Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-08, 14:41   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er forskjell på selvironi og statements som ikke er selvironiske.

Det er klart det er forskjell, men mest i mentalitet, egentlig. Det er slett ikke alltid så lett å vurdere om en gitt t-skjortetekst er selvironisk eller ikke. Og hva med mislykket selvironi? (Hvis f.eks. en mann som er steril går med en slik t-skjorte, så kan jo det være ment som veldig selvironisk statement, men for tilfeldige forbipasserende vil jo selvironien være totalt bortkastet.)

Gammel 27-10-08, 14:51   #2
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

«Jeg har tatt sædkvalitetsprøve og hadde 40 mill/l!»
synes jeg er kanskje mer catchy enn forslaget fra HI

Da kan man jo like godt skrive "Jeg er ikke fertil" eller "Gutta svømmer, men det er altfor få av dem" .

(WHO angir konsentrasjon under 20 mill/mL som lavt, da er ikke 0.04 mill/mL noe man skryter av, lissom.)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 14:54   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det letteste er burka.

Gammel 27-10-08, 15:01   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det letteste er burka.

Jepp, da kan man jo trykke hva som helst utenpå og komme unna med det. Jeg vil ha en burka hvor det står:

«Jeg er blond, pen og veldreid.»

Gammel 27-10-08, 15:02   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jepp, da kan man jo trykke hva som helst utenpå og komme unna med det. Jeg vil ha en burka hvor det står:

«Jeg er blond, pen og veldreid.»

Eller "Den andre burkaen min er en Armani".

Gammel 27-10-08, 22:22   #6
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan tolker du humoren i det da Bella? Hva er det morsomme elementet i at en mann har sædceller som kan svømme?

Jeg syns den ville vært morsom, på den rette personen.
På samme måte som jeg syns Divines "It`s hard to kidnap fat people" (fritt sitert).
Dette vil ikke si at jeg syns det er morsomt at mange sliter med å få barn eller at andre sliter med vektproblemer.

Jeg er vel bare enkel og kan le av/se humoren i mye. Uten nødvendigvis å klare avhandle hvorfor.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:34   #7
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Divines tekst kan jeg se et litt morsomt og selvironisk element i. Jeg synes derimot at å si at man har sædceller som kan svømme er på stadiet med å si "Jeg kan bæsje". En treåring ville kanskje ledd av det også, men jeg ser ikke noe spesielt humoristisk i det.

Ja, bevares. Og det må du da bare få mene.

Gammel 27-10-08, 22:38   #8
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær

Dråpe-hmm sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

Divines tekst kan jeg se et litt morsomt og selvironisk element i. Jeg synes derimot at å si at man har sædceller som kan svømme er på stadiet med å si "Jeg kan bæsje". En treåring ville kanskje ledd av det også, men jeg ser ikke noe spesielt humoristisk i det.

He he den ble jo ganske fin

Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:44   #9
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dråpe-hmm, her.

Eller: Jeg bæsjer regelmessig

Gammel 27-10-08, 22:47   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det at man er glad over å få barn/ bli gravid lett betyr ikke at man gjør narr av andre som sliter.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:51   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det at man er glad over å få barn/ bli gravid lett betyr ikke at man gjør narr av andre som sliter.

Nei, man merker forskjellen mellom glede eller skadefryd. :erfaren: Mange ble gravide mens jeg strevde og bare en klarte å såre meg sånn.

Gammel 28-10-08, 09:30   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dråpe-hmm, her.

Det er ikke alle som kan bæsje heller, for tenk. (Skal ikke gå nærmere inn på mine egne ferdigheter på området).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 09:32   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er ikke alle som kan bæsje heller, for tenk. (Skal ikke gå nærmere inn på mine egne ferdigheter på området).

Kanskje jeg skulle fått laget meg en hvor det sto

Jeg har avføring hver morgen

Sikkert noen som ikke syns den er noe hyggelig, heller.

Gammel 28-10-08, 09:35   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ganske MANGE, vil jeg tro, Safran.

Gammel 27-10-08, 22:56   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hvordan tolker du humoren i det da Bella? Hva er det morsomme elementet i at en mann har sædceller som kan svømme?

Jeg kan faktisk godt forstå at hvis man rett som det er får små eller store stikk om "skal dere befolke verden alene, eller???" rett og slett har lyst til å komme dem litt i forkjøpet med et sleivspark som dette.

Gammel 27-10-08, 23:08   #16
Nå også i farger

Standard

Jeg kan faktisk godt forstå at hvis man rett som det er får små eller store stikk om "skal dere befolke verden alene, eller???" rett og slett har lyst til å komme dem litt i forkjøpet med et sleivspark som dette.

Nettopp. Det er litt sånn jeg tenker også.

T-skjorten hadde passet godt på mannen da vi gikk inn på flyet i sommer og flyvertinnen utbryter: "Hvor mange barn HAR dere egentlig`a?".

Det er litt det jeg mener med å ta ting med humor. Hadde jeg puttet på mannen en slik t-skjorte (noe jeg aldri i verden hadde fått lov til!), så hadde det vært for vår selvironis skyld, for å møte blikkene på en annen måte. Ikke for å skryte av at vi kan få barn, eller at mannens celler svømmer.

Gammel 27-10-08, 23:17   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Altså, jeg anerkjenner jo det, etter å ha lest denne tråden, at noen vil bli støtt av en sånn tekst. Men tanken hadde aldri i livet slått meg før jeg leste tråden. Jeg syns rett og slett ikke man kan forlange av folk at de skal tenke gjennom absolutt alle ytringer i tilfelle de kanskje sårer noen. Det er for trøblete.

Gammel 27-10-08, 23:22   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, jeg anerkjenner jo det, etter å ha lest denne tråden, at noen vil bli støtt av en sånn tekst. Men tanken hadde aldri i livet slått meg før jeg leste tråden. Jeg syns rett og slett ikke man kan forlange av folk at de skal tenke gjennom absolutt alle ytringer i tilfelle de kanskje sårer noen. Det er for trøblete.

Det er veldig norsk tankegang synes jeg. Om man skulle føle for å skryte av noe må man gjøre det alene, og helst inne på et mørkt rom. Da tenker jeg ikke spesielt på ufrivilllig barnløshet, men på mange områder her i livet. I alle fall her på bøgda.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 19:15   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er enig med deg, jeg. Spørsmålet var imidlertid hvordan man reagerer når man ser denne teksten. Jeg svarte. Jeg blir irritert. Jeg har aldri forlangt noe som helst. Enkelt og greit.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:28   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forventer heller ikke at alle skal vite. Det jeg reagerer på er at så mange faktisk synes det er uproblematisk å gå med en slik t-skjorte trass i at de vet og har skjønt hvordan det kan virke på enkelte. Akkurat det er det som forundrer meg mest.

...men det er kanskje fordi de (vi?) ikke selv gidder å bry seg så himla mye selv om t-skjortetekster tråkker på våre såre tær. Det handler nok mer om hvor alvorlig man tar en svadatekst enn empati for andre, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.