Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-08, 00:22   #241
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg spiser også mer mat tror jeg, må jo spise NOE når jeg fyser... Blir en del bran flakes og ryvita knekkebrød her. Har overlevd denne dagen også uten snop, og uten trening...

Gammel 29-05-08, 00:43   #242
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dag tre har gått bra. Har vært på besøk hos en venninne og klarte å la godteskålen hun satt fram stå urørt fra min side. Takket også nei til brus.

Treningen har det blitt dårlig med, men jeg kommer sterker der mot slutten av uken.

Gammel 29-05-08, 01:25   #243
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Enda en dag uten sukker.
Merker jeg er sugen på noe godt flere ganger om dagen, men står imot.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 01:52   #244
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har vært på kafè og holdt meg kun til kaffe. Har også bakt 2 kaker uten å smake på røra. Så gjenstår bare å overbevise meg selv om at det ikke smaker noe særlig godt med kake før lørdag...

Ingen trim, men skal gå i morgen - jeg lover.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 09:25   #245
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss så flinke alle er.

Gammel 29-05-08, 10:04   #246
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte først på tirsdag, så jeg har to sukkerfrie dager bak meg. Det har faktisk gått helt greit. Jeg kan få et så stort sukkerbehov at jeg noen ganger er redd for at jeg skal være den første i verden som dør av søtsug, så jeg er spent på hvordan dette vil gå videre. Særlig nå som det snart er helg. Men samtidig er det veldig deilig å slippe å vurdere om man skal spise noe søtt eller ikke, men ganske enkelt skjære gjennom med et "nei, jeg har jo sukkerfri uke".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:27   #247
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flinke damer !

Går overraskende greit her og

(for også en motivasjon når snikveiing viste minus 10 kg - på underkant av 3 mnd )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 13:00   #248
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Her går det fremdeles bra. Hender jeg blir veldig fysen på kveldene, men jeg har klart meg.
En hyggelig bonus ved denne sukkerfri uka er at jeg i tillegg til å være sukkerfri også har begynt å spise langt sunnere mat. Spiser lite, ofte og sunt.
Kroppen har mer energi

Gammel 29-05-08, 13:37   #249
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Flinke damer !

Går overraskende greit her og

(for også en motivasjon når snikveiing viste minus 10 kg - på underkant av 3 mnd )

Wow - skikkelig imponerende.

Jeg gikk 50 minutt tidligere i dag. Da jeg kom hjem og bakte videre slo en av de gamle refleksene gjennom. Etter at jeg hadde tømt røra i forma så smakte jeg litt på siste resten. Men det var lite, altså så jeg har ikke så dårlig samvittighet. Jeg SKAL klare å la være å spise kake i dag, men det kommer til å holde hardt.

Sist redigert av Tuppen : 29-05-08 kl 13:45.
Gammel 29-05-08, 13:55   #250
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fantastisk bra, Guniss

Alt vel så langt i dag - ingen fristelser

Planen er å komme meg på trening i kveld også - da har jeg vært på Elixia tre ganger denne uka. Har vært litt slapp med treningen de siste to-tre ukene, så jeg har litt å ta igjen

Gammel 29-05-08, 14:10   #251
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Fremdeles ingen trening, men ikke noe sukker heller!

Gammel 29-05-08, 15:46   #252
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Samme her!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 16:32   #253
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Idag har jeg har skikkelige utfordringer her hjemme. Har hatt besøk og begge hadde med seg skjokoladekake og stoore, hjemmelagde muffins med epler og blåbær. Det så bare så godt ut, og jeg hadde store problemer med å la være å smake på det.

Men jeg klarte å la være!

Nå gjenstår fristelse nr 2 idag. Bursdag hos ei venninne, og hun lager alltid masse kaker. Blir tøft detta! Men skal klare det!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 17:40   #254
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Allerde nå kan jeg si at jeg håper dette skal bli en god vane. Jeg savner virkelig ikke den slappe og dvaske følelsen jeg får av mye sukker.

Gammel 29-05-08, 19:59   #255
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 20:23   #256
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke spist snop i dag, men jeg kjenner dagen har vært litt tyngre. Jeg har en litt dårlig dag sånn ellers .. og da kjenner jeg trøstespisinga kommer snikende (iallefall ønske om det)

Men har stått imot

Men har nok blitt litt mer mat enn ellers.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 21:11   #257
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er imponert over hvor flinke dere er til å motstå fristelser hos andre jeg! Som noen skrev tidligere i tråden så skjønner jeg veldig godt at det føles dumt og uhøflig å si nei takk hvis noen har bakt og styrt på liksom.

For min del er det uansett ikke det jeg spiser hos andre som er problemet, jeg er sånn trøstespiser/kooose meg med masse snop en kveld alene-typen. Sammen med andre spiser jeg en høflig posjon og synes stort sett ikke det er noe problem å begrense seg til det.

Gammel 29-05-08, 21:23   #258
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Fortell fortell - hva er det du mumler for?

Jeg SLIIIITER skikkelig her nå. Første runde med gjester er gått, og det er masse kake igjen. Kan ikke kaste det heller for vi får flere gjester i morgen.
Men på lørdag - da skal jeg ha oreokake.

Gammel 29-05-08, 21:29   #259
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

for Palmen.

Hverken sukker eller trening her heller, så for meg også.

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Noe du vil fortelle?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

For min del er det uansett ikke det jeg spiser hos andre som er problemet, jeg er sånn trøstespiser/kooose meg med masse snop en kveld alene-typen. Sammen med andre spiser jeg en høflig posjon og synes stort sett ikke det er noe problem å begrense seg til det.

Slik er det her også. Men håper at jeg kan spise litt sånn hos andre igjen etterhvert, bare jeg får inn vanene med å ikke momse hele kvelden her hjemme.

Gammel 29-05-08, 22:28   #260
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg orker ikke alt fokuset på at jeg ikke skal spise sånn og sånn så jeg spiser det jeg blir tilbudt hos andre, men skal unngå å putte i meg noe på eget initiativ. På fredagene er det ofte noe til to-kaffen på jobb og da kan det hende at jeg tar en liten bit for syns skyld

Ingen utskeielser i dag Dagen i dag har gått veldig greit faktisk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.