Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-22, 09:41   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg er rett og slett blitt flinkere til å si nei. Jeg er en av de som alltid stiller (og havnet på ny i turkomite, for ingen andre ville). Tenker jeg snart skal ut av styret i fagforeningen og heller melde meg frivillig til styret i det nye sameiet.

Gammel 25-01-22, 10:48   #2
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er sykemeldt og gruffer over at jeg kontaktes tre, fire ganger om dagen med spørsmål de fint kan finne ut av selv. Jeg er sikkert vanskelig og tverr, men det er altså en belastning. Jeg har mer enn nok med oppfølging av behandling.

Det skjønner jeg veldig godt! Jeg føler det er veldig lite respekt for læreres rett til å faktisk være sykemeldte, man kontaktes støtt og stadig, og det er så mye som "bare læreren kan gjøre". To dager etter at jeg hadde fått vite at jeg hadde leukemi, mens jeg lå ganske neddopet og syk på sykehus, brukte jeg halvannen time på å føre standpunkt for halvårskurset mitt og terminkarakterer for de andre kursene. Det er helt absurd å tenke på i ettertid. Akkurat det er min egen feil, for ingen ba meg om det, men det sier mye om den enorme pliktfølelsen i hvert fall jeg har, og som jeg oppfatter at på ingen måte er unik for meg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 10:58   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bahh, bordet surrer uten fakta. Mannen var på "eu-kontroll" hos bedriftslegen i går og viderebringer bare "Bahh, økt kolesterol og mindre av det gode". Han har hatt forhøyet og for mye av det dårlige fra før også, så rådes av fastlegen til mosjon og vektnedgang. Blodtrykket medisineres så det er finfint nå da. Nå er altså åpenbart tallene dårligere. Men jeg vet ikke hvor dårlige, om han må sendes avsted til legen og få enda flere piller, eller om det er at vi faktisk må få fart på det der med mosjon, og et kosthold som er kolestreolvennlig. Som jeg mistenker betyr mindre sjokolade mens han jobber på natta

Men jeg sitter på jobb til langt på kveld i dag, og skal til legen med mellomste i morgen, for denne "vondt i halsen" er muligens "halsbrann" og "kvalm" er "sure oppstøt", og man får ikke gi 10 år gamle jenter syrenøytraliserende uten å snakke med legen.
Hun medisineres allerede for fortoppelse, så for all del, mer kluss i det der systemet fra mt kommer in ntil den kommer ut i andre enden, hvorfor ikke?

Bahh. Bae. Bahh!

Gammel 25-01-22, 11:51   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjefen i størst grad, Kaija, og kolleger som har fått beskjed av nevnte sjef om å kontakte meg.

Gammel 25-01-22, 12:20   #5
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sjefen i størst grad, Kaija, og kolleger som har fått beskjed av nevnte sjef om å kontakte meg.

Jeg hadde rett og slett ikke svart, Blondie! Sykemeldt er sykemeldt. Det er faktisk lov å være syk.

Gammel 25-01-22, 13:35   #6
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sende mail til sjef, og kolleger med kopi til verneombud om at du ikke skal kontaktes om annet enn det som evt er oppfølging av sykmelding?

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 13:54   #7
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Blondie Du er rett og slett uerstattelig!
Men de andre her har rett. Du er sykmeldt og skal ikke være nødt til å svare på diverse fillespørsmål. Går ut fra at du har laget en liste over hva som må dekkes når du er borte. Sjefen kan evt. få svar på e-post en gang annenhver dag eller noe liknende, så får de heller samle opp da.

Kaija er smart: bruk verneombud, eller tillitsvalgt om de ikke gir seg.

tink er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 13:59   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid helt konkrete og detaljerte planer som er åpne for alle, så det er virkelig mulig å finne ut alt de spør om. Jeg må nok voksenoppdra dem bedre.

Jeg orker ikke å ta kampen nå, egentlig, jeg har mer enn nok med å følge opp utredning og behandling. Jeg får sile litt hva jeg svarer på i første omgang, og jobbe med mine nevroser om å ha uleste meldinger og e-poster.

Gammel 25-01-22, 14:03   #9
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først.

Har du en privat epost også? Standardsvar på jobbeposten om at du er sykemeldt og når du regner med å være tilbake. Og en "om noe haster så ta kontakt med leder".

Og ja, forslaget om epost til leder med kopi til verneombud om at du ikke har mulighet til å svare på epost akkurat nå er godt.

Blå er aktiv nå  
Gammel 25-01-22, 15:10   #10
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Standard svar på epost om at du er syk, og kontakt informasjon til den de skal kontakte istedenfor deg. Og så rett og slett la meldinger og eposter være ubesvarte, og samle opp og svare en gang innimellom. Slå av automatisk lesing av jobbmail på tlf dersom du har det på nå.

Gammel 25-01-22, 15:34   #11
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Blondie
Nei, det er ikke alltid en orker ubehagelighetene som følger med å sette foten ned. Er en kjørt og sliten blir det lett i meste laget. Det var ikke min mening å legge press på deg. Så det er sagt. God bedring.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:46   #12
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to fornavn, men bruker bare det første. I dag har jeg en sykepleier som hele tiden kaller meg for det andre.

Input er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 16:03   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har to fornavn, men bruker bare det første. I dag har jeg en sykepleier som hele tiden kaller meg for det andre.

Men kjeftet du på henne? Da jeg satt på venterommet på sykehuset en gang i høst, kom det nemlig en sykepleier og ropte opp et navn. Og hun fikk skikkelig kjeft. Hun hadde nemlig ropt opp det hun trodde var etternavnet til en dame, men så var det fornavnet. Damen fikk nesten til angrep på sykepleieren og spurte om det var nye regler og om de nå bare ropte opp fornavn, og det skulle hun ha seg frabedt! Sykepleieren måtte forklare at de enten ropte opp etternavn, ev. for- og etternavn, men aldri bare fornavn, og at dette bare var en glipp. Den sure damen var av den litt eldre garde, men læll. Det var da makan til reaksjon.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 01:25   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik var kontaktlæreren til ene sønnen her. Hver gang hun ringte med var hun helt oppi det om hvor moro og fint mellomnavnet mitt var. Hver jævla telefonsamtale i fire år. Altså

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 16:09   #15
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men kjeftet du på henne? Da jeg satt på venterommet på sykehuset en gang i høst, kom det nemlig en sykepleier og ropte opp et navn. Og hun fikk skikkelig kjeft. Hun hadde nemlig ropt opp det hun trodde var etternavnet til en dame, men så var det fornavnet. Damen fikk nesten til angrep på sykepleieren og spurte om det var nye regler og om de nå bare ropte opp fornavn, og det skulle hun ha seg frabedt! Sykepleieren måtte forklare at de enten ropte opp etternavn, ev. for- og etternavn, men aldri bare fornavn, og at dette bare var en glipp. Den sure damen var av den litt eldre garde, men læll. Det var da makan til reaksjon.

Omg! Nei, jeg kjefter aldri på noen, men skulle ønske jeg turte/klarte å si i fra, for jeg heter virkelig ikke det navnet.

Input er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 16:11   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Omg! Nei, jeg kjefter aldri på noen, men skulle ønske jeg turte/klarte å si i fra, for jeg heter virkelig ikke det navnet.

Men, det er jo helt greit å si fra om tenker jeg på en hyggelig møte selvsagt.

: evt. jøss, det navnet er lenge siden jeg har hørt, jeg bruker navn xxx:

Gammel 25-01-22, 16:12   #17
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Men, det er jo helt greit å si fra om tenker jeg på en hyggelig møte selvsagt.

: evt. jøss, det navnet er lenge siden jeg har hørt, jeg bruker navn xxx:

Hun vet det, for hun har vært her før, og de spør alltid første gang. Og den andre sykepleieren korrigerer henne da, men det hjelper ikke, for mitt andre fornavn er så fiiiiiiiiint.

Mulig jeg bare er i dårlig humør og langt nede i dag, men jeg vurderer å sende inn navneendring umiddelbart.

Input er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 16:32   #18
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hun vet det, for hun har vært her før, og de spør alltid første gang. Og den andre sykepleieren korrigerer henne da, men det hjelper ikke, for mitt andre fornavn er så fiiiiiiiiint.

Mulig jeg bare er i dårlig humør og langt nede i dag, men jeg vurderer å sende inn navneendring umiddelbart.

Fordi HUN synes det er finest?! Altså.

Litt som min far som hater at jeg har gitt ungene mine to fornavn i stedet for ett og later som om han ikke vet at de heter det andre fornavnet.

Gammel 25-01-22, 16:42   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Da skjønner jeg at du blir sur.

Gammel 25-01-22, 16:30   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger du litt motivasjon til å si fra kan du se dokumentaren om Muhammad Ali som går på TV om dagen.

Sist redigert av My : 25-01-22 kl 16:36.
My er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.