da?

Nei det blir rett og slett for dumt.



En graviditet gjør mye med kvinnekroppen, men omfanget og hvor "hardt" kvinner rammes, avhenger av flere faktorer, eksempelvis gener, kosthold og hvor aktive man er i svangerskapet. Å si til en ung jente at hun ikke må bli gravid fordi det kan forandre kroppen i negativ retning, er tåpelig, men absolutt en sannhet, en opplagt en sådan. Jeg ser likevel flere modeller jobbe som modell etter at de har satt både ett og to og tre barn til verden.

Når det gjelder tips om trening og healthy living, er ikke det å forakte, selv om jeg er enig med deg når det gjelder fokus på kropp og skjønnhet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:08   #267
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.003
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hadde vært tilbøyelig til å tro at hun spøkte, hadde det ikke vært for at jeg av erfaring vet at Elin er en veldig negativ og bitter forumbruker.

Unødvendig, Skremmern.

Jeg syns J.T sitt utsagn er ubegripelig teit, Kirsebom sier sjeldent noe lurt, og jeg skjønte at Elin var ironisk, og jeg syns hun får vel mye pes til tider.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:11   #268
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Unødvendig, Skremmern.

Jeg syns J.T sitt utsagn er ubegripelig teit, Kirsebom sier sjeldent noe lurt, og jeg skjønte at Elin var ironisk, og jeg syns hun får vel mye pes til tider.

Unødvendig? Jeg synes Elin the forumist er veldig negativ og kritisk, og det er jo klart at det er relevant for diskusjonen og retningen den tar. Jeg tok derfor ikke den såkalte spøken som spøk, fordi jeg av erfaring synes hun (som bruker, gjennom det hun sier og foretar seg) er veldig negativ.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:41   #269
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Unødvendig, Skremmern.

Jeg syns J.T sitt utsagn er ubegripelig teit, Kirsebom sier sjeldent noe lurt, og jeg skjønte at Elin var ironisk, og jeg syns hun får vel mye pes til tider.

Sier meg enig med Nolo.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:42   #270
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Unødvendig? Jeg synes Elin the forumist er veldig negativ og kritisk

Og det er ikke du?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:07   #271
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Og det er ikke du?


Jeg synes ikke det, men du må gjerne mene det. :storsinnet:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:11   #272
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er enig. Jeg mener så absolutt ikke at man må være hjernedød eller idiot for å tro at amming ødelegger pupper.

Det er forskjell på å si at noe som blir sagt er idioti og hjernedødt til å si at de menneskene som tar til seg budskapet verken direkte og bokstavelig eller indirekte blir påvirket er hjernedøde og idioter.


At noen påpeker det faktum at det er graviditeten som forandrer puppene, ikke ammingen er relevant siden det er det som er fakta i motsetning til det Jan Thomas sier. Jeg tror også folk hadde reagert på om han hadde sagt at hun ikke måtte bli gravid. I denne konkrete saken reageres det både på at han har sagt noe slikt til en 17-åring og på det at han sier noe som er fullstendig på jordet.

Det skremmer meg hvis det virkelig skulle være noe i at TV3 kan finne på å gjøre slik planlagt for å få opp seertallene. Det håper jeg virkelig ikke.


Jeg tror definitivt ikke at det er planlagt fra TV3 sin side.
Jeg hadde ikke reagert på samme måte hvis det var en graviditet det var snakk om. Jeg hadde naturligvis ment at kommentaren var tåpelig og overfladisk, men slik er det i JT sin verden - vi snakker perler, rosa puter og jukepels og ansiktskrem. Kommentaren om amming, derimot, er jo ikke riktig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:13   #273
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes ikke det, men du må gjerne mene det. :storsinnet:

Tusen takk.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:15   #274
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:29   #275
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Men hva som var spøken da, jeg skjønner det ikke. Jeg er villig til å prøve å se det, om noen bare kan ta seg bryet med å forklare.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:56   #276
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men hva som var spøken da, jeg skjønner det ikke. Jeg er villig til å prøve å se det, om noen bare kan ta seg bryet med å forklare.

Jeg går ut fra at det var kommentaren til Elin du mente her.
Jeg leste den som en "satt-på-spissen" -kommentar, som en ironisering over at noen, gjerne folk utenfra, kan finne på å se på deltakere på et forum som FP som "hysteriske, halvgamle mødre med hengepupper", eller hvordan det nå var.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 15-11-07 kl 20:03.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:00   #277
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.003
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så enig! Men det er vel ikke å vente annet på et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper.



Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Tenker du slikt om damene her inne? Eller har jeg gått glipp av noe tidligere i denne tråden, og at jeg nå tar innlegget ditt ut av konteksten det hørte hjemme i?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men hva som var spøken da, jeg skjønner det ikke. Jeg er villig til å prøve å se det, om noen bare kan ta seg bryet med å forklare.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg går ut fra at det var kommentaren til Elin du mente her.
Jeg leste den som en "satt-på-spissen" -kommentar, som et ironisering over at noen, gjerne folk utenfra, kan finne på å se på deltakere på et forum som FP som "hysteriske, halvgamle mødre med hengepupper", eller hvordan det nå var.

Ja, noe sånt som Enhjørning sier. Når Elin poster dette bildet, så regner hun seg jo selv blant hengepuppedamene. Jeg ble ikke støtt, og oppfatter ikke Elin som tverr, selvom jeg er uenig med henne til tider. Det er jeg jo med de fleste.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:27   #278
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.859
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Er det ikke bare å amme i vei, også operere puppene sine etterpå?

(kommer seint inn i diskusjonen og vil gjerne bidra)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 00:27   #279
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, noe sånt som Enhjørning sier. Når Elin poster dette bildet, så regner hun seg jo selv blant hengepuppedamene. Jeg ble ikke støtt, og oppfatter ikke Elin som tverr, selvom jeg er uenig med henne til tider. Det er jeg jo med de fleste.

Jeg synes dette er en veldig snill og hyggelig tolkning av deg nolo.

Først tar hun avstand fra at dette er et problem, og så sier hun at det er ikke annet å vente enn at man hyler opp på et forum fult av dramaqueens med hengepupper. I mine øyne har hun da satt seg selv utenfor den kategorien, og stempler alle som mener noe annet enn henne som ja; dramaqueens med hengepupper.
Jeg ble ikke støtt jeg heller, og det er jo hele poenget. Jeg tror ikke noen ble støtt, bare overrasket over måten hun prøvde å snu diskusjonen på, ved å si at alle andre var misunnelige liksom. For ikke å snakke om fortsettelsen; dette er da ikke noe å bry seg med, det finnes verre ting i verden (Mullah Krekar feks.). Jeg liker ikke når folk gjør slikt. Det finnes finere måter å få frem meningene sine på enn å stemple andre, og å si at det de engasjerer seg ikke er verdt å engasjere seg i fordi det finnes verre ting i verden. Det finnes alltid verre ting i verden. Men jeg forbeholder meg retten til å kunne mene noe om mange ting, og akkurat det som engasjerer meg i øyeblikket.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 00:54   #280
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg synes dette er en veldig snill og hyggelig tolkning av deg nolo.

Først tar hun avstand fra at dette er et problem, og så sier hun at det er ikke annet å vente enn at man hyler opp på et forum fult av dramaqueens med hengepupper. I mine øyne har hun da satt seg selv utenfor den kategorien, og stempler alle som mener noe annet enn henne som ja; dramaqueens med hengepupper.
Jeg ble ikke støtt jeg heller, og det er jo hele poenget. Jeg tror ikke noen ble støtt, bare overrasket over måten hun prøvde å snu diskusjonen på, ved å si at alle andre var misunnelige liksom. For ikke å snakke om fortsettelsen; dette er da ikke noe å bry seg med, det finnes verre ting i verden (Mullah Krekar feks.). Jeg liker ikke når folk gjør slikt. Det finnes finere måter å få frem meningene sine på enn å stemple andre, og å si at det de engasjerer seg ikke er verdt å engasjere seg i fordi det finnes verre ting i verden. Det finnes alltid verre ting i verden. Men jeg forbeholder meg retten til å kunne mene noe om mange ting, og akkurat det som engasjerer meg i øyeblikket.

Jeg tar ikke avstand, jeg mener bare at jeg ikke tror dette utsagnet til Jan Thomas er et problem, eller kommer til å bli et problem.
I og med at jeg selv poster ganske mange innlegg på dette forumet, så vil jeg tro at jeg regner meg selv som en av alle de "dramaqueens med hengepupper" her - jeg kan se det humoristiske i bildet, men det kan tydeligvis ikke alle. Jeg sitter ikke og peker på alle de andre som ikke er som meg, men jeg peker på oss som gruppe.
Jeg synes fortsatt man lager storm i et vannglass ut av denne glippen til JT, og jeg synes fortsatt enkelte overreagerer og overdramatiserer. Det har jo ikke vært et pip om denne saken siden dagen derpå, så det kan ikke ha vært såååå forferdelig, men jøss da, fint at folk gidder engasjere seg i stort og smått.

Jeg forbeholder meg også rette å mene noe om denne debatten, Desembermamma. Jeg takker og tar i mot og får høre at jeg er negativ og kritisk, og gud vet ikke hva, men jeg mener fortsatt det jeg mener. Hvorfor skal det å mene noe annet enn flertallet være så inderlig feil hver eneste gang her inne?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no