|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Jeg tror ikke at «skoleferdigheter» har spesielt høy status i den gruppa du beskriver, og at foreldrene mener disse barna kan lærer det de trenger på andre måter. Det er også en stor økning i hjemmeskole i USA, men ikke nødvendigvis i den samme gruppa. Legg på MAGA-retorikken om at grunnskoler er inkubatorer for venstresidens identitetspolitikk, så har du en kjip mix for utdanning.
![]() |
#2 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg er redd for at vi vil se en mer uhemmet versjon av Trump denne gangen, ettersom han ikke stiller til gjengvalg om fire år. Uten den samme politiske begrensningen som før, frykter jeg at han vil ha færre filtre og at dette kan få alvorlige konsekvenser.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Zulu, jeg tror vi snakker om to ulike nivåer/vinkler.
Sist redigert av Tallulah : 09-11-24 kl 07:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Make it count!
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Ja, men jeg tror årsaken til at vi ikke ser den tverrpolitiske satsningen på utdanning som Polyanna etterspør, er at MAGA henvender seg til nettopp de gruppene jeg beskriver. Både «utdanning er for eliten/ikke nødvendig for oss»-gjengen, hjemmeskole-gjengen og identitetspolitikk-gjengen. Og da er ikke utdanning et felt det er politisk vilje til å bruke penger på for republikanerne.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Poenget mitt er at det er ikke det for demokratene heller. Jeg skjønner jo at det er sånn og mekanismene i samfunnet som gjør det sånn. Men syns det er rart at politikerne ikke innser at dette skader usas økonomi og posisjon.
Sist redigert av Tallulah : 09-11-24 kl 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Make it count!
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg lurer på om det rett og slett ikke når opp i prioriteringen av politikkområder. Det er andre, og mer kortsiktige, tiltak som er mer fristende å gripe til. Også ser vi ikke den samme nedgangen i internasjonale målinger i USA som vi gjør i veldig mange andre land, så det er liksom ikke noen «skolekrise» å hekte det på heller.
![]() |
#7 |
Make it count!
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Men jeg er selvfølgelig enig i at å satse på utdanning er et av de viktigste grepene for å fremme sosial utjevning og økonomisk utvikling.
![]() |
#9 |
Make it count!
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Ja, jeg kan ikke huske sist utdanningspolitikk var viktig på føderalt nivå. Det er jo også mye som styres på statlig nivå.
![]() |
#10 |
Make it count!
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)MAGA har nok ikke bidratt til å øke viljen til å satse på utdanning, riktignok.
![]() |
#11 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Og jeg er så kynisk at jeg tenker at her handler det også om tilgang til billig arbeidskraft, kanonføde og stemmekveg, og derfor liten vilje til å gjøre noe med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg er så desillusjonert at jeg tror du er inne på noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tatt på
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Selv om det bare er opp mot 22 000 som har svart på disse, så finner jeg det svært interessant å se forskjellene.
![]() |
#14 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Så det er hvite menn over 30 som bør lures til å ikke stemme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Men altså.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Garantert en finte for å oppnå noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Leser
|
Språkbruken er jo helt hinsides, men det å ha kontroll over Grønnland er jo viktig. Er ikke akkurat overrasket hvis Grønnland kunne tenke seg å vinke adjø til danskene heller ... Dette er en fin artikkel: https://www.nrk.no/ytring/derfor-vil...and-1.17194964 (Er veldig begeistret for Tone Sofie Angel som politisk kommentater)
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Ting begynner generelt å dra seg skikkelig til i nordområdene, så det er kanskje mer symptom på det. Og så er ikke forholdet mellom grønlenderne og Danmark ellers så veldig tipp topp heller.
![]() |
|
|