|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor streng er skolen?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
På en eller annen måte har jo media fått tak i brevet, det er ikke sånn at fylkesmannen har gitt det til dem liksom. Så foreldrene må jo ha delt det på en eller annen måte som medførte at media fikk tilgang.
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Klart sjuåringen har skrevet dette selv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Jeg synes ikke det er noe rarere at denne ungen har tatt initiativet til dette brevet selv og skrevet det selv (med hjelp) enn at ungene til Toffskij brer om seg med fremmedord fra tidlig alder.
|
|
|
#5 |
|
Unik
Sv: Hvor streng er skolen?For noe tull, mkj.
|
|
|
#6 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor streng er skolen?Å klage på å ikke få godkjent fravær når man har hatt 20 dager fravær hittil dette året, er idiotisk - uansett om det er en genial 7-åring eller en mor som har skrevet brevet.
|
|
|
|
#7 |
|
Unik
Sv: Hvor streng er skolen?Klagen opprører meg virkelig ikke. Jeg har en jobb som kan klages på, og det gjør folk over en lav sko uten skam, uansett hvor ille ute de er og hvor feil de tar. Hittil har ingen fått medhold i klagen sin, men like fullt en gratis rett man har ved forvaltningsvedtak i Norge.
|
|
|
#8 |
|
Er frisk!
|
De må jo gjerne klage - men det er min mening at det er idiotisk å klage på ting som opplagt ikke er noe å klage på. 20 dager fravær er svært mye! Det er lov å bruke hodet før man klager på ting, og i hvert fall før man distribuerer det på facebook og i avisene at man klager på idiotiske ting.
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
Postlister. I min kommune ligger alle brev som ikke er u. off åpent som pdf-fil for alle å lese.
DET er jeg helt enig i, og jeg skulle ønske flere tenkte som deg, så slapp jeg å bruke arbeidstid på å behandle klagene. De forskyver jo behandlingen av den egentlige jobben min (men bevares, klagerett er jo prinsippielt vikitg).
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Hvor streng er skolen?Det kan godt hende jenta har skrevet brevet selv, men at det i det hele tatt er urimelig at hun ikke får fri dag 21, 22 og 23 dette skoleåret er vel neppe noe hun har sugd helt fra eget bryst. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Sv: Hvor streng er skolen?Hmpfr, jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe mer, så irritert ble jeg på mkj og for så vidt også på Esme (som jeg oppfatter som ganske spydig lenger her oppe |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Sv: Hvor streng er skolen?Jeg ble irritert, står det. Og man kan da fint bli irritert over at andre er spydige (selv om hun ikke var det) selv om man er spydig selv? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Sv: Hvor streng er skolen?Jeg er ikke sint, tror jeg. Men jeg har vært usedvanlig spydig og litt slem i dag, det skal jeg ikke nekte for engang. Ja, ja, |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor streng er skolen?Rine, du lurer ikke hvis Esme først er spydig, tror jeg.
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor streng er skolen?Nå gikk kanskje min irritasjon utover de jeg vet er lærere her inne. Jeg har jo ellers et inntrykk av deg, Rine, at du er en dedikert og dyktig lærer, og det tror jeg fortsatt.
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Sv: Hvor streng er skolen?Men dette er jo ikke min elev, mkj? Jeg forholder meg, på lik linje med andre i tråden, til det jeg har lest om saken gjennom media. Jeg er fullstendig klar over at saken er litt tabloid framstilt og godt egnet til å vekke ulike former for reaksjoner (se bare på oss to) og at ingen av oss sitter på den fulle sannheten om jenta og hennes situasjon. Hvis du spør om jeg synes det er et poeng å nekte en unge som ligger lysår foran de andre i klassen fri fra skolen, så gjør jeg ikke nødvendigvis det. Selv ville jeg riktig nok sørget for at hun fikk et tilfredsstillende opplegg på skolen hun går på, heller enn å tilbringe dagen på morens kontor eller forelesningssal på HiB. Nå står det jo ingenting i media om at jenta er veldig skoleflink (bortsett fra brevet, som du mener hun har skrevet selv mens jeg tviler) så det blir litt søkt å ha dette som utgangspunkt for diskusjonen også. |
|
|
|
![]() |
|
|