|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: "Lovlige" fordommer
Mener du her at det er karrieremennene eller hippiene som er innovatørene? :forvirret: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Lovlige" fordommerKan jo være at flere på vestkanten sitter i posisjoner der det er enklere å kreve sin rett? Den trenden sitter vel mer hos bedriftseieren og i bransjen enn hos arbeidstageren selv. Er man bilmekaniker, og sjefen er veldig anti permisjon så spiller det vel liten rolle hvor trendy det er å ta permisjon eller ei. Det å freidig kreve sin rett ser jeg for meg som enklere hvis man (nok en gang) sitter i en bedre jobb, eller hvertfall har utdannelse så man kan gi en vanskelig leder finger'n hvis man ikke får det som man vil. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Lovlige" fordommerDet kan godt hende du har rett, emm, jeg har ikke fasiten. Men tradisjonelt sett har det vel ikke vært noe lettere å ta ut permisjonsrettighetene sine i busybusinessbransjer enn i bilmekanikerbransjen? Det som helt klart forenkler det, slik jeg ser det, er gruppepresset. Når noen går opp løypa, er det alltid lettere for de som kommer bak, og dit har man i hvert fall kommet noen steder der det før var helt utenkelig å ta så mye som en sykt-barn-dag for bare få år siden.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Lovlige" fordommerJeg mener at "hippiene" er innovatørene, men at de har liten gjennomslagskraft til resten av befolkningen. Men når Olav Thommesen gjør det, smitter det. Han er da en EA.
|
|
|
#5 |
|
Princess Skids and Scars
|
Da er vi enige. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Jeg mener slett ikke at å påpeke forskjeller er problemet. Og ja, jeg vet at det finnes et fag som heter sosiologi..... :hva jeg ikke vet:
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Lovlige" fordommerJeg ser hva du mener, Zoë, men jeg er ikke enig i konklusjonene dine. Tabloidisme er fandens verk, men hvis alternativet er å tie ting i hjel eller late som forskjellene og problemene ikke er der, ja, så er det mye verre. Det viktigste vil selvsagt være å fokusere på løsningene, som MoRo-prosjektet, men alle som har vært innom markedsføringstankegang vet at man aldri får solgt inn noen løsning før man har fått aksept på behovet.
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: "Lovlige" fordommerHelt enig med Scarlettah, hvis man ikke påpeker problemene og de urettferdige forskjellene er det vanskelig å gjøre noe med det.
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
...men jeg sa vel slett ikke at man skulle tie ihjel problemene eller ikke påpeke dem, gjorde jeg vel?
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Neida. Men vi har nok litt forskjellig fokus. Du synes det er viktigst å ikke stigmatisere folk gjennom generaliserende utsagn, jeg synes det tross alt er et et mye mindre problem enn at forskjellene faktisk er der.
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Jeg tror kanskje ikke jeg synes det er viktigere å ikke stigmatisere enn å faktisk hjelpe grupperinger ved å sette riktig fokus på problemet. Jeg tror det går an å ha to tanker i hodet samtidig.
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: "Lovlige" fordommerJeg er enig med Zöe, du sier mye bra. Og jeg tror det er lett å avfeie stigmatiseringen så lenge man ikke tilhører gruppen som blir utsatt for det.
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Lovlige" fordommerJeg vil også ha meg frabedt noe selvgodt stempel i akkurat denne diskusjonen, altså. Det er ikke jeg som har satt navnet mitt i noen bås, og jeg tolket det absolutt som en ren fleip der det er gjort. Dessuten er jeg som kjent ikke noen vestkantdame, jeg vil alltid være innflytter, pluss at jeg er så i utakt med min egentlige alder at jeg ikke innser at jeg rett og slett ikke innser at jeg burde likt denne typen produkter.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 20-09-08 kl 18:52. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: "Lovlige" fordommerJeg synes ingen burde ta noe personlig i denne diskusjonen.
|
![]() |
|
|