|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Men det er jo ikke så rart at vi bygdefolk ikke lærer å kjøre i storby, når vi aldri gjør det.
|
|
#3 |
|
villende
|
Og det er nettopp derfor det går galt. Fordi man venner seg til en måte å kjøre på, og så blir man stresset når det er flere biler enn man er vant til, og ender opp med å køle det til. Det er mye bedre å venne seg til å kjøre riktig når det er få biler enn der det er mange biler. Tenker jeg (uten at det er noe som hisser meg opp nok til å bruke capslock og kursiv). |
|
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG THar faktisk aldri opplevd at tøy i vaskemaskinen blir surt hvis det blir stående en stund med åpen dør (eller lukket for den saks skyld). Jeg tar det ofte stå sånn fordi jeg ikke vil kjøre tørketrommel hvis jeg er ute eller når jeg sover. |
|
|
|
|
#5 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TJeg kjører der hver dag, og det er Sinsenkrysset. Det er aldri tomt for biler der, så innspillet om hvordan det lar seg gjøre i tom rundkjøring er ikke relevant.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det kan være skilter annerledes. Sinsenkrysset er jo et eksempel på det. Spesielt om du kommer nordfra på Trondheimsveien.
|
|
#7 |
|
One of These Days
|
Nordfra i Sinsenkrysset er det kun høyrefeltet som går til høyre, altså første avkjøring mot Grefsen og Sandaker. Venstrefeltet går til Ring 3 mot Ullevål, sentrum og Økern. Det er mange som legger seg i høyrefeltet med vilje, fordi det går fortere og er mindre kø enn venstrefeltet, og legger seg direkte over i feltet mot Ullevål etter rundkjøringen. |
|
|
|
|
#8 |
|
VeloppDragen
|
Ja, men jeg kjører der bare på vei hjem. Jeg må nok finne en ny vei hjem.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du kommer nordfra i sinsenkrysset for å komme deg hjem? Burde vel være raskere tvers over v veitvet elns bort til alna-ish? |
|
|
|
|
#10 |
|
VeloppDragen
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TIKKE BYTT FIL MIDT I ELLER I UTGANGEN AV RUNDKJØRINGA! I den rundkjøringa jeg kjører mest i veit jeg ikke hvormange ganger jeg nesten har holdt på å bli kjørt inn i fordi jeg kjører i ytre fil gjennom og det kommer bil i indre fil og bytter over til ytre midt i eller rett før utkjøringa uten å se andre enn seg selv i den jævla rundkjøringa |
|
|
|
|
#12 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TJeg vet ikke hvor Maxbo Sinsen er, men det finner jeg kanskje ut neste gang jeg skal hjem.
|
|
|
|
#13 |
|
villende
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TSiden Maxbo Sinsen er tilnærmet umulig å finne hvis man faktisk leter etter innkjøringen deres, så er det ikke så rart hvis de har bestukket noen veiplanleggere. |
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Det er det jeg mener med u-sving. Ja, du må gjennom krysset også. Og tilbake mot Sinsenkrysset.
|
|
#15 |
|
villende
|
Da skjønner jeg hva du mener med u-sving. En litt diger en. |
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Det er jo den eneste U-svingen som er mulig når motsatt kjørefelt er på andre siden av brua. Det er like fullt en U, der du kjører tilbake der du kom i fra, i motsatt kjørefelt. Du kjører ikke rundt kvartalet, liksom.
|
|
#17 |
|
TittelTøs
|
Eller om man vokste opp i en bygd der bygdens første rundtkjøring ble feiret med klipp av snor, skolekorps og kake til alle sambygdinger.
Det tok noen år i Oslo før jeg innså at det faktisk ER smart å følge skilting og ikke bare kjøre på feeling - som jeg gjorde da jeg vokste opp i ei lita bygd.
|
|
#18 |
|
Rockesøster
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TKan alle som møtes i butikken, innganger til offentlige bygg o.s.v GI FAEN i å stoppe, klynge seg sammen og stå der å prate kjenning. Jeg vil ha 1 MeTER, takk
|
|
#19 |
|
can-jur
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TMen for faen da.
|
|
|
#20 |
|
Ser lyst på livet
|
OrienterUNG faktisk. |
|
|
![]() |
|
|