|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Hehe... Gikk litt amok i går. Kjøpte/bestilte garn til 3 prosjekter i går.
![]() |
#2 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har startet på Cardi cocoon av Anne Wentzel i kveld. En ny designer for meg, oppskriften virker bra nok men kanskje ikke like grundige forklaringer som f.eks Petite Knit. Har kjøpt kjempedyrt garn, bl.a. en type med Kashmir og silke og to ulike typer med alpakka og silke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)
Måtte søke den opp, så lekker! Og garnkombinasjonenen høres nydelig.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg strevde veldig med starten på en genser fra Anne Wentzel, og endte opp med å sende en e-post. Og jeg fikk verdens søteste svar med gode forklaringer og flere videoer.
![]() |
![]() |
#5 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så hyggelig!
![]() |
#7 |
Bare sær
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har begynt på nummer to av Cardi v-neck av Anne Ventzel. Jeg elsker den første så mye at jeg må ha en til i en annen farge.
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg er på porseĺengenseren. Kan ikke si jeg liker mønster på frem og tilbake. Knoteter noe veldig og da går det skikkelig sakte. Jeg tror jeg holder strikkefastheten, så jeg får bare holde ut.
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har avlevert en mariusgenser til 6åringen i familien og prøver å tynne ut garnlageret ved å strikke en Cumulus tee med striper etter raglanøkningene.
![]() |
#10 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Ble ferdig med denne Peacock Jumperen i påsken.
![]() |
#11 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Moren min har strikket Terracotta-genseren til datteren, i kjempefin lys kitt-aktig farge i bunnen og blåsvart mønster. Den ble så flott! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Svigerinne ønsket seg fargerik jakke. Jeg hadde 5 halvbrukte nøster igjen, så det ble restegenser til snuppa også. Hun var rimelig fornøyd da hun fikk lov å overrekke til tante mens hun hadde på sin genser.
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg er ferdig med min Cardi V-neck, og er altså fryktelig stolt av meg selv. Den ble helt passe oversized etter et lite bad og tørk. Har brukt den på jobb flere ganger, selv om den ikke var tenkt som en jobb-genser. Jeg strikket den i 1 tråd Pernilla og 1 tråde isager mohair, da sparte jeg masse penger i forhold til originalgarn med 3 tråder, og den ble veldig myk og god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)To nye Moby Sweaters fra PetiteKnit til barnebarna. I bomull denne gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Wow, litt av en jobb med cardi Vneck. Er det bikubemønster?
![]() |
#16 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Det gikk overraskende greit å strikke egentlig, flettemønster hver 4.omgang. Utringingen er ikke så ille dyp på min, men har en singlet inni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bare sær
Mønsteret er egentlig enkelt. Og genseren så stor at det ville være unaturlig for meg ikke å ha noe under uansett.
![]() |
#20 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Etter å ha gjort ferdig et par gensere til meg selv, Robina Tee fra Anne Venzel og Gabi Tee fra Lene Holme Samsøe, har jeg hatt et intenst behov for å strikke ting som blir fort ferdig, så nå har jeg vært på sokkekjøret i noen uker. Det var tenåringen så begeistret for, så de forsvant fra stua like fort som jeg fikk festet tråder.
![]() |
|
|